TV aan netwerk koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wilhem,
Nee nog niet,
Heb gister /eergisteren nog met Siemens gemaild, maar die verwijzen naar KPN, omdat zij de Experiabox van Siemens niet ondersteunen ?!
Teruggemaild met de vraag of ze dan wel een antwoord kunnen geven op de vraag of de sx 764 het wel doet en of die gewoon op de adsl aansluiting kan worden aangesloten. Zoek maar eens op die sx764, die is wél dlna gecertificeerd. Zelf verwacht ik dat die wel zal doen, maar kan ik dan nog bellen, dat is de grote vraag.
Nog even afwachten dus, als ik een reactie van Siemens krijg, plaats ik die hier wel.

Freddy
 
Freddy
Bedankt voor je reactie. Ik heb de laatste dagen ook niet stil gezeten en heb contact gehad met Philips. Zij zijn op de hoogte van het probleem en zijn ondertussen zover dat h et probleem ontstaat tussen de expirabox en de PC. Zij werken aan dit probleem en als ze een oplossing hebben nemen ze contact met mij op. (laat ik je wel weten)
Verder heb ik met Siemens gebeldt echter zij ondersteunen de gigaset sx551 (expirabox) niet, (ze hebben dus niet gelogen bij je) en sturen me met dit probleem ook naar de KPN. Hij kon me wel vertellen dat de expirabox dit signaal niet ondersteund.
Bij de KPN doen ze alsof ze niets van file streaming weten en weten ook niet wat DLNA betekend.
Succes met je verdere speurtocht, en als ik iets meer weet hoor je hier weer iets van mij
Wilhem
 
Laatst bewerkt:
Beste Wilhem,
Ik heb Siemens ook nog gevraagd of de sx 764 wellicht wél werkt, en of ik dan ook nog kan bellen. Antwoord: dat weten wij niet, want wij hebben daar nog geen info over en ondersteunen die niet. Ze verwijzen door naar Google !. En dat-ie op hun site gewoon te koop is voor eur 119.00!. Ik ben benieuwd naar het antwoord van Philips. Zou het dan toch aan de tv liggen ?
Bedankt voor het meedenken,

Freddy
 
Hoi Freddy,
Ik heb meerdere gesprekken gehad met Philips en zij waren op de hoogte van dit probleem.
Zij wisten mij te vertellen dat het probleem in de experiabox zit, en dat hun werken aan een oplossing. Ik moet zeggen wat een geweldige sevice daar. Ik ben namelijk meerdere malen door Philips terug gebeld en heb zo samen met hun nog het een en ander door gesproken. (type modem enz.)
In de tussentijd heb ik een oud touchspeed modem geprobeerd welke ik nog had liggen van het Net. Deze werkt perfect voor de TV gezien, ( valt niet meer uit) echter kan ik dan niet mailen en internetten. Dus maar weer contact opgezocht met KPN en hun duidelijk gemaakt dat het probleem echt in de experiabox zit en dat Philips wel contact zal gaan zoeken met KPN om het probleem op te lossen. Dit heeft geholpen want ze werden in een keer behulpzaam. We hebben diverse instellingen van het modem geprobeerd maar niets werkte en de man aan de andere zijde het opgaf, en besloot om mij een nieuwe touchspeed modem toe te zenden. Ik heb deze nog niet ontvangen maar zodra ik meer weet of dit werkt laat ik het hier weten.
Groetjes, Wilhem
 
Hoi Wilhem

goed nieuws,
ik hoor het graag als je een nieuw modem krijgt, en als dat werkt zal ik dat ook maar proberen.
De Siemens helpdesk damde ook aardig in na mijn mail, ze vonden het zelf ook wel ***lig dat ze niet wisten wat ze verkochten. Ook die reageert nog, dat zal ik je dan laten weten.

Groeten,

Freddy
 
Hoi Freddy,
Ik heb het nieuwe modem (Thomson speedtouch) en dit werkt ook niet.
Wat heb ik nu gedaan wat wel werkt? Ik heb een losse switch gekocht (Linksys SD205-EU) deze heb ik aangesloten tussen de TV en de Hoofd PC. Hoofd PC dus uit het modem gehaald. Verder een Extra kabel gelegd tussen de switch en het modem.
Nu gaat de communicatie tussen TV en Hoofd PC via de switch en dus niet via het modem en internet communicatie gaat via de extra kabel naar de switch en vervolgens naar de PC. Dit werkt uitstekend, en de switch is goed koper dan al het gebel met KPN, Siemens, Thomson en Philips.
Succes,
Wilhem
 
Laatst bewerkt:
Hallo Wlihem,

Werkt het nog steeds met je linksys switch ? Als het nog steeds werkt ga ik ook zo een kopen.

Freddy
 
Freddy,

Ja het werkt nog steeds perfect.:thumb:
€ 30,00 en je bent van een hoop problemen verlost.

Groet en succes,
Wilhem
 
@ Jantjooh,

Ik wil gaan doen wat jij beschreven hebt.

Maar eerst een andere vraag:
Ik neem aan dat het wel nog gewoon mogelijk is om draadloos te internetten? Aangezien jij wireless op off zet? Neem aan dat ik dit ook gewoon op On kan zetten. :)

Ik heb een Loewe Connect en die werkt dus ook niet samen met de experiabox, had ook al geprobeert met een oudere router, tijdelijk er tussen gehangen, toen werkte het perfect.

De Loewe Connect is draadloos aangesloten op de experiabox en daarnaast zijn er ook nog laptop/ipod's etc die ook gebruik maken van wireless.

Ben btw ook wat anders tegen gekomen wat ook het proberen waard is:
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=148&pid=1145#post_570

Wanneer je dat gedaan hebt moet je met een telnet sessie het volgende doorgeven aan de experiabox:
eth bridge igmpsnooping config state disabled
saveall
system reboot[/qupte]

Zie ook mijn topic hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1347656/
 
Hallo Wilhelm,
Ook zo'n linksys aangeschaft. Werkt perfect. En omdat de tv nu zijn ip houdt, kan je ook met de laptop, die nog steeds rechtstreeks draadloos op de Experiabox zit en in het netwerk, via bv Mediaplayer alles op de tv bekijken, zonder dat de verbinding verdwijnt. Kortom geen enkel probleem meer. Mijn conclusie is dus dat het aan de Experiabox ligt/lag.

Freddy
 
Laatst bewerkt:
Koppelen Philips 37pfl9604 met WM11

Hallo,
Ik probeer het hier ook maar eens. Ik heb een Philips 37PFL9604 gekocht en draadloos met mijn KPN Experia router verbonden. Op deze router heb ik twee computers aangesloten. Een laptop met Window XP en een PC met Windows Vista. Op beide computer staat Windows Media Player 11. Op de laptop zie ik in WM11 de TV als "unknown device" en op de TV kan de media op de laptop bekijken. Op de Vista PC lukt dit allemaal niet. Ik zie daarop in WM11 ook de TV niet. Ik heb alles geprobeerd wat ik kan verzinnen inclusief het uitzetten van de firewall van Vista en die van mijn virusscanner. Niks lukt. Wie weet raad? Alvast bedankt.
 
Freddy
Bedankt voor je reactie. Ik heb de laatste dagen ook niet stil gezeten en heb contact gehad met Philips. Zij zijn op de hoogte van het probleem en zijn ondertussen zover dat h et probleem ontstaat tussen de expirabox en de PC. Zij werken aan dit probleem en als ze een oplossing hebben nemen ze contact met mij op. (laat ik je wel weten)
Verder heb ik met Siemens gebeldt echter zij ondersteunen de gigaset sx551 (expirabox) niet, (ze hebben dus niet gelogen bij je) en sturen me met dit probleem ook naar de KPN. Hij kon me wel vertellen dat de expirabox dit signaal niet ondersteund.
Bij de KPN doen ze alsof ze niets van file streaming weten en weten ook niet wat DLNA betekend.
Succes met je verdere speurtocht, en als ik iets meer weet hoor je hier weer iets van mij
Wilhem

Hallo Wilhem,

Ik heb met veel interresse dit artikel gevolgd. Ik zit met het zelfde probleem. Ik heb een Philips TV 42PFL8404 en heb deze aangesloten op de experiabox. Mijn PC werkt draadloos via deze box. Ook ik krijg in MediaPlayer de TV niet te zien.
Ik las echter dat jij contact hebt gehad met Philips en dat zij mogelijk een oplossing hebben. Ik zou graag van je vernemen of er reeds een oplossing voor dit probleem is gevonden.
 
tv met media pc verbinden

Je moet in windows firewal vinkjes zetten bij media center extenders. Dan krijg je de verbinding. Bij mij blijft hij echter een kwartier werken . Als ik de tv dan uitzet en weer aanzet dan doet hij het wel weer,maar naar een kwartier weer uit. Ik heb er nu een router tussen gezet zoals in het forum is beschreven, moet nog kijken of hij het dan beter doet.
Hopenlijk ben je hiermee geholpen

Joke
 
Je moet in windows firewal vinkjes zetten bij media center extenders. Dan krijg je de verbinding. Bij mij blijft hij echter een kwartier werken . Als ik de tv dan uitzet en weer aanzet dan doet hij het wel weer,maar naar een kwartier weer uit. Ik heb er nu een router tussen gezet zoals in het forum is beschreven, moet nog kijken of hij het dan beter doet.
Hopenlijk ben je hiermee geholpen

Joke

Hij hangt er nu enkele uren aan en hij doet het nog steeds. Dus het werkt met een router ertussen. Kreeg bij Diggitique hier in de plaats een router mee om te proberen, geweldige service. Ga er morgen 1 kopen. Bij Digitique kost hij slechts 15 euro
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan