Ps3 Nat 3 Type veranderen in Nat 2 Met Kpn Esperia Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

rore010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
2
Ps3 Nat 3 Type veranderen in Nat 2 Met Kpn Experia Box

Hey weet iemand hoe ik van nat 3 af kom.Ik heb een siemens gigaset sx551 router.
Ik heb gelezen dat je je router in DMZ moet zetten .. maar kpn experia box ondersteund die functie niet.
Een andere oplossing is het open gooien van poorten maar dat wilt ook niet lukken.


Kan iemand me helpen ?
 
Laatst bewerkt:
KPN Experia Box SX551
Als PS3 een NAT 3 verbinding aangeeft kun je het naar NAT2 zetten op je zilveren Experia Box SX551.
Stap 1: klik op Internet om verding te maken
Stap 2: typ nu in adresbalk http:// 192.168.2.1. Nu kom je in de Experia Box .

Stap 3: typ je wachtwoord in, standaard is dat admin.
Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.

Stap 6: klik dan op Internet en dan klik je Address Tranlation (NAT)
nu zie je ergens Exposed Host staan daar moet je ook op klikken.
Typ daar je IP adres in van je PS3 en de naam van PS3 klik dan op add.
Klik nu op OK.

Stap 7: klik nu op Wireless Network en dan klik je op Allowed Clients
Typ daar nu je Mac adress van je PS3 en de zelfde naam van PS3 als in stap 6.
Klik nu op OK.


Als het goed is heb nu op je PS3 NAT 2 staan, je kan dat controleren op PS3.
Alleen weet ik nog niet hoe op je PS3 UPnP goed kan krijgen. Op de Experia Box kun je dat wel aanzetten maar er gebeurd hellemaal niet op de PS3.

Veel Succes:thumb:
 
KPN Experia Box SX551
Als PS3 een NAT 3 verbinding aangeeft kun je het naar NAT2 zetten op je zilveren Experia Box SX551.
Stap 1: klik op Internet om verding te maken
Stap 2: typ nu in adresbalk http:// 192.168.2.1. Nu kom je in de Experia Box .

Stap 3: typ je wachtwoord in, standaard is dat admin.
Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.

Stap 6: klik dan op Internet en dan klik je Address Tranlation (NAT)
nu zie je ergens Exposed Host staan daar moet je ook op klikken.
Typ daar je IP adres in van je PS3 en de naam van PS3 klik dan op add.
Klik nu op OK.

Stap 7: klik nu op Wireless Network en dan klik je op Allowed Clients
Typ daar nu je Mac adress van je PS3 en de zelfde naam van PS3 als in stap 6.
Klik nu op OK.


Als het goed is heb nu op je PS3 NAT 2 staan, je kan dat controleren op PS3.
Alleen weet ik nog niet hoe op je PS3 UPnP goed kan krijgen. Op de Experia Box kun je dat wel aanzetten maar er gebeurd hellemaal niet op de PS3.

Veel Succes:thumb:

Ik heb ook een KPN Experia box en ik heb precies hetzelfde gedaan. Nu heb ik inderdaad NAT-type 2, maar ik kan geen games vinden van geen enkel spel. Bijvoorbeel bij call of duty 4 als ik op find game klik loopt hij vast.

Wij hebben dus een KPN Experia box, waar 2 computers op aangesloten zitten, een laptop en een switch waar weer een Playstation 3 en Xbox 360 op aangesloten zitten. Allebei hebben ze nat type 3 (bij xbox Nat type strict).

Als ik bij de Exposed Host het ip adres van de xbox intoets loopt de xbox ook vast. Ik heb het idee dat er wat dingen botsen en dat de hub het gebruik van 2 spelcomputers niet aankan maar ik weet het niet zeker.

Misschien ook nog handig om te weten. De laptop was vroeger aangesloten op het stroomnet. Toen kon ik nog of wel de playstation of de xbox op nat type 2 (open) zetten.

Het ziet er dus bij mij thuis als volgt uit:

ADSL/telefoonlijn--> KPN Experiabox--->Laptop/Computer1/Computer2/Switch
Switch: Playstation 3 en Xbox 360 (beide nat type 3(strict))

Wie kan mij helpen met dit probleem?
 
Laatst bewerkt:
NET-3 naar NET-2

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn verbinding:
De situatie is als volgt:
- Ik heb een experiaobox van KPN waarop wij adsl/internet verbinding hebben.
- Aangesloten (draadloos) heb ik een pc en een PS3 (Playstation).
- wanneer ik online wil gamen en vrienden wil uitnodigen dan krijg ik de melding:
(can not connect to host).
- Ik heb de instructies opgevolgd en via mijn experiabox de verbinding veranderd van een NET-3 naar een NET-2.

Dit gaf direct succes, ik kon vrienden uitnodigen en gamen.
Alleen nu kan ik geen verbinding maken met mijn pc op het internet.

Na een telefoontje met (KPN service) kreeg ik de opdracht de experiabox te resetten.
Zij gaven aan dat zij geen randaparatuur ondersteunen.

Het moet toch mogelijk zijn om zowel de PS3 als de PC aan te sluiten?
Waarom kan dit alleen in NET-3 type?

Kan iemand mij helpen?
En stap voor stap vertellen wat ik kan doen?

B.v.d.

ESX1
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn verbinding:
De situatie is als volgt:
- Ik heb een experiaobox van KPN waarop wij adsl/internet verbinding hebben.
- Aangesloten (draadloos) heb ik een pc en een PS3 (Playstation).
- wanneer ik online wil gamen en vrienden wil uitnodigen dan krijg ik de melding:
(can not connect to host).
- Ik heb de instructies opgevolgd en via mijn experiabox de verbinding veranderd van een NET-3 naar een NET-2.

Dit gaf direct succes, ik kon vrienden uitnodigen en gamen.
Alleen nu kan ik geen verbinding maken met mijn pc op het internet.

Na een telefoontje met (KPN service) kreeg ik de opdracht de experiabox te resetten.
Zij gaven aan dat zij geen randaparatuur ondersteunen.

Het moet toch mogelijk zijn om zowel de PS3 als de PC aan te sluiten?
Waarom kan dit alleen in NET-3 type?

Kan iemand mij helpen?
En stap voor stap vertellen wat ik kan doen?

B.v.d.

ESX1

Ik heb hetzelfde probleem gehad en het beste want je kan doen is het volgende:
Waarschijnlijk botsen je PC en PS3 op het moment dat je Nat 2 doet.

Verander op je PS3 je IP adres naar iets anders.
Bijvoorbeeld naar 192.168.2.6
Dit doe je bij instellingen------netwerk instellingen-------instellingen internetverbinding------aangepast-----en dan bij IP adres: handmatig. De rest wat je tegenkomt gewoon aanklikken wat al staat gegeven.

Bij IP adres dan 192.168.2.6
Bij standaardrouter 192.168.2.1
Bij primaire dns 192.168.2.1
bij secundaire dns: niets.
bij subnetmask is al gegeven.

Verander in je router (zoals je je ps3 eerst al naar nat 2 hebt gezet) de Exposed Host van de oorspronkelijke IP van je PS3 naar 192.168.2.6 (de nieuwe IP van je PS3)

Nu heb je NAT 2 en moet het ook werken. Zo niet zeg dan waar het fout gaat.

LET OP: DIT WERKT NIET ALS JE PS3 EN PC SAMEN OP EEN SWITCH ZIJN AANGESLOTEN!!!!
 
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn verbinding:
De situatie is als volgt:
- Ik heb een experiaobox van KPN waarop wij adsl/internet verbinding hebben.
- Aangesloten (draadloos) heb ik een pc en een PS3 (Playstation).
- wanneer ik online wil gamen en vrienden wil uitnodigen dan krijg ik de melding:
(can not connect to host).
- Ik heb de instructies opgevolgd en via mijn experiabox de verbinding veranderd van een NET-3 naar een NET-2.

Dit gaf direct succes, ik kon vrienden uitnodigen en gamen.
Alleen nu kan ik geen verbinding maken met mijn pc op het internet.

Na een telefoontje met (KPN service) kreeg ik de opdracht de experiabox te resetten.
Zij gaven aan dat zij geen randaparatuur ondersteunen.

Het moet toch mogelijk zijn om zowel de PS3 als de PC aan te sluiten?
Waarom kan dit alleen in NET-3 type?

Kan iemand mij helpen?
En stap voor stap vertellen wat ik kan doen?

B.v.d.

ESX1

Wat ook kan helpen is het volgende. Voor het resetten van de router heb ik het volgende trucje. Ga naar 192.168.2.1 in je browser op internet (dus je router). Log in met password admin.

Ga naar advanced settings-------> Internet-------> internet connection
Scroll dan helemaal naar onderen tot je ziet UpNp. Het staat op 'off'
Zet het aan en druk op OK.
Nu moet je 20 seconden wachten en staat er: er is een LAN verbinding niet aangesloten.
Het internet werkt nu niet.
Zet het nu weer uit en druk op OK.
Weer 20 seconden wachten.
Nu werkt het internet weer wel en kun je als het goed is (als je ook de stappen hebt gevolgd van mijn andere bericht) tegelijkertijd op internet.
 
Goedenavond,

Ik heb nu een probleem mij internet op de gewonen pc werkt niet meer(draadloos). Ik had dat al gelezen dat dat kon gebeuren. Maar ik krijg me ps3 niet in nat 2 en wil nu wel graag internet terug op me pc. Maar ik krijg dat niet meer voor mekaar. Hij wil op de pc de draadloze verbinding niet meer pakken. Maar ik kan in de usb monitor van de speedtouch wel de verbinding zien maar hij kan de experia box niet meer vinden. Had ook al geprobeerd alles van de speedtouch er af te gooien en via kpn cdtje weer alles te instaleren maar werkt niet, setup zegt kan ook de box niet vinden.

Iemand ideetje wat het kan zijn??

groeten Lars
 
KPN Experia Box SX551
Als PS3 een NAT 3 verbinding aangeeft kun je het naar NAT2 zetten op je zilveren Experia Box SX551.
Stap 1: klik op Internet om verding te maken
Stap 2: typ nu in adresbalk http:// 192.168.2.1. Nu kom je in de Experia Box .

Stap 3: typ je wachtwoord in, standaard is dat admin.
Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.

Stap 6: klik dan op Internet en dan klik je Address Tranlation (NAT)
nu zie je ergens Exposed Host staan daar moet je ook op klikken.
Typ daar je IP adres in van je PS3 en de naam van PS3 klik dan op add.
Klik nu op OK.

Stap 7: klik nu op Wireless Network en dan klik je op Allowed Clients
Typ daar nu je Mac adress van je PS3 en de zelfde naam van PS3 als in stap 6.
Klik nu op OK.


Als het goed is heb nu op je PS3 NAT 2 staan, je kan dat controleren op PS3.
Alleen weet ik nog niet hoe op je PS3 UPnP goed kan krijgen. Op de Experia Box kun je dat wel aanzetten maar er gebeurd hellemaal niet op de PS3.

Veel Succes:thumb:
ik heb 2 andere computers op de router staan, toevallig is het mac addres van me ps3 hetzelfde als één van de pc's, moet ik al mijn pc's toevoegen aan mac filter ofniet?

greetz.
 
KPN Experia Box SX551
Als PS3 een NAT 3 verbinding aangeeft kun je het naar NAT2 zetten op je zilveren Experia Box SX551.
Stap 1: klik op Internet om verding te maken
Stap 2: typ nu in adresbalk http:// 192.168.2.1. Nu kom je in de Experia Box .

Stap 3: typ je wachtwoord in, standaard is dat admin.
Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.

Stap 6: klik dan op Internet en dan klik je Address Tranlation (NAT)
nu zie je ergens Exposed Host staan daar moet je ook op klikken.
Typ daar je IP adres in van je PS3 en de naam van PS3 klik dan op add.
Klik nu op OK.

Stap 7: klik nu op Wireless Network en dan klik je op Allowed Clients
Typ daar nu je Mac adress van je PS3 en de zelfde naam van PS3 als in stap 6.
Klik nu op OK.


Als het goed is heb nu op je PS3 NAT 2 staan, je kan dat controleren op PS3.
Alleen weet ik nog niet hoe op je PS3 UPnP goed kan krijgen. Op de Experia Box kun je dat wel aanzetten maar er gebeurd hellemaal niet op de PS3.

Veel Succes:thumb:

Hey hartstikke bedankt. Heb een PS3 en hen altijd probleemloos online gespeeld met diverse spellen, totdat ik Midnight Club kocht. Na een paar seconden online het bericht "disconnected". Heb even het advies gevolgd om de PS3 MAC adres bij exposed hosts te registreren en nu kan ik Midnight Club probleemloos spelen.

Bolkie
 
Hoi DieEnePinda,

Ben geen expert maar volgens mij is een MAC adres uniek. Wat je zegt zou niet mogen.
Groeten.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het beste want je kan doen is het volgende: Waarschijnlijk botsen je PC en PS3 op het moment dat je Nat 2 doet.
Verander op je PS3 je IP adres naar iets anders.
Bijvoorbeeld naar 192.168.2.6
Dit doe je bij instellingen------netwerk instellingen-------instellingen internetverbinding------aangepast-----en dan bij IP adres: handmatig. De rest wat je tegenkomt gewoon aanklikken wat al staat gegeven.

Bij IP adres dan 192.168.2.6
Bij standaardrouter 192.168.2.1
Bij primaire dns 192.168.2.1
bij secundaire dns: niets.
bij subnetmask is al gegeven.

Verander in je router (zoals je je ps3 eerst al naar nat 2 hebt gezet) de Exposed Host van de oorspronkelijke IP van je PS3 naar 192.168.2.6 (de nieuwe IP van je PS3)

Nu heb je NAT 2 en moet het ook werken. Zo niet zeg dan waar het fout gaat.
Daan R,
Bovenstaande instelling heb ik ook zo ingesteld en toch geeft dit nog een probleem.
ik heb de volgende netwerk situatie:

KPN Experia box (laten we zeggen netwerk 1) waaraan een "Linksys" router (dit noemen we netwerk 2) is gehangen die direct met een kabel verbonden is aan de Experia box, en op deze wijze twee verschillende netwerken in ons huis heb.
Rede voor deze setup is dat het bereik van de experia box te klein is voor de ontvangst bij ons op zolder, vandaar dus dat er een draadje is getrokken van de experia box naar zolder waarop deze Linksys router is aangesloten.

Nadat ik de instellingen zo heb ingesteld als in het bericht hierboven vermeld in de quote kan ik op netwerk1 werken en heb ik NAT2 !! > geen probleem.

Nu wil ik het zelfde doen op het netwerk 2 (linksys), maar dan krijg ik geen netwerk verbinding!! Aangezien ik een statisch IP adres heb ingesteld werkt het schijnbaar niet, indien ik het IP adres wijzig naar dynamisch krijg wel weer netwerk verbinding maar dan NAT3 en géén NAT2.

Wat doet ik fout? anders gezegt, hoe moet het anders?
 
Hallo,

Ik heb pas geleden bij een vriend ingelogd met mijn online ps3 account. Ik heb gewoon altijd NAT 2 gehad maar nadat ik bij mijn vriend heb ingelogd heb ik NAT 3 gekregen... Ik vond het raar dus ik ging kijken hoe ik het weer naar NAT 2 kon krijgen. Ik heb dus de uitleg van Oranje_Hup gebruikt en het werkt. Maar nu is het probleem dat mijn zus met haar laptop niet meer op draadloos internet kan. Ze heeft wel een internet kabel op haar kamer die ze gebruikt, maar als ze met haar internetkabel op internet zit op haar laptop dan geeft mijn Ps3 slechte verbinding. Weet iemand misschien hoe ik deze 2 problemen kan oplossen?

P.S. Ik heb ook gewoon een KPN Experia Box SX551.

Groeten Ferdi
 
Probleem met IP adres

Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen hiermee. Het is als volgt:

Thuis maak ik gebruik van een Gigaset SX552 van Siemens en op mijn PS3 heb ik NAT type 3. Dit type heb ik kunnen veranderen naar type 2 door bij (via advanced settings -> Internet -> Adress Translation -> Exposed Host) het vinkje 'enabled' van 192.168.9.2 uit te vinken, en het vinkje van 192.168.9.3 aan te vinken.

Ik was hier erg blij mee, maar... Ik kon niet niet mee bellen en gebeld worden met mijn vaste telefoon! Heb dus net mn router maar gereset zodat ik weer normaal kan bellen!

Hoe kan ik dat nu oplossen? Hoop op reacties.
 
Wat je dus NIET moet doen
Wireless Network > Allowed Clients ;
Als je dat wel heb gedaan > selecteer MAC address filter OFF.
Het heeft niks met wireless te maken!
Wat je dus WEL moet doen
Inloggen op je Xperia Box
Local Network
Daar onderaan zie je 'clients' Vul daar het MAC adress in van je ps3&IP klik op ADD en druk op ok.
 
Laatst bewerkt:
Het originele topic stamt uit 2008 en is inmiddels door meerderen gekaapt en omhoog gehaald waardoor het overzicht compleet weg is.

Diegene die niet rore010 is graag een eigen vraag aanmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan