Gitaarversterker voor elektrisch drumstel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PunksNotDead

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Hallo allemaal, ik had een vraagje.
Ik speel op dit moment elektrische gitaar, maar ik ben van plan om binnenkort een elektrisch drumstel aan te schaffen. Ik las nu dat je daarvoor ook een versterker nodig hebt. Nu vroeg ik me af.. Je kan een koptelefoon aansluiten op het drumstel.. Ik heb zo'n los plugje wat aan het einde van een koptelefoon zit, en waar een audioplugje in past. Ik heb ook een kabeltje met 2 audio-plugjes, van die dunne, die ook aan bijv. het uiteinde van je boxen zit in de pc, en mijn gitaarversterker heeft een Aux-in functie, waardoor je bijv. je mp3 speler erop aan kunt sluiten. Zou het nu werken als ik dat hoofdtelefoonplugje aansluit op het ene uiteinde van dat kabeltje, en dat in de drumcomputer stop, en het andere uiteinde in m'n gitaarversterker bij Aux-in? Zou je dan geluid uit de gitaarversterker kunnen krijgen?

Mvg, PunksNotDead

ik begrijp wat u bedoeld
ik denk dat het wel kan maar je er wel aan denken dat niet de ideale oplossing is.

wel moet je er op letten dat je het niet doet via gitaar ingang doet wat daar staat een spanning op om de gitaar te laten werken en lijkt me niet bevordelijk voor drum instalatie.

je zou ook eens kunnen kijken op een gitaar forum www.gitaarforum.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan