wat is OEM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo,

Ik heb ene vraagje, wat is OEM:o.

Ik weet dus echt niet wat het verschil is tussen een OEM key en een gewone key.

Mag dus alleen bij hardware geleverd worden en is vaak goedkoper en je krijgt geen ondersteuning van MS maar van de fabrikant.

Even kort gezegd :)

Laatst bewerkt:
Mag dus alleen bij hardware geleverd worden en is vaak goedkoper en je krijgt geen ondersteuning van MS maar van de fabrikant.

Even kort gezegd :)

Ah ok. Dus als je een zelfbouw pc hebt kan je dus nooit een OEM key hebben dan.

Nee tenzij de PC Boer hem bouwt voor je want dan kan hij er een OEM versie bij leveren. Als je hem helemaal zelf bouwt zal je een complete versie moeten kopen zover ik weet.

Alternate verkoopt wel OEM-licenties, maar dan moet je wel hardware kopen, wil je die OEM-key daar willen kopen, want ze laten je niet alleen de key kopen, want anders zou niemand meer een retail-pack kopen, en iedereen zich richten op de OEM-licentie.
Er zit ook een enorm nadeel aan een OEM-licentie, en dat is dat je je hardware(moederbord, intern geheugen of prosessor) niet mag wijzigen, dus als 1 van die 3 kapot gaat moet je een nieuwe licentie kopen, dan kun je beter gewoon een retail-pack kopen, want dan kun je je hardware wel vervangen(indien nodig is).

Nee tenzij de PC Boer hem bouwt voor je want dan kan hij er een OEM versie bij leveren. Als je hem helemaal zelf bouwt zal je een complete versie moeten kopen zover ik weet.

Ik heb mijn hardware met Vista OEM licentie bij Alternate gekocht. Ik met dan zelf de OEM en mag dan dus de OEM versie gebruiken.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan