Email via Wifi of GPRS/UMTS/3G

Status
Niet open voor verdere reacties.

totomaszot

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Berichten
78
Hallo

Ik heb een Nokia E61i gekocht. Hier zit standaard Wifi op. Nu heb ik ingesteld dat mijn Gmail via IMAP naar mijn telefoon wordt gezonden. Nu is mijn vraag;

Is dat alleen maar als ik Wifi-verbinding heb? Of (als ik bijvoorbeeld in de trein zit) ook via GPRS/UMTS/3G, met andere woorden, dat het geld kost.

Ik wil namelijk zo instellen dat mijn mail alleen wordt opgehaald als ik een draadloze internet verbinding (Wifi) heb. Dus dat het geen geld kost.

Weet iemand of dit al zo is, of hoe ik dit moet instellen?

Alvast bedankt!

Thomas
 
http://nl.wikipedia.org/wiki/IMAP

Dit wordt waarschijnlijk gewoon via een internet verbinding naar je toegestuurd.
Je vraagt je alleen af of dit nou via 3G internetverbinding op je telefoon is of via een draadloze netwerk bij je in de buurt (router). Dit moet je waarschijnlijk instellen met je internet. Dus dat er gevraagd wordt wat je wilt doen zodat het niet automatisch gaat gebeuren en dat je dan ook zelf kan kiezen, zoals je draadloos netwerknaam 'thuis' bijvoorbeeld instellen. Als die niet gevonden wordt, word er geen mail binnengehaald. Als je op bijvoorbeeld KPN INTERNET hebt staan, dan gaat ie dat automatisch synchroniseren via dat adres.
 
Oke,

Ik kan mijn telefoon ook instellen dat hij alleen een met een GSM netwerk kan verbinden of ook met een UMTS netwerk.

Denk je dat het helpt als ik alleen GSM selecteer? Dat hij dan nooit via UMTS de mail ophaald?

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Thomas
 
Denk je dat het helpt als ik alleen GSM selecteer? Dat hij dan nooit via UMTS de mail ophaald?

Als het toestel op alleen verbinden via GSM staat zal er inderdaad geen mail binnengehaald worden via UMTS (=3G) maar wel via, het langzamere, GPRS. Dit is dus geen oplossing. Je zal er dus voor moeten zorgen dat je toestel niet automatisch mail binnenhaalt als je geen extra kosten wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan