Noodoplossing Ziggo problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
27.152
Omdat blijkt dat ontelbare mensen, en dus ook leden van Helpmij.nl, problemen hebben met hun internet-verbinding van Ziggo, hieronder een noodoplossing om de verbinding een stuk sneller en stabieler te maken. Dit tot dat Ziggo zelf de problemen heeft opgelost.

De problemen worden veroorzaakt door vermoedelijke DNS-serverproblemen bij Ziggo. DNS-servers zorgen ervoor dat domeinnamen worden vertaald naar IP-adressen. Ze zijn daarom erg handig omdat je geen IP-adressen hoeft te onthouden maar domeinnamen.

Door voorlopig even gebruik te maken van andere DNS servers dan die van Ziggo (OpenDNS) zijn de meeste problemen eenvoudig op te lossen.

Stap 1: log in op je router
Stap 2: ga naar de Network Adress Server Settings (DHCP)
Stap 3: Vul bij Static DNS 1 het volgende nummer in: 208.67.222.222
Stap 4: Vul bij Static DNS 2 het volgende nummer in: 208.67.220.220

Bewaar de router instellingen en.... het probleem is opgelost!

Vergeet niet ergens de oude nummers even te bewaren (waarschijnlijk allemaal 0 0 0 0 0 )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de topic gesloten, om te voorkomen dat hier een hele vraag en antwoord ontstaat.

@rogiervaneijk,

welkom op Helpmij.:)
graag even een eigen topic aanmaken met je Ziggo probleem. Ik ehb jou bericht verwijderd hier.

@Mrmusic,

Als je wat wilt aanpassen / aanvullen in het bericht geef maar een PB aan mij of aan Paul. De topic kan dan tijdelijk opengesteld worden voor je.:)
 
Laatst bewerkt:
Yes Sir. :)

(morgen zal ik het topic opschonen.....)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan