MAIL word niet verzonden door Ziggo (informatie topic)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellasar

Meubilair
Lid geworden
10 okt 2000
Berichten
6.117
ZIGGO/@HOME mail word niet verzonden (informatie topic)

Bestemd voor eventuele andere voormalige @home en nu Ziggo gebruikers (regio zwolle) Andere regio's niet uitgesloten evenmin als andere rechtsvoorgangers van ZIggo niet uitgesloten al heb ik daar geen ervaringen mee.

Ik ben sinds gisteren overgezet van @Home naar Ziggo. Dat ging niet helemaal zonder problemen. dit is een verslag van mijn storingen met ziggo. ik zal deze begin topic telkens aanpassen om alle info bij elkaar te houden. Hierin vermeld ik alle handelingen die ik zelf heb uitgevoerd (-) en die ik op verzoek van de helpdesk heb uitgevoerd (+) om andere gebruikers te helpen met informatie

01-10-2008:
Probleem trad op "geen internet"
- ping naar router, werkte
- ping naar andere machine op het netwerk, werkte
- ping naar www.home.nl....... werkte niet
- Router/modem een power cycle gegeven
- PC.laptops verbinding herstel
IP adres bleek gewijzigd te zijn ("Ah mijn account word naar ziggo gemigreerd")
Internet werkt weer, geen mail verzending
in achterhoofd houdend "Ze zijn nog bezig met de migratie" verder niets gedaan

02-10-2008
Mail verzending speeld nog steeds
- mail instellingen gecontroleerd op basis van handleiding op Ziggo.nl, blijkt dat "gebruikersnaam" nu moet worden: "gebruikersnaam@oudeprovider.nl" dit aangepast
- Mail server gepinged (kreeg netjes een response terug)
- Telnet naar de mailserver gedaan op poort 110 (pop3 dus ontvangende kant), werkte netjes en mijn username en password werden netjes geaccepteerd
- Telnet naar de mailserver op poort 25 (smtp dus verzendende kant) melding dat host niet gevonden kan worden... Probleem
- Webclient van de provider gestart. Werkte (wel traag en verzonden mailtjes kwamen niet in de verzonden items bak) maar he het werkte
- (illegaal) via een onbeveiligde draadloze verbinding uit de buurt (gecontroleerd @home/ziggo) getest of dat een oorzaak zou kunnen zijn. Niet dus, zelfde problemen met outlook

Melding gedaan bij de helpdesk
+ Outlook express ingesteld wegens het verminderd ondersteunen door de helpdesk van andere mail clients (in mijn ogen raar maar daar verder niet moeilijk over gedaan)
+ reset van de winsock ("netsh winsock reset")
+ herstart van de machine uitgevoerd
+ Instellingen doorlopen en alles was correct ingesteld.
+ Mijn eerdere onderzoek doorgegeven en laten opnemen in het ticket/call/incident

Mocht allemaal niet baten. Melding is doorgezet naar de 2e lijns ondersteuning binnen Ziggo en verwachtte officiele oplostijd is 3 tot 5 werkdagen (al gaf ze impliciet te kennen dat het langer kon gaan duren)

- Bekende ook ziggo/home gebruiker belt me met de vraag of ik problemen heb met het verzenden van mail want daar had hij last van..... woont in dezelfde wijk. mijn verhaal verteld
- Maak nu dankbaar gebruik van een SMTP server van een goede vriend voor zolang Ziggo niet performed. Voor mij het bewijs dat dit echt niet aan mijn kant ligt (instellingen doorlopen met ziggo medewerker dus goed. SMTP verkeer vanaf mijn machine werkt prima dus aan mijn kant geen netwerk issue)

Was het verder even zat. aangezien ik dit overdag ook al doe....

EDIT: 01:45 ik kon het toch niet laten: ............ Op de Ziggo site staat: gebruik mail.home.nl.... Helpdesk medewerker zegt: mail.home.nl......... Google heeft een link die niet meer bestaat waar nog net in de samenvatting... SMTP.ZIGGO.NL staat...................en ja dat werkt

02-10-2008. Helpdesk gebeld en mijn aangegeven oplossing doorgegeven, Zij waren blij met een oplossing voor de gebruikers in regio zwolle en zouden dit zo snel mogelijk aanpassen op de site...... :)
 
Laatst bewerkt:
ja, dat je smtp.ziggo.nl moet gebruiken ligt nogal voor de hand he....
Dat is immers de server voor uitgaande mail van ziggo. Ongeacht wat voor mailaccount je hebt, je verstuurt je mail (uitgaand) via Ziggo. Inkomende mail gaat via de pop3 sever van je mailprovider.

Ik heb zelf nog een @zonnet adres, maar een Ziggo internet-abonnement. Inkomend is dus pop3.zonnet.nl, uitgaand is smtp.ziggo.nl
 
Jij snapt het dus niet helemaal.

Ziggo is een bedrijf was een samentrekking is tussen de bedrijven Casema/@Home/Multikabel. Dus als bij Ziggo aangegeven word dat je je oude mailserver moet blijven gebruiken en daabij dus aangeeft (letterlijk) mail.home.nl zowel op de site's als door de medewerker van de helpdesk is het niet logisch dat je SMTP.ZIGGO.NL moet gebruiken

Sterker nog, de medewerker die ik vanochtend aan de lijn had wist niet eens dat de server bestond en was blij dat hij nu ook een oplossing had voor de gebruikers die uit regio zwolle in grote getale belden.......
 
Nou.... ik ben óók Ziggo-klant en ik heb het probleem nooit gehad. Na de overgang van mijn oude provider Casema naar Ziggo was ik zo slim dat ik het zelf al zo ingesteld had. Die mail is nooit een probleem geweest.

Dat het nog steeds niet aangepast is op de site, tsja.... dat is slordig.
Heb even op die site gekeken, maar dat werkt uberhaupt niet erg lekker. Is zo traag als het maar kan.

Voor wat betreft de helpdeskmedewerkers van Ziggo... daarvan ben ik niet echt onder de indruk. Dat zijn gewoon studenten die een flowchart hanteren om een probleem op te lossen. Gewoon zo'n ja-nee stroomschemaatje. Die weten feitelijk helemaal niet wat ze doen.

anyway... uitaande mail dus via smtp.ziggo.nl
 
Ziggo-Zuid

Hier in het zuiden ook problemen...
Locatie: Den Bosch

We zijn al een tijdje geleden overgegaan, maar sinds gisteren ook geen uitgaande mail meer via Outlook. Gekeken, als server bij uitgaande mail stond de server van mijn mailprovider - da's nooit goed lijkt mij. Hoe dat erin is gekomen...? Kan dat terugspringen naar een soort default ofzo?
Anyway, nu zowel smtp.ziggo.nl als smtp.home.nl geprobeerd, maar het werkt niet.
Outlook geeft ook geen foutmelding, blijft alleen op 'verwerken' staan tot je een ons weegt.

Ow, kom er net achter dat ik ook geen inkomende mail meer heb. :(

Internet doet het verder wel, waarvan akte.
Kan dus gelukkig nog wel via webmail werken.

Iemand tips? (voor ik ga bellen naar ziggo... overigens de website van hen is dramatisch, ik krijg daar niets gevonden aan info en als ik mijn e-mail instellingen wil controleren dan krijg ik een foutmelding bij inloggen, terwijl ik wel bij mijn andere klantgegevens kan met zelfde userid en ww :mad:).
 
Andere fora gechecked: het zou kunnen liggen aan uitgaande mail die een reply zijn op eerder bericht (fout ligt bij Ziggo). Postvak UIT leeggegooid.
Daarna weer verzenden/ontvangen.
Nog niks.
server uitgaand stond inmiddels op smtp.ziggo.nl.

Helder moment: Outlook uitgezet, want bij Bill Gates (oja, zit er niet meer, Windows dan), wil herstarten ook wel eens helpen.
Outlook weer aan: jahoor, 't doet 't weer... zowel in- als uitgaand. :rolleyes:

Komende tijd wel m'n webmail in de gaten houden dat het niet weer misgaat en ik een klantenmail mis...
 
Komende tijd wel m'n webmail in de gaten houden dat het niet weer misgaat en ik een klantenmail mis...

bij mij loopt het al een paar weken op gelijke wijze mis:confused:
het verhaal is heel herkenbaar.
ik zoek medestanders/mededenkers/medeoplossers die het probleem van de verdwenen mail ook hebben
en BOVENDIEN - als de mail toch nog de deur uitgaat - in het Onderwerp {Spam?} toegevoegd krijgen.
mijn mail-ontvangers schrikken zich een hoedje!:shocked:
het is nu 25 oktober en ik heb al diverse malen de helpdesk van @home aan de lijn gehad.....
zij kunnen het niet oplossen, schuiven de "fout" naar mij en vertikken het mij dóór te verbinden met hun chef of het service-centre (zo die wèl weten, waar ze over praten).
uiteraard heb ik op de 2 verzonden mails géén antwoord gehad, anders dan een bevestiging van ontvangst:D
 
Ik wilde ziggo installeren bij mijn schoonvader. Alles werkt behalve verzenden van mail via outlook express.

In de handleiding staat dat de smtp server mail.ziggo.nl is. Die bestaat echter niet:

C:\Documents and Settings\rt>nslookup mail.ziggo.nl
Server: dsldevice.lan
Address: 192.168.1.254

*** dsldevice.lan can't find mail.ziggo.nl: Non-existent domain

Ok dan proberen we smtp.ziggo.nl. Die bestaat wel (kan er naar pingen).

Echter telnetten lukt niet.
C:\Documents and Settings\rt>telnet smtp.ziggo.nl 25
Connecting To smtp.ziggo.nl...Could not open connection to the host, on port 25:
Connect failed

Als ik telnet naar bv smtp.hetnet.nl (ook poort 25) lukt het wel. Oftewel, aan mijn kant heb ik geen firewall probleem.

Het lijkt er op dat andere mensen wel kunnen connecten naar smtp.ziggo.nl. Lijkt een regionaal probleem maar weet niet of dit te verklaren is met tcp/ip.

Ik krijg het niet opgelost. Heb daarom een publieke smtp server gebruikt: smtp.gmail.com. Die mag iedereen gebruiken, deze server controleert niet of jou email adres bestaat op de server, hij stuurt alle mail door, ook als de afzender ...@ziggo.nl is.

Je moet wel een account hebben op gmail, want de smtp server vereist authenticatie. Die kun je aanmaken.

Voor de exacte handleiding:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=nl&answer=77659

Als je het zo configureert heb je dus een andere authenticatie voor smtp (gmail) dan pop (ziggo).

René
 
Probleem met gmail

Er is toch een probleem met gmail. Het from adres is het gmail account en niet het ziggo account en dat is meestal niet wat je wilt.
 
OLD TOPIC::::

De smtp.ziggo.nl lag er vandaag even uit!

Mail Settings voor: Casema/@Home/Megakabel ofzoiets :p ::
POP3: pop.ziggo.nl
SMTP: smtp.ziggo.nl

Gewooon in je outlook

:thumb:
 
Mail versturen via smtp.ziggo.nl

Je kunt vanaf een andere provider zonder problemen mails versturen via smtp.ziggo.nl door de instructie via onderstaande link te volgen.

https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/internet/e-mail/

Kortweg dien jhe de volgende instellingen te maken:

Instellingen voor versleuteld verzenden:

Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
Poortnummer: 587
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: Ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteitscontrole: Ja
Gebruikersnaam: je e-mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord

Werkt bij mij als een tierelier. Dan hoef je ook niet iedere keer je SMTP-servernaam aan te passen.
 
je bent geweldig

ik zeg dit omdat je met jou gedetaillieerde uitleg mij in ieder geval hebt geholpen.

ik zat net ook te denken, dat de reden dat mijn smtp ook niet meer werkend had, komt omdat ik precies sinds die tijd eindelijk over ben gegaan naar draadloos internet, en dat nu met deze beveiligde inlog naar mijn uitgaande server dit de precieze reden heeft kunnen zijn, kan dan zo zijn?
dan zou dat wellicht ook een oplossing kunnen zijn voor anderen die dit ook hebben
 
Mail versturen via smtp.ziggo.nl

ik zeg dit omdat je met jou gedetaillieerde uitleg mij in ieder geval hebt geholpen.

ik zat net ook te denken, dat de reden dat mijn smtp ook niet meer werkend had, komt omdat ik precies sinds die tijd eindelijk over ben gegaan naar draadloos internet, en dat nu met deze beveiligde inlog naar mijn uitgaande server dit de precieze reden heeft kunnen zijn, kan dan zo zijn?
dan zou dat wellicht ook een oplossing kunnen zijn voor anderen die dit ook hebben

Hallo ricodol74,

Graag gedaan. De overstap naar draadloos Internet hoeft op zich niet de oorzaak te zijn, maar kan wel bijdragen aan het moeilijk achterhalen van de oorzaak. Ikzelf kan thuis zowel draadloos als met een gewone netwerkkabel het Internet op. Dat laatste maakt het een stuk makkelijker om te beoordelen of ik een intern probleem heb of dat het probleem bij de provider zit. Ikzelf heb echter zelden problemen met mijn Ziggo verbinding.
Vanuit je thuissituatie kun je zowel via gewoon SMTP als via versleuteld SMTP je mails via je provider (in mijn geval Ziggo) versturen. Bevindt je je echter op een andere (lees: niet-Ziggo) lokatie (bijv. met een laptop) dan staat Ziggo niet toe dat je je mails m.b.v. normaal SMTP verstuurt via hun servers. Dit heeft alles te maken met het voorkomen van SPAM. Door het gebruik van Secured SMTP meldt je je aan met je Ziggo account gegevens, waardoor Ziigo je herkent als legitieme gebruiker, waardoor ze je dan wel toestaan om mail te versturen.

Webmail is ook een optie, maar ik vindt dat niet praktisch omdat ik geen mailhistorie in mijn webmail bewaar maar in mijn lokale Outlook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan