veiligheids certificaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

kookaburra50

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Berichten
339
als ik bij vodafone op mijn vodafone wil inloggen krijg ik dit bericht...

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.


Het certificaat van deze organisatie is ingetrokken.

Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.
U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.

Bij Vodafone zeggen ze dat het aan mijn computer ligt.
 
Ja dit heb ik dus ook!

Gisteravond wilde ik inloggen (ook bij My Vodafone) en ik krijg precies dezelfde melding. Ook vandaag krijg ik deze melding opnieuw. Ik heb bij internetopties bij 'geavanceerd' al alles wat met certificaten te maken heeft uitgeschakeld, maar dan gaat internet nog vreemder doen.

Met tijd en datum heeft het niets te maken lijkt me.. die staan hier bij mij goed.

Iemand die kan helpen?
 
Bij dezelfde melding kun je ook het certificaat bekijken.

Kijk daar eens in en zoek naar de expire date (verloop datum) en ook naar de certificerings instanties.

9 van de 10 keer ligt dit aan de server die jou een foutief certificaat aanbied
 
Bij dezelfde melding kun je ook het certificaat bekijken.

Kijk daar eens in en zoek naar de expire date (verloop datum) en ook naar de certificerings instanties.

9 van de 10 keer ligt dit aan de server die jou een foutief certificaat aanbied

Dit staat er in het certificaat:

Doeleinden certificaat
-het garanderen van de identiteit van een externe computer

Verleend aan: my.vodafone.nl
Verleend door: VeriSign Class 3 Secure Server CA
Geldig van: 10-1-2008 t/m 11-3-2009

Bij het Certificeringspad (3de tabblad van het Certificaat), staat bij de Certificaatsstatus dat hij in orde is..
 
ik heb sinds enkele dagen percies dezelfde fout melding ,bij Vodafone komen ze met geen oplossing.
Dit probleem is gekomen nadat windows een update heeft geinstalleerd heb ik het idee.
Hoe kan ik die certificaten weergeven?
 
Heb hetzelfde probleem met Firefox 3 in combinatie met een Apple laptop. Met een andere browser (Safari) lukt het wel en met een oudere Firefox ook. Heel apart.

Update: Als je in Firefox naar voorkeuren/opties gaat en kiest voor ' geavanceerd' ' encryptie' en dan ' validatie' kun je OCSP uitvinken. Firefox even afsluiten en weer aanzetten. Daarna kun je wel inloggen bij Vodafone. Je surft hiermee volgens mij wel minder veilig. Voor de zekerheid daarna OCSP maar weer aanvinken en Firefox weer even uit en dan weer aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb precies het zelfde probleem op mijn laptop. Er staat Windows Vista op en sinds een paar dagen kan ik niet meer inloggen. Op de andere Computer met Windows XP kan ik wel inloggen.:confused:
Iemand een oplossing?
 
Ik heb het probleem zowel op mijn laptop met Vista als op mijn andere 2 laptops met XP.
Ik heb vandaag wel een mailtje gehad van Vodafone dat ze inderdaad een probleem hebben met een certificaat en dat er "druk" aan het probleem gewerkt wordt
 
Alles werkt nu weer bij mij, ik kan weer inloggen:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan