Hoe kom ik in mijn router/modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelie89

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
38
Hallo,

Ik zit vaak met mijn laptop een beetje te klo-ten(zonder streepje krijg je ******:p), gewoon om er wat handiger in te worden enzo.
Nou zat ik op internet en heb ik iets gelezen over het veranderen van je IP adres. En dat je dat (onder andere) ook kan doen via je modem.
Ik dus proberen om in mijn modem te komen via 192.168.0.1. Ik had gekeken bij Start>uitvoeren>cmd>ipconfig en dat was de enige die het deed in de browser.
nou heb ik net nieuw internet gekregen van ziggo, met draadloos modem/router via de kabel.
(ik raak altijd in de war wat nou het verschil tussen een modem en een router is)
Maarja hij vraagt om een gebruikersnaam + wachtwoord.
Ik had al wat gezocht hier op helpmij.nl en admin:admin of admin:1234(5) werkt niet.:(

Dus...niet alleen vanwege het ipadres veranderen, maar ook vanwege dat ik er meer van kan leren enzo...

Hoe kom ik in mijn modem?

met vriendelijke groet,
R. Boer

ps.: het draadloze router is een "Sitecom 54g Turbo" en het modem is een "SBV5121E Cable Modem"
Ik ben verbonden draadloos en via LAN tegelijk.
 
Laatst bewerkt:
ik wou bij iemand ook in zo'n router komen in poort open te maken en hij had precies zelfde sitecom als jij en ik wist ook het wachtwoord niet. Meestal is het admin / admin
of 12345
(daarom ben ik ff aangemeld op deze vraag)
 
Modem: het motorola-kastje waar de antennekabel van Ziggo aan zit
Router: het Sitecom-kastje waarmee je computer(s) al of niet draadloos verbonden zijn.

Routeren: twee netwerken met elkaar 'verbinden'. In jou geval het interne netwerk (LAN) en het WWW, ofwel WAN, ofwel Wide Area Network.

Je komt middels je browser in je router van Sitecom:
IP: 192.168.0.1
Login name: admin
Password: admin

Ik neem aan dat het om een WL-173 of een WL-176 gaat ....
 
@tomtom
jah maar bij mij is het van mezelf...
ik snap verder ook niet hoe die beveiliging erop kwam ofzo, want hij is wel door een monteur geinstalleerd, maar toen was er nog geen computer bij...
 
Laatst bewerkt:
@ommeren

@ommeren...

thanks very much voor de uitleg :D

die login/pass die doen het niet...

en het model is SBV5121E
er staat verder ook niets van WL-173 of WL-176 op ofzo:confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel ontdekt dat ik binnen kan komen door via 192.168.100.1(ipv 192.168.0.1) in te typen:
login: admin
pass: motorola

maar dat heb ik van internet door bij google naar 'SBV5121E' te zoeken.

Ik heb een beetje twijfels of dit wel mijn eigen modem is...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan