Geen verbinding --> medium ontkoppeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

xsarahx

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Hallo,
Ik maak gebruik van draadloos internet via Livebox van Orange.
Heeft altijd goed gewerkt maar laatst is hij helemaal geblokkeerd en heb ik m moeten resetten. Na dit alles deed hij het weer prima op de laptop van mijn moeder maar op mijn laptop wil hij gewoon geen verbinding maken wat ik ook probeer!!!

Met ipconfig/all krijg ik het volgende:

C:\DOCUME~1\SARAHD~1>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Sarah
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-40-D0-95-59-3B

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Atheros Wireless Network Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-E3-35-37-4B\

Hoe krijg alles weer zo dat het het doet?

Als er staat 'Medium ontkoppelt' dan is de netwerkkaart meestal wel correct geinstalleerd. Met medium wordt namelijk de netwerkverbinding bedoeld, vergelijkbaar met een ethernetverbinding. Als er geen netwerkkabel in de kaart zit en je doet ipconfig/all dan krijg je deze melding ook. Hetzelfde geldt voor draadloos. Op het moment dat je kaart niet met een SSID/draadloos netwerk verbonden is (het medium is dus niet gekoppelt) krijg je deze melding.

Als je kaart niet (goed) is geinstalleerd dan krijg je meestal in ipconfig/all die hele kaart niet te zien. Hij is tenslotte niet (goed) geinstalleerd, je kunt er meestal dus ook geen info van opvragen, ook niet of die wel of niet goed werkt (in ieder geval niet met het netwerkanalysetooltje ipconfig).

Wanneer je netwerkkaart uitgeschakeld staat dan krijg je deze melding ook. Dit heb ik net even nagekeken.

Ik hoop dat je hier wat mee kan

Groeten,
Lucky1

Thanx voor de reactie!!
Maar heb je ook enig idee hoe ik de kaart dan zeg maar weer kan 'koppelen'?

Ik weet niet welk type laptop je hebt, maar in het algemeen is er een klein schuifknopje rechts/links voor in je laptop.

Mocht hij al aan staan kan het nog wezen dat je hem uitgeschakeld hebt staan, dit kun je controleren door Rechtermuisknop op Mijn netwerklocaties -> Eigenschappen -> Draadloos netwerk-> Rechtermuisknop en dan op inschakelen.

Hoop dat dit je probleem verhelpt...zo niet moet ik even neuzen
Groeten,
Lucky1

Laatst bewerkt:
Ik heb net even gekeken maar er zit geen schuifknopje op mijn laptop en ik heb draadloos wel ingeschakeld.
Ik heb trouwens een packerd bell laptop
Maar toch thanx voor de hulp
Sarah

Ik heb even rond geneusd en kwam op het forum van Packard bell een topic tegen met hetzelfde probleem. Daar werd verwezen naar de Hotkey Fn+F1, mocht dit niks uithalen, zou je dan het typenummer van je laptop ook willen vermelden? Deze kan je onderaan je laptop vinden

Laatst bewerkt:
Die optie had ik al geprobeerd maar die werkt niet :P
Ik weet niet precies welke van de vele cijfers onder mn laptop het serie nummer is.
Ik gok de volgende:
S/N: 710408150237
MS-Model: RHC00 IN0008
Hoop dat een van de twee t is anders moet je het even zeggen dan schrijf ik de anderen even op.
Thanx!!!
Sarah

Sarah,

Heb je al gechecked of je nog het internet opkan als je de laptop via een kabel aansluit?
Vergeet even dat Wifi en kijk dit even na.

Als dat werkt, open dan even het "control panel (ik heb een Engelse XP versie)" en onder "Netwerk en Internet verbindingen > Netwerkverbindingen", klik je rechts op het icoon van je wireless verbinding en selecteer "Toon beschikbare netwerken".

Zie je hier je draadloos netwerk staan?
Klik rechts en selecteer Eigenschappen. Staat alles hier goed ingesteld?

Ik heb de laptop op de kabel aangesloten en via kabel krijgt hij wel internet verbinding. Via draadloos ziet hij nog steeds mijn router en bij eigenschappen klopt ook alles (geloof ik :P) Dus het is mooi dat hij via kabel wel internet heeft maar ik zit toch liever niet op de grond naast mn router te internetten ;)
Maar toch thanx voor de reactie!!!

Sluit je laptop nog eens met de draad aan, doe een ipconfig en check je default gateway.
Ontkoppel je laptop en probeer daarna eens je router te pingen op het default gateway adres.

Krijg je respons?

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem dat er staat ''medium ontkoppeld''.
alleen ik heb wel internet verbinding.

Arjen132

Hoi Arjen,

ik heb hetzelfde probleem dat er staat ''medium ontkoppeld''.
alleen ik heb wel internet verbinding

Dat zou mij ten zeerste verbazen...maar dit is Microsoft natuurlijk :confused:

NU, als je internet werkt, zou ik die melding gewoon negeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan