Video met geluid opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boja14

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
33
Hoi, ik hou heel erg veel van zingen.. En ik zou dat graag op youtube willen zetten enzo. Ik heb zoveel geprobeerd, maar dan is het geluid weer niet goed enzo... Ik wil een karaoke liedje op de pc afspelen dan erover zingen en dan via een webcam microfoon opnemen op video (webcam).. ik hoop dat iemand me begrijpt. Dit is wat ik heb:
- Webcam, zonder mic. (Creative Live! Cam Optia)
- Microfoon headset (Kreeg je bij de webcam)
- Muziek op mijn computer.

Dan heb ik een programma van Creative Live! Cam Optia, daarmee heb ik iets opgenomen... Het resultaat was niet zo goed.. Mijn eigen stem hoorde je wel goed, omdat ik de headset om had.. Maar de muziek die ik op de pc afspeelde, hoorde je heel slecht. Nou moet er een software zijn dat je dat allemaal goed kan opnemen. Kan iemand a.u.b een soort van stappenplan maken voor me, hoe je nou precies karaoke videos moet opnemen??

Dankje!!
 
Heel precies kan ik je niet helpen.

Dat de muziek niet goed te horen is komt waarschijnlijk omdat het via de boxen door de microfoon is opgenomen.
Misschien dat je met jouw software de muziek er als 2e lijn geluid bij onder kunt plaatsen.
 
Is er dan een programma waarmee ik makkelijk kan opnemen met microfoon en muziek dat wordt afgespeeld op de pc??
 
We doen dit meestal met verschillende programma 's. Voor het geluid heb je een meersporen opname programma nodig. Je wilt namelijk muziek afspelen (die stereo is, ofwel 2 sporen), en daarbij zang opnemen (plus 1, maakt 3). Voor het beeld heb je een programma nodig dat een camerabeeld kan opnemen. Meestal worden de opnames ook echt apart van elkaar gemaakt. De zang wordt in beeld opgenomen, en het daarbij gemaakte geluid wordt vervangen door een mooie audio-opname.

Een leuk starters-programma hiervoor is Magix Musicmaker. In het Nederlands, en best makkelijk. Je kunt er nog veel mee doen, maar dus ook 'Karaoke-dingen'. Met Musicmaker importeer je de karaoke muziek. Die speel je af, je selecteert de microfoon als opnamebron, en maakt een opname op een 3e spoor. Het geheel kan je dan opslaan als mp3 of wav. Je kunt met dat programma de zang ook wat galm en compressie geven, daarmee klinkt het allemaal wat 'professioneler'.

Het lijkt erop dat je met Musicmaker ook het beeld kunt opnemen! Dat zou veel schelen.. Om dit zeker te weten zou je dat aan Magix zelf kunnen vragen via mail.
Wat zeker kan is de Karaoke 'mix' maken, beeld aan geluid koppelen, en de clip meteen publiceren op You Tube. Dat lijkt me sowieso handig voor je..

Je ziet dat er aardig wat bij komt kijken. Als je hier echt wat mee wilt, kun je het beste een fatsoenlijke zang- microfoon kopen. Met want met een webcam microfoon zal het resultaat altijd slecht klinken.

http://www.magix.com/nl/music-maker/
http://www.magix.com/nl/links/contact/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan