[XP]Desktop wireless netwerken met [Vista]Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

charx

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
11
Beste Helpers,

Ik heb het forum al rondgezocht maar ik kon mijn speciefieke probleem helaas niet vinden. Help mij,

ik heb een [Xp(Home)] Desktop(ip1.11) en een [Vista] Laptop(ip1.22) verbonden met een draadloos netwerk.

Zitten in dezelfde werkgroup. Mshome
Bijde pc's zien wel de Wireless printer die ook op met het netwerk verbonden is
Xp desktop heeft LLTD geinstalleerd.
XP desktop kan de Vista laptop niet pingen andersom wel.
Xp desktop ziet ook Vista laptop naam maar als ik er op klik krijg ik:

"\\VistaLaptop is not accesible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator if this server to find out if you have acces permission.The network path was not found."

Vista laptop ziet geen gedeelde mappen van de Xp desktop in de map Network,maar wel de Media library van de Xp Desktop.

Bij Vista staat
Network discovery: aan
File Sharing: aan
public folder sharing: aan
password protec.: uit
Printer sharing: aan
Media sharing: aan

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Mvg,

Charx
 
Hoi,

Reden dat e.e.a niet werkt zoals gedeelde bestanden, ligt aan het feit dat je de home versie gebruikt.
Wanneer je de Pro versie zou gebruiken kunnen gedeelde bestanden vanuit het netwerk wel benaderd worden.

Succes
 
Reden dat e.e.a niet werkt zoals gedeelde bestanden, ligt aan het feit dat je de home versie gebruikt
Volgens mij het ook met xp home gewoon kunnen, of heb je daar meer informatie over?


Mogelijk zitten de firewall(s) in de weg, probeer dat door die even uit te zetten.
Hier nog wat leeswerk over netwerk en bestanden delen.
microsoft hulp
delen handleiding

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt voor de links ik zal eens even kijken

Soms word er rete snel geantwoord en soms duurd het even voordat er word geantwoord op het forum. vandaar dat ik soms een paar daagjes niet kijk.

ik laat morgen weten of het me gelukt is. Die firewalls uitzetten heb ik btw al geprobeerd van vista EN van xp uitgezet.
 
ik ben echt heel lang bezig geweest met de links die ik gekregen heb van leofact, geen effect. Nog geen tijd gehad voor mcp-mario link maar als het waar is wat mcp-mario zegt ben ik mijn tijd aan het verdoen omdat het gewoonweg niet mogelijk is. maar morgen weer een dag om lekker in te verdiepen.
 
XP desktop, vista laptop

Ik zie hier dat u al wel internetverbinding heeft tussen deze 2. Dat krijg ik niet voor elkaar. Hoe heeft u dat gedaan.

Ik heb een XP desktop, en een vista laptop. Op de desktop zit draadloos internet. Ik wil op mijn laptop van dezelfde verbinding gebruikmaken. Hoe stel ik dit in? Gewoon netwerkcentrum, netwerk selecteren, wachtwoord invoeren, verbinden... werkt niet..

Sla ik stappen over? Moet ik dingen veranderen/instellen etc? HELP!!!!
 
Wat ik zou doen is even het router een harde reset geven en opnieuw instellen want dat je xp pc niet op het netwerk kan verbinden heeft niks met de pc te maken. Controleer ook even of je geen statisch ip adres heb ingevuld
Netwerk verbindingen>eigenschappen Lan verbinding>tcpip selecteren>eigensgappen.

Dan automatisch ip adres toewijzen dan lan verbinding in en uitsgakelen
 
Maar de XP verbindt juist wel.. dat is de desktop computer die gewoon op internet was aangesloten. Het probleem is de laptop (vista).. daar krijg ik geen draadloos internet op. met kabel werkt het overigens wel
 
Okej, verkeerd gelezen. Staat de draadloos netwerk verbinding wel ingeschakeld. Netwerkcentrum>linkerkant taken>netwerkverbindingen beheren. Staat er wel een draadloos verbinding by? Zit er ook nog ergens op het laptop een schakelaar om daarloos aan te zette? Of eenkeyboard combinatie (byv. Fn + zendmasttekentje). Als die ingeschakeld staat en je kan gewoon draadloze netwerken binnen bereik zien. Zou ik alsnog aanraden even het router opnieuw in te stellen. Routers hebben namelijk de neiging softwarematiog vast te lope e.d.
 
ja staat ingeschakeld, draadloos staat er ook bij.. en t zendmastje (wlan/bluetooth) staat ook ingeschakeld....

En routers opnieuw inschakelen e.d.. zucht.. dat gaat me boven de pet :S daar heb ik echt 0 verstand van :( ...
 
welk merk router heb je en welk model is het? alsj dat googled op de site van de router staan vaak helemakkelijke gebruiksaanwijzingen met screenshots. gewoon rustig leze is egt ni ingewikkeld
 
ja dan zie ik wel verbindingen...

En de router is van het merk ASUS wireless router WL 520 G ofzoiets?
 
Kijk even op de Asus website: http://nl.asus.com/products.aspx?l1=12&l2=43
waarschijnlijk maak je gebruik van 1 van deze 2 routers in de handleiding kun je kijken wat veder om hem opnieuw in te stellen.voor dat je dat gaat doen hou even het reset knopje achterop het router ingedrukt voor 20 sec. zodat je zeker weet dathij terug staat in de fabrieks instellingen
 
Aan en uitzertten is meestal voldoende (30sec).
Resetten heeft als nadeel dat je alle instellingen weer goed moet zetten.
Als je die weet is er op zich geen probleem, als je die niet weet kom je misschien van de regen in de drup.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan