• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsnamen in map kopieren naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigorei

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Berichten
36
Beste forumgebruikers,

Ik heb een vraag.

Is het mogelijk om in een map met afbeeldingen de bestandsnaam.jpg te kopieren naar excel? Resulaat is dat alle bestandsnamen uit die map in een kolom komen te staan.
Ik heb geen idee of dit mogelijk is en heb op dit forum geen antwoord kunnen vinden.

Ben benieuwd, en alvast bedankt!

Sigorei
 
Code:
Sub overzicht()
  with createobject("scripting.filesystemobject").getfolder("[COLOR="Teal"]C:\afbeeldingen[/COLOR]")
  for each fl in .files
     if right(fl.name,4)=".jpg" then cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1)=fl.name
  next
  End with
End Sub
Wijzig de naam van de folder (groen) door jouw folder met afbeeldingen
 
Laatst bewerkt:
Compileer fout

Bedankt voor de reacties Wigi en snb! Ik krijg het nog niet voorelkaar..
Als ik de code van snb via de macro functie van Excel invoer en daarna de macro start dan geeft VBA een compileer fout aan, zie bijlage. Voeg ik het script wel op de juiste manier toe?
De afbeeldinging zijn allen jpg files. Dit te info. Alvast bedankt voor uw reactie
 

Bijlagen

  • macro.jpg
    macro.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 230
Laatst bewerkt:
Macro

Als ik de code van WIGI gebruik gedownload van www.exceltip.com dan krijg ik ook een compileerfout als ik deze code invoer in de macro funtie van Excel. Zie bijlage.
Ik heb de "ListFilesInFolder" aangepast naar C:\afb\ waar de afbeedlingen staan.
In excel worden wel kolommen aangemaakt met de volgende tekst:

Folder contents:

File Name:
File Size:
File Type:
Date Created:
Date Last Accessed: Date Last Modified:
Attributes:
Short File Name:

Wat gaat er mis?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • macro2.jpg
    macro2.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 185
In de macro van snb staat een haakje teveel

Code:
Sub overzicht()
  With CreateObject("scripting.filesystemobject").GetFolder("C:\Afb\")
  For Each fl In .Files
     If Right(fl.Name, 4) = ".jpg" Then Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = fl.Name
    End If
  Next
  End With
End Sub

Heb je bij de code van Wim je verwijzing naar Microsoft Scripting Runtime aangevinkt ?

Mvg

Rudi
 
Laatst bewerkt:
gelukt!

Bedankt warme bakkertje voor je reactie!
Het is gelukt met dit script, ik heb wel de regel "End If" weggehaald want anders kreeg ik weer een compileer fout! Allen bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan