internet delen over een laptop en een pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelboom

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
45
ik heb nieuw caiway internet en daar kun je maar met 1 persoon tegelijk op, mijn vraag is nu of ik op de een of andere manier toch met meerdere pc's op internet kan.
ik heb: een laptop (vista)
een pc (xp)
een router met de ingangen: telefoon, 4x LAN, 1x USB, uitgang: 2x telefoon (voor voip), wireless mogelijkheeden
een modem met de ingangen: tv-aansluiting, 1x LAN, 1x USB, 1x telefoon (voor voip)
een LAN-kabel die lang genoeg is om naar mijn laptop te trekken (maar als het mogelijk is liever gewoon wireles)
de router en modem staan naast de pc, dus daar zou evt. via usb verbinding gemaakt kunnen worden. mijn internet komt via de tv binnen, naar de modem. de laptop staat in een andere kamer
alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Als je een router hebt met 4x lan kun je daar dus 4 PC's op aansluiten..... dat maakt voor caiway niet uit.
Maar geef eens het merk/type nummer van die router en dat modem.... dat maakt het iets gemakkelijker om uit te vogelen hoe je dit het leukst zou kunnen doen.......
 
bedankt, maar mijn internet komt dus binnen in de modem met 1x lan, en ik weet niet in welke 2 poorten je de kabel tussen de modem en router moet steken, en hoe je vervolgens de router instelt
modem: Scientific Atlanta, Cable Modem EPC2203 (van Caiway erbij gekregen)
router: Zyxel Prestige 2602HW-63C
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan