All-In-One Draadloze Printer niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

WeirdxSister

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
2
Ik heb laatst een HP C4380 all-in-one printer gekocht die geschikt is voor draadloos printen (daarom heb ik hem ook gekocht)
Ik installeer de printer met de usb-kabel en de cd-rom en dit gaat goed, totdat er verbinding via internet moet worden gezocht. De printer wordt dan niet gevonden, dit terwijl mijn Speedtouch wireless modem in een rechte lijn staat met de printer, zonder iets van metaal of een ander apparaat er tussen. De ene keer zegt de uitdraai van de printer dat de WSA code voor het netwerk niet overeenkomt, de andere keer dat MAC-adressen waarschijnlijk niet gefilterd worden.
In het kort, ik kan niet draadloos printen, alleen via de usb-kabel terwijl ik dit juist niet wil omdat ik maar twee werkende usb-poorten heb. Bovendien zou mijn zus ook graag toegang met haar laptop op de printer willen hebben.
Is er iemand die mij kan helpen voordat ik de helpdesk van hp moet bellen (dus nog meer geld aan deze printer moet uitgeven)
 
Ik installeer de printer met de usb-kabel en de cd-rom en dit gaat goed, totdat er verbinding via internet moet worden gezocht.

Dit moet je niet doen, maar bij het installeren netwerk opgeven
 
Hallo,
weet niet of je je probleem nog hebt, maar toch alvast volgende tip :

De C4380 dien je eerst via usb te installeren, nadien dien je dan de procedure voor een groot deel opnieuw uit te voeren, waarbij je dan op een bepaald moment dient op te geven dat je hem draadloos zult gebruiken, via netwerk. Als alles goed is, zul je dan in het scanprogramma zowel een scanner via USB als een draadloze scanner als input source zien staan.

Waar je ook nog dient op te letten : heb je WPA of WEP security of je router, MAC adres filtering, etc... Indien ja, zijn dit ook zaken die je op je scanner dient in te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan