[Share] Delen van printers en bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

TjallingBC

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
15
Beste leden,

Aan mijn desktop-pc met Windows Vista Home Premium hangen een printer en een aantal externe harde schijven. Deze computer is aangesloten op mijn Linksys WRT350N router die ook een draadloos netwerk uitzendt. Daarmee zijn een Laptop met Windows XP Home en een MacBook mee verbonden.

Nu heb ik die printer en harde schijven (zover ik weet) op de correcte manier gedeeld (alle opties behalve wachtwoord-delen ingeschakeld), en ook de permissies staan goed (iedereen mag alles).
Toch is er zowel op de Windows Laptop als op de MacBook Air niets van dat alles terug te vinden. Noppes.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt?

Alvast bedankt! :thumb:

P.s.: Ik wist niet of deze topic hier moest of onder Windows Vista, dus vergeef mij het indien hij fout staat.
 
Laatst bewerkt:
Soms zit de firewall (of firewalls als je er meerdere hebt) in de weg.
Lukt het wel als deze uitgeschakeld zijn?
Verder moet ook de mac in dezelfde werkgroep al de vista pc's (WORKGROUP)

En ook kun je nog proberen alles opnieuw op te starten.
Router, pc, printer en schijven, laptops
Alles geheel laten starten voor de volgende stap.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle antwoord!

Zowel de desktop, de laptop als de Mac zitten in dezelfde werkgroep. Weliswaar niet WORKGROUP, maar @HOME, maar dat moet geen verschil maken volgens mij.

Naast de Windows Firewall staat er geen andere firewall op, zelfs geen virusscanner nog (net geformatteerd). Als deze uit is is er nog geen verandering.

Ook na reboots op alle systemen vinden ze geen mappen, noch printers.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Even een bumpje, ik hoop dat iemand nog een inbreng heeft!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan