probleem opstarten acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

voogigg

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Hallo Iedereen,

Ik heb hulp nodig!!!!!!!!!!!
Ik heb een acer extensa 5220.Met Windowa vista basic.
Als ik mijn laptop opstart,laadt eerst Microsoft Corporation,en daarna alleen op zwarte beeld het cursor is zichtbaar en niets meer.Dat is het.
Wat moet ik doen?hoe kan ik windows weer opstarten?
Heeft iemand een goede tip voor mij?

Ik bedoel het niet onvriendelijk (al komt het zo misschien wel over), maar als je niet allemachtig meer informatie geeft, dan kan toch eigenlijk niemand iets zinnigs adviseren?

Ik geeft je een hint:

even los van een hardwarematige oorzaak (een of ander defect waar jij niets aan kunt doen)

MOET er iets aan de pc zijn veranderd (of een download....) waardoor dit probleem opeens ontstaat.

M.a.w. WAT is er aan de pc veranderd (downloads???) kort voor het probleem zich manifesteerde?

Ik wilde foto´s van mijn mobile telefoon downloaden.

En misschien ben ik niet helemaal duidelijk,maar ik weet heel weinig van computer en daarom vraag ik aan jullie.

Nee, Oké dat vermoedde ik al, maar je vraag lijkt zoveel op: Mijn Volkswagen wil niet starten als ik de sleutel omdraai.

Daar kan niemand wat mee zonder nadere informatie. Daar kunnen 1001 dingen aan ten grondslag liggen.

Zet de laptop uit, zet 'm aan en druk vanaf seconde 0 elke keer op de F8 toets (2x per seconde)

Je komt nu op een zwart scherm waarin je kunt kiezen uit diverse opties. Kies voor:

Windows opstarten met de laatst bekende juiste (werkende) ............ (of woorden van soortgelijke strekking -> ik weet niet exact uit mijn hoofd hoe de zin precies gaat)

Je moet in ieder geval de optie nemen waarin Windows wordt opgestart met de laatst bekende en juist werkende etc. etc.

Die helpt ook niet.
Ik krijg weer het zwarte scherm met cursor.

Oke, dan een andere optie uit dat scherm: opstarten in veilige modus zonder netwerk ondersteuning.

Virus? Kan het zijn dat bepaalde belangrijke files onleesbaar of verwijderd zijn. Misschien weet je er zelf niet van maar een virus zou dus kunnen. Of andere rommel die er niet hoort.:evil:

Tja, als de veilige modus ook niet wil, dan rest je denk ik weinig anders dan systeemherstel middels de CD uit te voeren. Als Acer er geen CD bij heeft gedaan, dan zal wel vanaf een verborgen partitie hersteld kunnen worden middels het indrukken van een bepaalde functietoets.

Ik heb geen CD.
Maar kan je alsjeblieft je laatste zin even duidelijker zeggen.Voor een gewoon mens.

Tijdens het allereerste scherm waar kort Acer staat even kijken naar Repair ofzo. Mogelijk moet je een paar keer kijken.
Daar staat (waarschijnlijk) een bepaalde F Functie toets die je helemaal bovenaan je toetsenbord kan vinden.
Deze toets noemen we dus een "Funcietoets.".
F van Function. (=Engels)

Toen je het ding kocht en voor de 1e keer aanzette, heb je toen iets van een melding gekregen dat je een backup CD moest maken? Zo ja en je hebt het niet gedaan: dan heb je nu een echt probleem...............
Zo nee, dan staat er een verborgen partitie op de harddisk, waarmee je je systeem kunt herstellen. Hóe je die herstelt (door middel van welke toets indrukken vanaf de start) weet ik niet. Misschien een Acer meelezer die even kan reageren?
Of simpelweg de Acer documentatie die je hebt even doorlezen, daar zal het vast wel instaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb voor iemand 2 Acer Aspire's 5633 WLMi's moeten doen.
Hiervoor GEEN back-up CD nodig!
4,69 GB partitie volgens Computerbeheer Win. Vista HP (HomePremium)

Ja, da's gunstig, alleen... hóe activeert TS die herstelinstallatie / partitie, wélke F-toets?

Bootscreen waar Acer logo verschijnt volgens mij.
Is al wel weer ff geleden dat ik dat deed hoor!:eek:

Ik denk dat voogigg eerst even de met de laptop meegeleverde documentatie moet doorlezen, daar zal het vast ook wel instaan.
Tussentijds zal er mogelijk wel een meelezende Acerbezitter reageren.

Ik kijk zo even op onze Acer 5612WLMi als mijn ouders klaar zijn op hun laptop! :wink:
Tot zo mensie's!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan