vergrootglas niet uit te schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannet

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Berichten
78
Ondanks het feit dat ik de vinkjes in de toegankelijkheidsopties (configuratiescherm) allemaal uit heb staan/weg heb gehaald, blijft het vergrootglas tijdens het opstarten in mijn welkomscherm verschijnen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
je hebt die optie ook bij het inlogscherm hé, ik weet niet of je die hebt geprobeerd?

anders zal systeemherstel je moeten helpen denk ik...
 
Ja, daar heb ik het ook geprobeerd. Eveneens zonder resultaat. Zal wel een bestandje beschadigd zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ja, daar heb ik het ook geprobeerd. Eveneens zonder resultaat. Zal wel een bestandje beschadigd zijn denk ik.[/QUOTE]
 
In het toegankelijkheidscentrum via configuratiescherm blijft het vinkje bij vergrootglas gewoon uit. Maar in het welkomsscherm wordt hij na iedere opstart van de computer steeds weer automatisch aangezet. Als ik daar het vinkje weghaal en ik klik op toepassen of op OK dan verdwijnt het vergrootglas. Maar bij elke nieuwe opstart is hij erweer en staat het vinkje dus weer aan.
 
Laatst bewerkt:
In het toegankelijkheidscentrum via configuratiescherm blijft het vinkje bij vergrootglas gewoon uit. Maar in het welkomsscherm wordt hij na iedere opstart van de computer steeds weer automatisch aangezet. Als ik daar het vinkje weghaal en ik klik op toepassen of op OK dan verdwijnt het vergrootglas. Maar bij elke nieuwe opstart is hij erweer en staat het vinkje dus weer aan.

in men eerste linkje van men vorig bericht staat toch hetzelfde probleem?
Heb je mijn links wel bekeken?

hier:http://www.vistax64.com/tutorials/79612-startup-programs-enable-disable.html
heb ik dan ook iets gevonden om je opstartprogramma's te controlleren en waarschijnlijk kan je het vergootglas dan ook zo uitschakelen
 
test opstarten in veilige modus

Het linkje verwijst naar opstartproblemen. Ik lees er niet direct iets over een vergrootglas, maar ik begrijp dat het opstarten van het vergrootglas iets te maken kan hebben met de opstartbestanden. Vandaar dat ik de volgende tests heb gedaan:

Ik heb via msconfig eerst alle opstartprogramma's uitgezet: resultaat vergrootglas keert terug in welkomsscherm.
Ik heb via msconfig diagnostisch opgestart: resultaat vergrootglas keert terug in welkomsscherm.
Ik heb via msconfig zonder opstartprogramma's en services opgestart resultaat vergrootglas keert terug in welkomsscherm
Ook in de veilige modus is het vergrootglas aanwezig in welkomsscherm.

Bij sommmige van bovengenoemde opstarts verschijnt het vergrootglas zelfs voordat het welkomsscherm verschijnt en moet ik het eerst verbergen. Het komt dan bij het welkomsscherm weer terug.

Wat mij verder opvalt is dat (in het welkomsscherm) als ik het vinkje weghaal bij het vergrootglas ik kan kiezen tussen klikken op Ok, annuleren en toepassen. Als ik op Toepassen klil dan wordt ook de OK knop grijs en kan ik het schermpje alleen nog via annuleren of via het rode kruisje verlaten. Ook als ik op OK klik is alleeen annuleren of rode kruisje nog beschikbaar. Het maakt overigens niet uit voor het resultaat in alle gevallen is het vergrootglas de volgende opstart gewoon weer terug. Zelfd als ik alleen het vinkje uitzet en daarna gewoon mijn account aanklik verdwijnt het vergrootglas (net als in alle andere gevallen), maar is de volgende opstart gewoon weer terug.

Wat kan ik nog proberen?
 
Kleine correctie op het voorgaande. Als ik het vinkje bij vergrootglas uitzet en op OK klik dan sluit het optiescherm gewoon (dat is denk ik normaal). Als je het vinkje uitzet en daarna op toepassen klikt zou je dan niet de optie moeten hebben om op OK te klikken om het schermpje te sluiten?
 
vreemd dat het met alles uitschakelen in msconfig ook niets helpt maar msconfig kan dan ook echter niet alles zien wat er precies opstart...

Maar als ik het dus goed begrepen heb heb je het vergrootglas alleen maar voor het aanmelden(dus waar je tussen de gebruikers kan kiezen)

Je zou ook eens op spyware kunnen scannen met bijvoorbeeld superantispyware

btw: ik denk echter wel dat de link in mijn vorige bericht te maken heeft met jouw probleem hoor...
Ik zou het toch maar eens grondig doorlezen en eventueel ook een berichtje plaatsen op dat forum.(ik heb namelijk gezien dat de mensen daar ook goed geholpen worden in verband met dit alles)
 
Ik heb de informatie onder je link gelezen en heb vervolgens ook met windows defender naar de opstartbestanden gekeken. Dit omdat je aangaf dat msconfig niet alles laat zien. Windows defender laat veel meer zien, maar ik zou niet weten welk bestand afkomstig van Microsoft betrekking heeft op het vergrootglas. Ook in het forum gekeken, maar geen oplossing gevonden. Een vraag in het forum plaatsen is een optie, maar mijn engels is niet toereikend om alles wat ik al geprobeerd heb daar neer te zetten.
Ik heb ook nog geprobeerd om in plaats van het vinkje bij vergrootglas uit te zetten een andere toegankelijkheidsoptie in te schakelen. Dat lukt wel, maar het vergrootglas blijft bij elke herstart toch opnieuw aangevinkt.
Als niemand het weet, dan laat ik het erbij en zet ik het vergrootglas wel telkens uit in het welkomsscherm totdat ik weer eens aan een schone installatie toe ben.
Bedankt voor je hulp!
 
Ik heb de informatie onder je link gelezen en heb vervolgens ook met windows defender naar de opstartbestanden gekeken. Dit omdat je aangaf dat msconfig niet alles laat zien. Windows defender laat veel meer zien, maar ik zou niet weten welk bestand afkomstig van Microsoft betrekking heeft op het vergrootglas. Ook in het forum gekeken, maar geen oplossing gevonden. Een vraag in het forum plaatsen is een optie, maar mijn engels is niet toereikend om alles wat ik al geprobeerd heb daar neer te zetten.
Ik heb ook nog geprobeerd om in plaats van het vinkje bij vergrootglas uit te zetten een andere toegankelijkheidsoptie in te schakelen. Dat lukt wel, maar het vergrootglas blijft bij elke herstart toch opnieuw aangevinkt.
Als niemand het weet, dan laat ik het erbij en zet ik het vergrootglas wel telkens uit in het welkomsscherm totdat ik weer eens aan een schone installatie toe ben.
Bedankt voor je hulp!
Dat vergrootglas vind je hier:
C:\Windows\System32\Magnify

Wanneer je rechtsklikt op de onderste taakbalk en kiest voor taakbeheer, dan kun je onder processen de naam Magnify vinden en het proces beëindigen.

Maar waarschijnlijk komt hij weer terug.
 
Dat vergrootglas vind je hier:
C:\Windows\System32\Magnify

Wanneer je rechtsklikt op de onderste taakbalk en kiest voor taakbeheer, dan kun je onder processen de naam Magnify vinden en het proces beëindigen.

Maar waarschijnlijk komt hij weer terug.

ja, ik had aan iets anders gedacht.
als je die magnify uit system32 nu eens verplaats naar (laat nu zeggen het bureaublad) zodat je het bestand nog hebt in geval van errors.

Als magnify nu zogezegd dus verwijderd is uit system32, start dan nog eens opnieuw op en is het dan niet weg of krijg je dan een error?
 
Oplossing:

Start->configuratiescherm->toegangelijkheid->Computer beter leesbaar maken.
Vinkje weghalen.
 
De laatste optie had ik al geprobeerd. Het gekke is dat via de weg configuratiescherm toegankelijkheidsopties het vinkje wel uitstaat, terwijl die in het opstartscherm elke keer weer aanstaat.
Het weghalen van magnify.exe kan ik nog proberen, maar lijkt me wat rigoreus. Ik hoop niet dat ik dan opstartproblemen krijg. Systeemherstel is een leuk tooltje, maar mijn ervaring is dat het niet altijd leidt tot herstel.
 
je hoeft het niet te verwijderen he maar gewoon naar bijvoorbeeld het bureaublad verplaatsen
 
Windows vergrootglas uitschakelen: kan !

Ik had hetzelfde probleem.
Gezocht en gevonden in de Help (Vergrootglas --> rechter muisknop --> eigenschappen --> Help): Je kunt het vergrootglas uitzetten d.m.v.: Window-knop (links, tussen Ctrl en Alt) + ESC. (Geen plusje intypen, maar die twee knoppen tegelijk).
Dit werkt. Ook na opstart, blijft het vergrotingsglas weg.
Succes ! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan