Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 41

Onderwerp: Auslogics Registry Defrag in VISTA

• Vraag is opgelost

Auslogics Registry Defrag in VISTA

Met veel interesse heb ik weer de nieuwsbrief gelezen. Met name het onderdeel over het register, geschreven door Michael4446. Ik heb naar aanleiding daarvan ook programma AusLogics Registry Defrag geïnstalleerd en uitgevoerd. In Windows XP ging dan prima. Op de downloadpagina stond dat het programma compatible was met Windows Vista. Nadat ik het programma in VISTA heb laten draaien, zijn echter al mijn systeemherstelpunten weg! Ik schrok daar behoorlijk van! Want ik ben altijd heel trouw met het maken van systeemherstelpunten. Ik hoop dus maar dat het systeem na de wijzigingen die het programma heeft aangebracht goed blijft draaien, want ik kan niet meer terug! Wie heeft ervaring met gebruik van dit programma in VISTA? Zijn dat dezelfde ervaringen? Wat kan ik doen om dit een volgende keer te voorkomen? Werkt het andere programma dat in de nieuwsbrief wordt genoemd misschien beter in VISTA?

Tera Honourable Senior Member Quandor's avatar
    Dat de systeemherstelpunten weg zijn is normaal, ik herken dit. (Had misschien vermeld moeten worden)
    Ik gebruik dit tooltje al weer even. (4 maanden) Heb vertrouwen, je systeem blijft na de register defragmentatie goed werken. Niks mis mee!
    Laatst aangepast door Quandor : 6 oktober 2008 om 20:36
    Mvg. Quandor

Tera Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±116 km
    Als ik mag aannemen dat je handmatig weer een herstelpunt kunt maken, dan zou ik dat nu direct doen, of eigenlijk elke keer als je dat programma gedraaid hebt!

Herstelpunt maken in Vista: Start -> Zoeken -> rstrui.exe

Heb je overigens XP en Vista in dual-boot, dan kan het ook zo zijn dat je vanuit XP de herstelpunten van Vista verwijderd hebt.
    Zie hieromtrent dit artikel
    Als die registry-defragmentatie tool bekend staat om het verwijderen van herstelpunten, dan zal dat in jouw geval waarschijnlijk de (hoofd-)oorzaak zijn, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om ook die dual-boot informatie er even bij te geven.

Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Laat ik het zo zeggen, het viel mij na het eerste gebruik van de tool op dat ik geen herstelpunten meer had. Of het echt 100% normaal is dat weet ik niet, maar zoals ik al schreef, "Ik herken het wel". (Normaal is mogelijk wat "sterk" uitgedrukt.)

(Vista met SP1)

En het systeem werkt -na inmiddels 3x de tool gebruikt te hebben in 4 maanden- nog steeds prima.
    Laatst aangepast door Quandor : 6 oktober 2008 om 22:30
    Mvg. Quandor

Dank je voor de snelle reactie Pasja. Je stelt me echt gerust! Ik heb meteen weer een systeemherstelpunt gemaakt toen ik zag dat de andere weg waren en dat is waarschijnlijk dus voldoende. Natuurlijk heb ik vertrouwen in wat ik via Helpmij binnen krijg. Anders had ik Registry Defrag niet eens geïnstalleerd . Maar volgens mij moet er voor het defragmenteren juist een systeemherstelpunt gemáákt worden. Er verscheen tenminste een scherm met de melding dat er een herstelpunt gemaakt werd. Er viel mij daarbij wel op dat het balkje in dat scherm niet vol liep in Windows Vista, maar Vista tóch na enige tijd afgesloten werd. In Windows XP liep het balkje wel vol. In XP zijn alle herstelpunten er ook gewoon nog en er is inderdaad keurig een herstelpunt bij gekomen dat gemaakt is door het programma voorafgaand aan de defragmentatie. In Vista waren echter alle herstelpunten dus verdwenen. Voordat ik dit ontdekte, was het me in het rapport wel al opgevallen dat de verschillen in grootte tussen de oude en de nieuwe bestanden van het register veel groter waren dan in XP. En dat met name van het bovenste onderdeel ('security' heette dat geloof ik) niet veel meer over was. Kennelijk werkt het programma dus heel anders in Vista.

Ik vond net het berichtje van Tijs ook nog! Dank je wel! Ik heb uiteraard meteen een systeemherstelpunt gemaakt toen ik merkte dat de andere weg waren. Ik heb geen dual boot systeem hoor. Vroeger had ik dat wel met Windows ME en Windows XP. Ik was toen afhankelijk van enkele programma's die nog niet in Windows XP draaiden. Dat is dus al een tijdje geleden . Het feit dat ik met 2 systemen werk komt nu doordat op mijn desktop Windows XP draait en op mijn laptop Windows Vista.

Afstand tot server
    ±116 km
    @Marloes72

Graag gedaan!

Ikzelf gebruik al jaren dat NTRegOpt programma dat ook in de nieuwsbrief wordt genoemd onder XP, en dát programma werkt daar ook prima. NTRegOpt maakt vooraf geen herstelpunten, maar wel vooraf een backup van de registry-bestanden in de registry-map (.bak bestanden). Dat is handig als je via de Herstelconsole een backup van de registry terug wil zetten, bijv. in het geval Veilige modus niet meer werkt en herstelpunten dus niet meer 'op de normale manier' terug te zetten zijn.

Nu je (vooral dankzij Pasja) weer gerustgesteld bent, ben je misschien zover om deze discussiedraad verder af te sluiten als opgelost. Is dat inderdaad het geval, klik dan op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts, (bijna) onderaan deze webpagina te vinden).

Groet,

Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Mag ik voor ik de vraag afsluit nog wat aan vragen Tijs? Verwijdert dat ander programmaatje geen herstelpunten? En weet je of het ook werkt in VISTA?

Afstand tot server
    ±116 km
    Ik heb NTRegOpt niet getest onder Vista, alleen onder XP.
    Onder XP heb ik NTRegOpt zojuist nog gebruikt, en daarna nagekeken of de herstelpunten er nog staan. En ja, de herstelpunten staan er gewoon nog.

Tijs.

Ter info: ik heb geen dual boot.
    Mvg. Quandor

Afstand tot server
    ±116 km
    Nog 1 opmerking: Omdat NTRegOpt zich alleen bezighoudt met de registry-bestanden en verder de auteur in zijn FAQ nergens iets vermeld dat het een herstelpunt vooraf maakt zou het me ernstig verbazen als onder Vista 'gerommeld' wordt met herstelpunten.
    Zoals gezegd maakt NTRegOpt backups van de registry-bestanden onder XP, geen extra herstelpunt. Ik ga ervan uit dat deze werking ook zo is onder Vista.

Tijs.

Ontzettend bedankt allebei!

Ik zag trouwens dat Auslogics ook een gratis schijfdefragmenteer programma heeft. Dit wordt door (o.a.) ComputerIdee nogal de hemel in geprezen.
    Ik ga het binnenkort wel proberen en laat het weten.
    Daar ook ik toch wel wat vreemd aankijk tegen het verwijderen van herstelpunten én het niet aanmaken van een herstelpunt door de register defragmenteertool (ondanks de belofte dit wel te doen), heb ik er maar eens een mailtje aan gewaagd. Het is nogal een eind naar Australië, dus het zal wel even duren voordat de mail beantwoord wordt, maar zodra ik antwoord heb zal ik het hier posten.
    Mvg. Quandor

Afstand tot server
    ±116 km
    Goed werk, Pasja!
    Herstelpunten zijn erg belangrijk, zeker voor de minder kundige (thuis-)gebruiker.
    Het ongemerkt vernaggelen/verwijderen van herstelpunten is, ook naar mijn mening, een ernstige zaak.

Tijs.

Ik heb vandaag NTREGOPT geinstalleerd en uitgevoerd in Windows XP en VISTA. Ik heb het ERUNT pakket gebruikt. Dan krijg je ERUNT (waarmee je een backup van het register kunt maken) en NTREGOPT in 1x op je computer. Het lijkt allebei prima te werken, zowel in XP als in VISTA. Alle herstelpunten blijven ook gewoon bewaard.

Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Quote Origineel gepost door Pasja Bekijk Bericht
    Ik zag trouwens dat Auslogics ook een gratis schijfdefragmenteer programma heeft. Dit wordt door (o.a.) ComputerIdee nogal de hemel in geprezen.
    Ik ga het binnenkort wel proberen en laat het weten.
    Toch niet het artikel van Guus Crone of wel?
    http://www.eaglecreek.nl/
    Home of the Eagle

Oei, ik was in het kader van dit topic wat aan het rondsurfen en toen stuitte ik per ongeluk op dat schijfdefragmenteertool artikeltje van ComputerIdee. Ik weet zo 1,2,3 uit mijn hoofd niet meer hoe ik daar terecht kwam / welke zoekopdracht of subzoekopdracht het was.
    Is het belangrijk?
    Mvg. Quandor

Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Mwâh... CID is nogal snel heel wel of niet enthousiast dus ik zou daar mijn mening niet té veel door laten sturen .
    http://www.eaglecreek.nl/
    Home of the Eagle

Het stond (natuurlijk) nog gewoon in de historie van mijn Google zoekvenster schermpje:

Auslogics
    Mvg. Quandor

Redacteur
    Verenigingslid
    CorVerm's avatar
    Afstand tot server
    ±151 km
    Ach, die computers toch. Het zijn en blijven apparaten waar we nooit echt een vinger achter zullen kunnen steken.

Ook ik heb het programma onder Vista gebruikt maar of er herstelpunten verdwenen waren? Ik weet het niet. Dus heb ik zojuist het programma laten draaien na eerst het aantal herstelpunten te hebben geteld. Niet één van de herstelpunten zijn verdwenen, sterker nog, Auslogics heeft gedaan wat het beloofd en heeft er een herstelpunt bijgemaakt. Inderdaad in de voortgangsbalk was geen activiteit te zien.

Even een opmerking n.a.v. de opmerking van XP.
    Inderdaad kun je niet altijd blindvaren op wat er door CID gemeld wordt, en als zij met een tip komen om, middels gerommel in het register, je computer beter te laten draaien of iets dergelijks, nooit aan beginnen.
    Ben je nog niet geabonneerd op de nieuwsbrief van Helpmij.nl? Dan wordt het echt de hoogste tijd om een abonnement te nemen, want onze nieuwsbrief is gratis en staat vol met interessante artikelen. Elke maand weer.
    Groet, Cor.

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners