Nvidia probleem 169.25 versus latere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou dit nog eens kunnen proberen op een regenachtige zondagmiddag...

- Download de laatste driver van de XFX-site (niet de Nvidia site)
- De-installeer de driver van je grafische kaart
- Download en installeer DriverCleaner:Driver Cleaner Professional

Verwijder daarmee alle (sporen van) de oude en nieuwe videodrivers, zowel van Ati als Nvidia.
Helemaal schoon, dan opnieuw opstarten en de nieuwste drivers voor de GTS 8800 installeren.

Grtz.
 
Ik heb er geen seconde over nagedacht dat XFX eigen drivers zou hebben. Da's idd. nog een optie, ga ik dit weekend (mogelijk zelfs eerder) doen!
 
Na een heel geregistreergedoe bij XFX (gelukkig had ik de doos van de XFX nog en kon ik daar het S/N op aflezen, anders had ik de videokaart eruit mogen halen) mocht ik dan eindelijk de drivers downloaden.
Ik voelde gelijk al nattigheid want de bestandsgrootte was identitiek aan de drivers bij Nvidia op de site.
Maar goed, toch maar gedownload en geïnstalleerd. Resultaat........... blauwe beren, blauw gras en vogels met blauwe ipv oranje / rode pootjes. (Het was dezelfde driver als die Nvidia op hun site heeft staan)

Ik heb wel gelijk een mailtje achtergelaten bij XFX. Nu maar afwachten. Ik laat wel weten hoe het is afgelopen (of niet...............)
 
Laatst bewerkt:
Na een heel geregistreergedoe bij XFX (gelukkig had ik de doos van de XFX nog en kon ik daar het S/N op aflezen, anders had ik de videokaart eruit mogen halen) mocht ik dan eindelijk de drivers downloaden.
Ik voelde gelijk al nattigheid want de bestandsgrootte was identitiek aan de drivers bij Nvidia op de site.
Maar goed, toch maar gedownload en geïnstalleerd. Resultaat........... blauwe beren, blauw gras en vogels met blauwe ipv oranje / rode pootjes. (Het was dezelfde driver als die Nvidia op hun site heeft staan)

Ik heb wel gelijk een mailtje achtergelaten bij XFX. Nu maar afwachten. Ik laat wel hoe hoe het is afgelopen (of niet...............)

Vervelend dat registratie gedoe.....jammer ook dat het niet tot het gewenste resultaat heeft geleidt.
Dan maar berusten in de goede prestaties van de 169.25 versie.

Grtz.
 
Nou, de oplossing is daar...................... Dit verzin je niet en is tegelijkertijd ongelooflijk.
Ik vertel alleen dat ik naar het configuratiescherm ben gegaan en daar het Nvidia control panel heb geopend en daar eens een beetje heb rondgeneusd.

Als je nu even vasthoudt dat na een driver update de instellingen (plaatje FOUT) standaard zijn en dat wanneer je het Nvidia control panel en een filmpje in de mediaplayer naast elkaar openzet en de schuifregelaar verandert naar................... (plaatje goed), dan is daar de oplossing. Dit verzint écht niemand.

Heeft één van degenen die in het topic heeft gereageerd ooit van deze instelling (HUE) gehoord ? (Ik tot zojuist nog niet...........) Dit is volgens mij ook voor het eerst in de geschiedenis dat Nvidia dergelijke fratsen uithaalt (standaard zo'n setting "fout" aanleveren na een driverupdate)

En van pure "frustratie" ga ik nu afwachten wat XFX mij mailt. Ik ga ze dus (nog) niet vertellen dat ik het zélf reeds heb opgelost.

Tsjonge, jonge, ruim 3 maanden klooien en dan dít!!! :mad::evil:


Op 24 december 2010 had weer iemand dit probleem (klik). Kennelijk heeft Nvidia de kreten in zijn 'controlpanel' veranderd. Daarom even het oplossingsbericht van de probleemhouder van 24-12-2010 hierbij gezet.
Ik heb het doorgelezen en uitgevoerd . En wat denk je ??

Ja hoor klaar!!!

In mijn nvidea scherm heet het tint. Deze moet ik helemaal naar rechts of naar links schuiven en dan is het beeld opeens wel goed. Bizar!!

Dank je voor de oplossing
 

Bijlagen

  • kleuren goed FOUT.jpg
    kleuren goed FOUT.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 49
  • kleuren goed HUE.jpg
    kleuren goed HUE.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
Heel raar.. Heb het ook nog niet eerder gezien.
Je verwacht toch dat de standaard instellingen gewoon "optimal defaults" zijn..
 
Ik heb echt nog nooit van HUE gehoord................... :confused:
. tenzij H U E staat voor :

Human Unkukel Ellende
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat lees ik nu, maar het control panel van Nvidia bevat een stuk of 50 kreten, waarvan er 49 mij abacadabra in de oren klinken. Ik schat in dat een kleine 100% van de driver updaters (wij allen dus) nu niet direct naar het Nvidia control panel "rennen" als ze het verschijnsel tegenkomen dat ik tegenkwam, toch ?
 
Natuurlijk niet, je verwacht dat het gewoon goed staat.
Bij mij ook altijd zo geweest trouwens.
 
Ja, da's waarover ik mij idd. ook verbaas. Ik heb vanaf mijn eerste "echte" pc Nvidia kaarten gehad en ben dit ook nog nooit tegengekomen.

Ben in het verleden wel bij mensen tegengekomen dat een nieuwste Detonator of Forceware problemen kón veroorzaken met OpenGL en dat de oplossing daarvoor weer een wat oudere Detonator was ipv de laatste nieuwe, maar dit, nee.
 
Ik vermoed dat het gewoon iets van een setting is die is blijven hangen. Ik gebruik zelf nVidia software voor ESX support (nee niet ESX maar dat van die uitgebreide fancontrols en lichtjes enzo) en het is uiterst onstabiel. Echt waardeloos. Ook hier gebeuren 'opeens' fan of kleur verspringingen.
 
Laat ik maar wat steekwoorden hieronder noemen, misschien dat andere probleemhouders met een identiek probleem en een ingestelde zoekopdracht er wat aan hebben (de vraag staat inmiddels op opgelost)

Nvidia
rare kleuren
paars
blauw
Nvidia driver update probleem
Nvidia probleem

Geachte Helpmij zoekopdracht ingever, als je na een zoekopdracht hier uitkomt, kijk dan even naar mijn 1e startbericht (mijn probleem dus) en het vandaag om 13.12 uur geplaatste bericht. (Mocht je mijn gironummer willen weten, dan kan dat.............)
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet blauwe beren :evil:.
Goed dat het nu uit de wereld is in ieder geval.

Ben benieuwd of veel meer mensen hier tegenaan zijn gelopen.
 
Laat ik maar wat steekwoorden hieronder noemen, misschien dat andere probleemhouders met een identiek probleem en een ingestelde zoekopdracht er wat aan hebben (de vraag staat inmiddels op opgelost)

Nvidia
rare kleuren
paars
blauw
Nvidia driver update probleem
Nvidia probleem

Geachte Helpmij zoekopdracht ingever, als je na een zoekopdracht hier uitkomt, kijk dan even naar mijn 1e startbericht (mijn probleem dus) en het vandaag om 13.12 uur geplaatste bericht. (Mocht je mijn gironummer willen weten, dan kan dat.............)

Toch had het wel wat die blauwe beren.......lol!
Goed dat het opgelost is,......weer wat geleerd.

Grtz.
 
Tot op heden heb ik slechts 239 mensen mijn gironummer mogen mailen, da's nog weinig........................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan