Computer blijft lang hangen in bios scherm voor opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoerel

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Berichten
87
Goedendag,

Ik heb laatst een computer in elkaar gezet enz.
Nu ben ik de problemen aan het oplossen waaronder ik er weer 1 van ben tegen gekomen.

Als ik mijn computer opstart dan blijft deze lang in het bios scherm hangen (of hoe het mag heten...)
Eerst ging hij er zo snel doorheen dat je amper kon achterhalen of je nouw op F2 of op DEL moest drukken om in de bios te geraken en nu heb je uitgebreid de tijd om thee te zetten en nog te lezen waar je op moet drukken.

systeem:
Gigabyte GA-P35-DS3L mobo (belangrijkste leek mij dus exacte product naam)
Intel Core 2 Duo, 3GHz 6MB CPU
Cooler Master 520W voeding (overdreven maar, liever te veel dan te weinig)
Sapphire Ati Radeon HD2600XT
2x Kingston Hyper X 1GB
Western Digital 250GB
(merken er bij genoemd, ene merk is ander niet)

Alvast bedankt, Smoerel
 
Je hebt verder, na de tijd dat het BIOS-scherm snel weg was, geen hardware meer toegevoegd?

Verder, probeer het BIOS te resetten. Dit doe je door het batterijtje van het moederbord te verwijderen, 10 minuten te wachten, en daarna weer terug te plaatsen.
 
Ik heb geen hardware bijgeplaatst, dit omdat ik dat voornamelijk niet heb ;) (tenzij het ouder is dan 5 jaar :p)

Ik ben zelf maar begonnen vista opnieuw te installeren, dacht dat het misschien daar aan lag. Zo niet dan toch maar batterijtje er uit halen, voor langer dan 10 minuten :p (ik ga zometeen toch slapen en dan maakt dat dus niet meer uit ;))

Ik zal wel laten weten of het gelukt is.
Thanxs
 
staat er in de bios niet toevallig iets met fast boot ofzo
dat heb ik ook als je die inschakelt blijft die niet lang hangen bij het boot screenie
 
even boekje er op na trekken...
(pc is nu bezig met installeren en stuff)

onder het hoofdstuk "Bios" kon ik niks vinden over fastboot...
wat ik wel wilde doen is het bios updaten.

Word bovendien het bios niet vastgelegd? dus dat het word opgeslagen en ook zonder stroom de gegevens bewaard?
 
wat ik wel wilde doen is het bios updaten.

Word bovendien het bios niet vastgelegd? dus dat het word opgeslagen en ook zonder stroom de gegevens bewaard?

BIOS updaten is ook nog een mogelijkheid, maar als een herinstallatie van Vista het probleem niet verhelpt, probeer dan eerst het BIOS te resetten.

Als je het BIOS reset dan worden alle standaardinstellingen hersteld. Ofwel: naar dezelfde staat als bij aankoop van het moederbord.
 
Gisteravond foutje gemaakt, voedings kabel vergeten er uit te trekken ;)

Bios is gereset maar ik kreeg wel enkele opties...

Default
Last Known Good
Last Time
Last /2/3/4/5 Times

Welke zou ik moeten kiezen? ik had Last Known Good gedaan...
Opzich doet hij het nu wel goed maar blijft alsnog ietswat lang hangen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan