MKV Bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
124
Aan het einde van dit Formule 1-seizoen ben ik van plan een compilatie te maken van het afgelopen seizoen. De bestanden die ik hiervoor wil gaan gebruiken hebben een mkv-extensie. Ik kan geen enkel videobewerkingsprogramma vinden dat ondersteuning biedt aan deze extensie? Heeft iemand daarom een goed programma voor mij dat ondersteuning biedt aan deze extensie? Converteren is ook een optie, maar dat kost wel veel tijd.

Met VirtualDubMod wilde ik proberen alleen de stukjes uit het bestand te knippen dat ik daadwerkelijk ga gebruiken voor mijn compilatie. Na het inladen van het bestand zegt ie echter dat ik niet de juiste codecs heb geïnstalleerd. Welke codec zou ik moeten gebruiken, want voor zover ik weet heb ik wel codecs geïnstalleerd voor MKV-bestanden. Ik kan deze immers wel afspelen. Na die foutmelding loopt het hele programma vervolgens vast.

Verder heb ik nog een ander vraagje. Ik heb ook een aantal films dat ik wil bewerken, maar beveiligd is met DRM. Weet iemand hoe ik deze beveiliging kan omzeilen om ze alsnog te kunnen gebruiken voor het maken van een compilatie?

Alvast bedankt! :)
 
MKV is niet de meest plezierige "container" om te editten. Met VirtualDub gaat het messtal niet lukken. Matroska heeft zelf wel een editor: MKVtoolnix, maar die is niet het meest gebruiksvriendelijk..... (hier te downloaden: http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/)

Converteren naar avi is de meest eenvoudige optie (maar inderdaad veel werk) en geeft daarna een maximum aan programmakeuzes om te editten.

Wat betreft het laatste onderdeel van de vraag... een aantal brandprogramma's "huppelt" vrolijk over DRM bescherming heen, ook zijn er programma's te vinden die CSS, DRM en regiocodes verwijderen.... de regels van het forum verbieden hier echter meer details te geven....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan