Nvidia probleem 169.25 versus latere

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Ok, na bijna 3 maanden zoeken en een gevoel van kleine ergernis dan toch maar een leuke kluif voor hen die veel op het w w w zitten, danwel voor hen die het probleem ook hebben en dit reeds hebben kunnen oplossen.

Waar gaat het om:
in mijn systeem (Vista 32 bit) zit een XFX GTS 8800 videokaart (aanschaf augustus 2007)
De Nvidia driver heb ik in december 2007 opgewaardeerd naar de 169.25 versie.
Tot zover alles koek en ei.

In mei van dit jaar (13-5-08) verscheen een update : de 175.16 en later op 23-06-'08 de 175.19. (Alle WHQL)

Nu het probleem(pje): wanneer ik draai met de 169.25 uit december 2007, geen probleem.
Wanneer ik echter update naar de 175.16 of de 175.19 krijg ik kleurproblemen met filmpjes (zowel .avi alsmede DVD films) Dit probleem doet zich voor in verschillende players, dus niet alleen de WMP.

De paradox zit 'm in de kleur van de thumbnails, dáár blijven de kleuren bij alle driverversies wél oké. (zie bijlagen)
Bij de 175 versies gaat het kleurbeheer met filmpjes compleet overstuur. Rood wordt blauw / paarsachtig -zie pootjes van de vogels- en ook de kleur van gras ziet er niet meer uit.
Wanneer er mensen in filmpjes zitten krijgen zij blauwe hoofden en groene lippen.

Wat heb ik gedaan / geprobeerd:
- diverse keren opnieuw geprobeerd die nieuwere drivers te installleren,
- dit gedaan op de "goede" manier (eerst oude verwijderen) alsmede op de "foute" manier (nieuw over de oude heen)
- verschillende players gebruikt om .avi's / DVD's af te spelen
- uiteraard zijn alle Vista updates binnen
- géén veranderingen aangebracht in het systeem / de software ; als ik NU de nieuwe driver installeer wordt alles weer blauwgroen, kies ik daarna voor "vorig stuurprogramma terugzetten" is alles weer oké, ga ik in dezelfde minuut weer de 175 versie installeren, is het weer mis.

Kortom, ik snap er geen tierelier van in wélke hoek ik de oorzaak moet zoeken (anders dan codecs, maar dan in wélke codechoek?)

Kijk vooral naar de thumbnails in beide bijlagen.

Wie herkent dit / heeft er over gelezen of kan een ideetje lanceren in welke hoek dit euveltje gezocht moet worden?

De filmpjes zijn de standaard Vista filmpjes in de map Video -> voorbeelden video van Vista.
 

Bijlagen

  • 169. 25 dec 07.jpg
    169. 25 dec 07.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 53
  • 175.16 175.19.jpg
    175.16 175.19.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Ai,.....blauwe beren zie je doorgaans alleen in sf-films.......

Dus onder de 169.25 versie draait alles goed maar het frustrende is dat je geen upgrade kan doen naar een hogere versie?

Maar als het probleem alleen bij film (avi) optreed moet je het dan niet in je codecs zoeken?
(miss. niet de oplossing maar denk een beetje hardop mee)

Grtz.
 
Nee, graag! Bedankt voor het meedenken. Reden voor het plaatsen van mijn topic is dat ik een beetje "uitgedacht" was. (kan natuurlijk altijd nog een mailtje naar Nvidia sturen, maar of ik daar ooit antwoord op ga krijgen........)

Ik heb al een keer de codecs vernieuwd. De meest recente K-lite full heb ik als standaard (naast natuurlijk de met Vista meegekomen codecs)

Als jij een ander / beter pakket weet, dan hoor ik dat graag, nee heb ik............

Overigens niet alleen bij .avi, ook bij DVD bup ifo vob etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onder XP ook K-lite full draaien maar onder Vista op mijn Asus laptop heb ik het Vista Codec Package v.4.7.2 naar tevredenheid draaien.

Grtz.
 
Daar ik omwille van mijn topic nog even de "foute" Nvidia driver geïnstalleerd heb staan, ga ik het met dat codec downloadje proberen. Ik kom er zo op terug.
 
Ik ga nu die van Frank eens proberen. Ellende is alleen dat Vista zo lekker snel start, voordat je zo'n codec dé-installatie en daarna installatie actie hebt voltooid, je al gauw weer een kwartier verder bent.
 
Vista is 101% update. Het CCCP servertje is waarschijnlijk niet zo erg snel, want het pakketje van Frank is nu op 40% en duurt nog 6 minuten................ terwijl het maar +5 MB is......................
 
ach Pasja, als je al zo lang met deze case bezig bent maakt die 5 minuten .......:p;)

wel een intressante trouwens...
 
Idd. tijd is relatief.
Heb alleen zo'n donkerbruin vermoeden dat ik probleemhouder blijf, maar goed we proberen positief te blijven.
Inmiddels 97, 98 en yes, 100%. Ik ga installeren en starten.
 
Helaas, ook de communistische codecs losten het niet op. #@%#$^&*(*&))

Aan de andere kant, is het belangrijk? Nee, want de 169.25 draait prima zonder één enkel probleem. Probleem is meer dat IK het niet wil accepteren dat een machine MIJ de baas is..............................

Ook dxdiag geeft 0,0 problemen, ik pas even................
 
Laatst bewerkt:
Helaas, ook de communistische codecs losten het niet op. #@%#$^&*(*&))

Aan de andere kant, is het belangrijk? robleem is meer dat IK het niet wil accepteren dat een machine MIJ de baas is..............................

dat is het ergste ja...
 
Een paar muisklikken en de vogeltjes hadden weer oranje / rode pootjes, het gras was normaal groen en ook de beer had weer zijn normale "vachtkleur". Alleen............. die muisklikken betroffen het terugzetten van het laatste stuurprogramma, zijnde............... idd. de 169.25.

Misschien als ik zin heb een dezer dagen dat ik Nvidia eens mail.................. zucht.
 
Laatst bewerkt:
Ach, misschien moet ik een "wijsheid" die ik zelf nogal eens uitdraag hier op de Helpmij aanvaarden:

draait het goed, ga dan vooral niet updaten.

en tja, de eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat de 169.25 perfect draait.

Aan de andere kant, ik zal toch @#$%&^*()_(*%&^%@!# niet de enige zijn die hier tegenaan loopt...............?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan