TV aan netwerk koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mager

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
30
Ik wil mijn Philips TV 37pfl9603 aansluiten op een PC-netwerk. De televisie heeft een DLNA-netwerk aansluiting, welke ik bedraad heb aangesloten op mijn experia box (Het Net). De kabel geeft geen probleem, want als ik mijn laptop via deze kabel met mijn modem verbind, krijg ik direct verbinding. Als ik in het instellingenmenu van mijn TV kijk, zie ik ook dat de TV een IP-adres krijgt toegewezen.
Aan deze modem heb ik ook 2 computers (Windows XP) draadloos verbonden en deze in een netwerk ondergebracht .
Volgens de handleiding van de TV zou ik onder Windows Media Player mijn TV als "Onbekend device" in het venster "Media delen" moeten kunnen zien. Dit venster blijft echter leeg. Weet iemand raad??
 
Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar misschien moet je in de router een poort open zetten voor de TV
 
Poort openzetten?

Kun je aangeven hoe ik een poort open kan zetten?
 
Zoiets is per router verschillend, dit zou in de manual moeten staan.
Tevens is het een vermoeden van mij, maar kijk daarom eerst even in de handleiding van de TV of dit ook zo is.
 
Als ik in mijn Experiabox kijk, zie ik dat de TV wel verbonden is.

Volgens mij moet ik een instelling op mijn computers veranderen. In het venster "Media delen" in Windows Media Player zie ik geen enkel device, ook niet de andere computer die verbonden is aan het netwerk.

Ik heb ook al geprobeerd mijn Firewall uit te schakelen, zonder resultaat.
 
aan Mager

Ik ben uitermate in dit onderwerp geinteresseerd, aangezien ik deze TV (of de 9613) wil kopen en ook een Experia box heb! Ik heb even de handleiding van Philips gelezen.

Ik heb in mijn Experia box gekeken (192.168.1.254) en ALS er iets aangepast moet worden, denk ik in :
TOOLBOX - "Delen van Spellen en Toepassingen -
en daar staat bij nij UPnP gebruiken: "nee"
Volgens mij is DLNA een UPnP toepassing. Probeer daar eens iets. Er staan een aantal "spellen" in en ook de Xbox live. Maar niet DLNA toepassingen.
Verder kan ik het even niet testen.
Groet, Jan

Vandaag (aanpassing) nog verder gezocht: met betrekking tot Windows Media Player11 veel FAQ. :

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/faq/sharing.mspx

Je kan in de Experia box (in mijn geval de Thompson SpeedTouch 780) handmatig poorten openzetten, of een bestaand apparaat clonen en aanpassen. In bovenstaande FAQ.s staan de poorten genoemd...
J.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb ook een Thompson SpeedTouch 780.

Ik heb UPnP aangezet echter zonder resultaat.

Het openzetten van de genoemde poorten heb ik op mijn Firewall (AVG Internet Security) geprobeerd, zonder resultaat.

Hoe dit in mijn Experia Box moet is mij niet duidelijk.

Ik heb ook een item geopend op de Kieskeurig site. Het bleek dat meer mensen het probleem met WMP11 hadden, en dat dit opgelost was met TVersity. Ook dit heb ik geprobeerd, maar wilde ook niet lukken.

Zoals al eerder gezegd, heeft de TV in het instellingenmenu een IP-adres toegewezen gekregen en is hij ook op mijn router te zien. Echter als ik op mijn TV via "Source" naar PC-Netwerk ga, staat er de melding "Uw TV kan geen verbinding maken". Heeft dit er misschien iets mee te maken?
 
Ik lees zelf niet op Kieskeurig dat iemand hem MET Experia box (Speedtouch 780) aan de praat heeft gekregen. Heb je de laatste firmware al in de TV gezet?
Ik heb gisteren massief op Internet gezocht naar dit probleem, maar geen eenduidige oplossing gevonden.
Om zeker te weten of het aan de TV ligt of de router is het aansluiten van een ander DLNA apparaat ("DLNA Media Player ") (DMA) . Ik heb wel gevonden dat de Speedtouch (geen enkele) GEEN gecertificeerde DLNA router is, maar goed, dat hoeft niet te betekenen dat het niet KAN werken.
Jan

Extra vraag: Zit op je PC W. Vista of XP?
In mijn bovenstaande suggstie "openzetten van poorten, bedoelde ik in de ROUTER (niet de AVG firewall)
Dus - "Nieuw spel of toepassing"
- "aanvinken "Handmatig invoer van poorten"

J.

Kan je WEL een PING doen naar het verkregen adres van de TV vanaf je Pc:

klik START - klik UITVOEREN invoer: CMD klik OK - op zwart Dos scherm, invoeren:
PING nnn.nnn.nnn.nnn

Kijken of je GEEN timeout krijgt
J.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor het meedenken.

Ik heb vorige week probleemloos de firmware geupdate.

Ik heb geen andere DLNA Media Player, ik heb wel mijn laptop op de kabel aangesloten en kon direct op internet.

Ik heb Windows XP met SP3 draaien.

Het handmatig invoeren van poorten op mijn router had ik geprobeerd, alleen wat moet ik invullen bij de velden "Omzetten naar" "Triggerprotocol" en "Triggerpoort"?

"Pingen" geeft het volgende resultaat, dus dat ziet er volgens mij goed uit:

C:\>ping 192.168.1.70

Pingen naar 192.168.1.70 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.1.70: bytes=32 tijd=5 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.70: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.70: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.70: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 192.168.1.70:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 5ms, Gemiddelde = 2ms[/SIZE]
 
aan mager

Na HEEL veel Forums doorgespit te hebben, kom ik tot de conclusie dat de UPnP functie van de Experia box slecht is of niet werkt. Ik heb gelezen dat men na het opzeggen van KPN en naar een andere provider gaan, direct van de problemen af is, met name het spelen van spelletjes/ Daar hetzelfde probleem: port forwarding.
Feitelijk zou KPN het probleem moeten oplossen (i.s.m. Thomson).
Er zijn nu nog niet veel DLNA apparaten, maar dat zullen er wel meer worden.
Ik heb nog iets gevonden, om UPnP te bekijken in XP (staat ook op mijn computer).
ENABLING THE UPNP USER INTERFACE

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/expert/crawford_02july22.mspx

Heb ik even geactiveerd, en ja TVersity wordt herkend. Volgens mij zou bij jou de Experia box dan ook moeten verschijnen (ik heb niet UPnP bij mij aangezet).

Er is nog wel een trucje om 2 netwerkapparaten direct aan elkaar te koppelen zonder router , namelijk met een cross(over) ethernet kabel. (Of een cross adapter- goedkoop).
Maar dat is geen permanente oplossing, want dan heb (even) je geen Internet.
 
Ik heb "THE UPNP USER INTERFACE" ge-enabled volgens de hyperlink.

De Speedtouch verschijnt inderdaad onder Mijn netwerklocaties
 
aan mager

Ik zal hier verder input geven als ik mijn eigen TV heb, ik ben in december jarig :eek:
Een laatste tip: zet Media delen uit in WMP11 als je die niet gebruikt.

Jan
 
neg een bericht aan mager

Het lukt mij eenvoudig om op een 2e PC (laptop) Video/Photo etc. te ontvangen, ZONDER ENIGE AANPASSING in de Experia box. Deze laptop is draadloos verbonden, maar dat zal geen verschil maken. De port hieronder komt van de TVersity website.

Eerst het IP adres van de PC waarop TVersity draait opzoeken:
START-UITVOEREN-CMD IPCONFIG
maak notitie van adres Ipadres = xxx.xxx.xxx.xxx (zal beginnen met: 192.168. )

Op de 2e PC start de Internet Browser (IE of Firefox of Chrome)
Tik in op de adresregel: xxx.xxx.xxx.xxx:41952 en enter (vergeet de dubbele punt niet)
Dan verschijnen als alles goed gaat, de folders en media die in TVersity waren toegevoegd.

:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit lukt mij ook. Ik heb 2 PC's op het netwerk zitten en ik kan via TVersity media delen.

Onder "Mijn Netwerklocaties" komt ook een icoontje met TVersity Media Server. Door op dit icoontje te klikken ga je direct naar het juist adres. Mijn TV staat echter niet onder "Mijn Netwerklocaties" en blijft de melding geven "Uw TV kan geen verbinding maken".
 
Een oplossing

Jantjooh heeft intussen de Philips 32pfl9613 met Ethernet aansluiting voor DLNA!! :thumb:

Inderdaad werkt de PC verbinding via de Experia box NIET.:mad:
Vele instellingen geprobeerd zonder resultaat: met de userid die je van KPN krijgt kan niet overal bij komen!
B.v. niet de firewall en NAt (Network address translation).

Volgens een mail van Thompson aan mij zou de Speedtouch 780 (dus mijn Experia box) wel geschikt zijn om DLNA traffic te routen.
Ik heb hier twijfels bij, want op de Thompson site is een nieuwe router te vinden MET DLNA certificaat! (de TG787)
deze heeft ongeveer dezelfde specificaties als de 780, maar dus: "DLNA Certified".
Ik heb een bericht aan Philips gestuurd, maar nog geen antwoord.

Intussen hard gewerkt aan het probleem.:)

Ik had nog een "oude" router staan, uit de tijd van vóór "Internet+Bellen" , een Belkin Wireless G router.

Met deze router heb ik een nieuwe Netwerkje opgericht ACHTER de Experiabox.
En ja: direct verbinding tussen de PC en de Televisie!
Hiermee is dus bewezen dat het probleem in de Experia box zit.

Wie dit na wil bouwen geef ik hier alle(?) instellingen.

1. Losse laptop- wireless verbinding uitschakelen!
1a. De Experia box zit op: 192.168.1.254

2. Eest het stof van de Belkin Router geblazen en verbonden met de LOSSE Laptop (NIET aan de Experia box verbinden!!)
3. Met browser in de router inloggen (in mijn geval 192.168.2.1
4. Veranderingen in Router aanbrengen-
a. DHCP off - De router deelt nu geen IP adressen meer uit. Ik heb dit gedaan omdat later de router op de Experia box zal worden aangesloten.
Er mag maar één DHCP server in ons Netwerkje zijn.
b. firewall off
c. UPnP on
d. wireless off (belangrijk want we hebben de firewall uitgezet)
e. controleer de IP reeks/range in de Router (in mijn geval 192.168.2.2 tot 192.168.2.100, dit wordt "onze reeks") en subnet mask.
De router deelt geen IP adressen meer uit dus in de aangesloten apparaten moet een IP adres in de range van de router worden gezet!
In de TV kan dit eenvoudig in het Netwerk menu: Statisch IPadres, IP adres in de reeks 192.168.2.xx b.v. 192.168.2.99
subnetmask 255.255.255.0 (let op 2 intikken op de afstandsbediening als 002, 99 als 099 etc.)

In de laptop zal nog een werkend adres staan, want zodra de laptop met de router werd verbonden, krijgt deze razendsnel een adres van DHCP,
omdat dit nog aan stond.

De TV kan op onze router worden aangesloten en krijgt als alles goed gaat na een minuutje verbinding.:thumb::thumb:
Wordt een tweede PC aangesloten op onze eigen router dan kan alsvolgt een statisch IP adres worden ingesteld:

Windows XP (Voor Vista, op aanvraag, in dit Forum)
(Waarschuwing: noteer alle aangebrachte veranderingen!!)
- Start-Instellingen-Configuratiescherm-Netwerkverbindingen
- Local Area connection ("LAN-Verbinding") RECHTS klik-
- in pulldownmenu: "eigenschappen"-klik
- Selecteer Internet Protocol(TCP/IP) en klik op box EIGENSCHAPPEN
- Selecteer Het volgende IP-adres gebruiken
- Vul in een adres in onze reeks, b.v. 192.168.2.7
- vul het subnet mask in, meestal 255.255.255.0 (gelijk als in de router)
- vul in "standaard Gateway en DNS Server adres" - 192.168.2.1 en 192.168.1.254 (misschien niet nodig)
- klik OK en Sluiten in het venster Eigenschappen LAN-verbinding

Nu kan deze 2e PC worden aangesloten op onze eigen router (kabel losnemen op de Experia box en in onze router steken)

Om verbinding met Internet te krijgen, wordt onze router via port "Connection to Modem" (staat zo op de Belkin) met een willekeurige port
op de Experiabox aangesloten. De firewall in de Experiabox zorgt voor beveiliging.

Let op! Als je Media wil delen van de laptop, maak dan geen draadloze verbinding met de Experiabox!
Maak ook geen draadloze verbinding met onze router, want daarin staat de firewall uit.
Als je weer terug wilt op de Experiabox (zonder TV), MOET je weer de TCP/IP eigenschappen terugzetten in XP (op automatisch)


Ik heb nog een incident naar Philps uitstaan, maar ik verwacht geen oplossing.
Ik heb geen zin om met KPN te bellen voor xxx per minuut. Misschien wil iemand anders dit doen, met dit verhaal?

Q.E.D. :love:
 
streamen van film naar tv via experiabox en 32pfl9613

tversity geinstalleerd, kabel van tv naar experiabox (speedtouch), upnp on, tv op pc netwerk functie gezet: geen verbinding. tv opnieuw uit/aan gezet. computer opnieuw opgstart. tversity aangezet. pc mappen zichtbaar op de televisie. film kijken. kan verder niets aan het beeld veranderen oid alleen geluid harder zachter. zie je echter niet in beeld. dus het werkt wel. op bepaald moment zegt de tv dat er geen verbinding meer is. morgen maar weer proberen. :confused:



laptop is acer met home premium en draadloos verbonden met de experiabox.
firmware in televisie is eindigend op .......91, volgens mij de recentste.

dus beste forumlezers het kan dus wel, ondanks eerdere andere berichten
 
draadloos streamen met tversity naar tv

ik vond nog de volgende link voor het probleem op te lossen, in mijn vorige respons vergeten te vermelden dat ik een siemensbox had, nu heb ik een thompson 780 gekregen na telefoonellende:

http://portforward.com/english/rout...tel/Speedtouch780v6/TVersity_Media_Server.htm


Unknown-00-90-3e-a4-80-0f
Informatie

Status: Actief

Type: Desktop Computer

Verbonden met: ethport4 (Ethernet)


Addressering

Fysiek adres: ..... het mac adres van mijn netwerkkaart in de tv

Toewijzing IP-adres: DHCP

IP-adres: 192............... dat wat ik in mijn modem heb ingesteld

Gebruik altijd hetzelfde adres: Ja

DHCP-leasetijd: 49 dagen, 16:23:03


Verbinding delen

Spel of service

Tversity


Succes mensen
 
tv via netwerk

beste forummers

leuke topic

ik heb hetzelfde probleem maar dan met een sony kdl 40w4500 met dlna
na een netwerkkabel gekocht te hebben en alles aangesloten dacht ik even te kunne gaan streamen (niet dus) tv heeft netjes een ip en verbinding is ook geslaagd na de servers te zoeken geeft hij niets aan behalve de laptop van mijn dochter(draadloos en vista0 en mijn pc van mijn ander dochter (bekabeld xp)en mijn laptop d(draadloos xp)ziet de tv dus wel.ook de verschillende pc en laptops zien ook de tv in gedeelde media.ik heb alles al geprobeerd maar kom er met mijn pc beneden dus niet uit.zelf denk ik dat het te maken heeft met de pc via de router te verbinden en het netwerk anders in te stellen via xp lukt dat makkelijker dan bij vista(met mijn werklaptop lukte het eerst ook niet) maar ja misschien is er iemand met een oplossing voor mijn netwerkje
router is een netgear wgr614v6 en provider is ziggo

groetjes en s6 wim
 
Hallo,
ben hier net nieuw,
Heb inmiddels ook wel verbinding, maar exact na 15 minuten muziek luisteren/foto's kijken, stopt de verbinding. Even netwerkkabel eruit en er weer in, en hij doet het weer. Maar wel weer van vooraf aan zoeken in het netwerk waar je was gebleven. Dit heeft Mausva ook.
Heeft iemand daar een oplossing voor ? Dát lijkt toch niet aan firewall te liggen. Ik heb een Siemens experiabox. DHCP op de tv wel op niet enablen maakt niet uit.

Freddy
 
Hallo,
ben hier net nieuw,
Heb inmiddels ook wel verbinding, maar exact na 15 minuten muziek luisteren/foto's kijken, stopt de verbinding. Even netwerkkabel eruit en er weer in, en hij doet het weer. Maar wel weer van vooraf aan zoeken in het netwerk waar je was gebleven. Dit heeft Mausva ook.
Heeft iemand daar een oplossing voor ? Dát lijkt toch niet aan firewall te liggen. Ik heb een Siemens experiabox. DHCP op de tv wel op niet enablen maakt niet uit.

Freddy

Hai Freddy,
Heb in de tussentijd een oplossing gevonden? ik heb namelijk het zelfde probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan