netwerkkabel splitsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerkerk

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
69
hallo,

wij hebben een tuinbouwbedrijf naast ons woonhuis. Hier staat een router. Vanaf deze router gaan 2 van de 4 UTP kabels naar het kantoor in de kas. 2 andere UTP kabels gaan onder de grond door naar ons woonhuis. deze komen in de meterkast omhoog en worden daar verbonden met een tussenstukje met elk een computer. Nu wil ik een derde en vierde computer bijplaatsen in het woonhuis. hier is geen plek meer voor in de router.

hoe kan ik een UTP kabel welke in de meterkast van het woonhuis omhoog komt splitsen zodat er 2 UTP kabels verder gaan, 1 naar de computer waar hij eerst heen ging en 1 nieuwe kabel via de trap omhoog. Kan ik deze kabel dan bovenaan de trap weer splitsen en naar 2 aparte kamers laten lopen? dus 1 UTP kabel die in de meterkast omhoog komt uiteindelijk naar 3 computers laten lopen. of moet ik op 1 plaats splitsen (in de meterkast) en dan 2 kabels apart langs de trap omhoog laten lopen?

Geeft dit splitsen problemen met netwerkverkeer/ ip adressen?

voor de volledigheid geef ik aan dat alle data wordt opgeslagen op een PC in het kantoor in de kas (van alle computers zowel prive als zakelijk)

alvast bedankt:D
 
zet ergens aan het eind van 1 van de utp kabels een switch met bijvoorbeeld 8 utp poorten.
Dan kun je vanaf daar weer verder met 7 utp kabels.
 
Draadloos netwerk maken, ben je meteen van alle kabelproblemen af.

(En heb je er een beveiligingsprobleem bij).
 
Draadloos netwerk maken, ben je meteen van alle kabelproblemen af.

(En heb je er een beveiligingsprobleem bij).

ja, nu draadloos netwerk. goed beveiligt met WPA2 maar hij is maar 1-3MBIT/sec. echt te traag. via kabel veellll sneller. ook valt hij er vaak heel snel uit. is daar nog wat aan te verbeteren? afstand is max 10 meter door 2 muren (enkelsteens)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan