LAN, hoe moet het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
271
Hey allemaal,

Ik wil aankomend weekend met wat vrienden call of duty 4 lannen en ik heb een aantal vraagjes.

Ik heb nog een router liggen die oorspronkelijk voor ons internet was:
http://www.eminent-online.com/producten_stap2.php?dt=1&ps=00904440&pg=22

Kan ik gewoon alle pc's (sommige xp en sommige vista) erop aansluiten en de host aansluiten op de poort waar je normaal het internet in stopt? Of zit het anders in elkaar?

Ik heb tot nu toe alleen van pc naar pc geland met crosscable dus heb nog geen ervaring ermee.

Mocht iemand nog ervaring hebben met cod4 lannen zou dat ook wel van pas kunnen komen.

Alvast bedankt,

Gammort
 
Hallo,

Als je die switch wilt gebruiken moet je geen cross-kabel meer gebruiken, maar een gewone standaard straight cable.

Idd, gewoon van de NIC (Network Interface Card) in uw PC's connecteren naar de switch. En je zult uw PC's allemaal een vast IP adres moeten geven in dezelfde range.
Standaard wordt hiervoor 192.168.0.1, 192.168.0.2, 192.168.0.3, ... met subnet mask 255.255.255.0 gebruikt. Maar in principe kan dat alles zijn, zolang ze maar in dezelfde "range" zitten.

Als je elkaar kunt pingen op IP-adres is het qua bekabeling in orde. (zorg ervoor dat de firewalls van de PC's dit toelaten).
 
Hallo,

Als je die switch wilt gebruiken moet je geen cross-kabel meer gebruiken, maar een gewone standaard straight cable.

Idd, gewoon van de NIC (Network Interface Card) in uw PC's connecteren naar de switch. En je zult uw PC's allemaal een vast IP adres moeten geven in dezelfde range.
Standaard wordt hiervoor 192.168.0.1, 192.168.0.2, 192.168.0.3, ... met subnet mask 255.255.255.0 gebruikt. Maar in principe kan dat alles zijn, zolang ze maar in dezelfde "range" zitten.

Als je elkaar kunt pingen op IP-adres is het qua bekabeling in orde. (zorg ervoor dat de firewalls van de PC's dit toelaten).

Oké, dankjewel

Maar waar voer ik dat IP adres in?

en die NIC lijkt me in de meeste gevallen gewoon de enige netwerk in/uit gang die op standaard op m'n moederbord zit? (asus p5k)

Edit: moest ik als host nou dan in de poort waar "internet" boven staat en de rest in "1" "2" etc. ? :)
 
Laatst bewerkt:
Het ging allemaal goed, kheb alles in de 4 poorten gedaan en ip's werden automatisch toegewezen.

Vraag status: Opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan