Videokaart in laptop (Acer Aspire 7520)

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxx93

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
7
Hallo,

Ik zou graag een betere videokaart in mijn laptop willen.
Mijn vraag is daarom ook weet iemand of dit kan?
Nu heb ik er een Nvidia Geforce 8400 M G in zitten,
ik heb ook gehoord dat je wel een klein speciaal kaartje als videokaart kan kopen, klopt dit?

Met voorbaard dank, sander:thumb:
 
Ik weet wel dat het nogal duur is om je videokaart in je laptop te vervangen. Dan kan je beter een nieuwe laptop kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet ook dat het best wel duur is en dat je bijna het dubbele betaald vergeleken met een pc.

En de laptop die ik nu heb heeft wel een van de betere videokaarten op dit moment als je niet boven de €1000 euro kijkt voor laptop, en de laptop bevalt ook uitstekend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet ook dat het best wel duur is en dat je bijna het dubbele betaald vergeleken met een pc.

En de laptop die ik nu heb heeft wel een van de betere videokaarten op dit moment als je niet boven de €1000 euro kijkt voor laptop, en de laptop bevalt ook uitstekend.

Lijkt mij sterk. Ik weet niet wat het gekost heeft, maar de laptop die ik voor een aantal weken voor school gekocht had zat op 700 euro en die had een 8600M.

Verder heb ik geen idee of het uberhaupt mogelijk is. Maar ik wou je er dus even op wijzen dat het nogal duur is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik laat mij ook informeren door andere mensen en niemand weet volgens mij precies hoe het nou zit met die videokaarten voor de laptop. Ik hoop in iedergeval meer reacties van mensen die mij verder kunnen helpen met probleem.
 
btw: welkom op helpmij

ik heb ff zitten snuffelen naar je klaptop maar ik denk dat je uit je hoofd kunt(moet) zetten dat je de videochip van je laptop kunt vervangen.

deze zitten op het moederbord vast.
een uitbreiding aan buitenkant van je laptop zie ik ook nog niet

maar daar zoek ik ook nog ff na.
 
Laatst bewerkt:
iniedergeval bedankt voor de informatie,

Maar ik heb wel gehoord dat je bij sommige laptops een speciale soort videokaart/chip er bij in kan zetten zodat je 2 videokaarten hebt.

Je zou tog ook in een keer het hele moederbord kunnen vervangen( als dit kan komt er wel een behoorlijk prijsje aan denk ik zo)
 
Er zijn laptops die een losse laptop videokaart hebben. Deze zou je dan kunnen vervangen, maar ben bang dat je die niet zo snel kan kopen.
 
inderdaad ik heb er ook geen winkels over gehoord die zulke kaartjes verkopen en sommige wisten niet eens dat het kon:p
 
iniedergeval bedankt voor de informatie,

Maar ik heb wel gehoord dat je bij sommige laptops een speciale soort videokaart/chip er bij in kan zetten zodat je 2 videokaarten hebt.

Je zou tog ook in een keer het hele moederbord kunnen vervangen( als dit kan komt er wel een behoorlijk prijsje aan denk ik zo)

daarom ben ik naar jou type gesnuffeld en gekeken wat er mogelijk is.

en nee zoals ik het zie zijn beide opties niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ahh jammer dan hoop ik in iedergeval dat acer met wel zulk dingen komt zodat ik het messchien over een half jaar of jaar kan vervangen
 
http://www.notebookcheck.nl/Notebook-video-kaart-opwaarderen-vervangen.3321.0.html

hier wat informatie over het opwaarderen en vervangen van laptop videokaarten.

zal niet op jou laptop van toepassing zijn,maar heb je een idee hoe het werkt.

Volgens mij kan je wel een andere videokaart plaatsen, alleen is het lastig een juiste te vinden. Ik heb zelf een Acer uit elkaar gehad en daar vind je zo'n zelfde kaart. Ben zelf op zoek naar een andere kaart omdat die van mij mogelijk kaduuk is. Dus xxx93, wat doe jij met jouw ouwe kaart? En ben je al wat wijzer geworden waar je ze kan vinden?

**update!!**

Na wat neuzen heb ik het volgende gevonden.

http://www.mxm-upgrade.com/store.html

Nummertje 1 in rij zit bij jou in je laptop.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, maar eh.....heb je ook de prijzen gezien .

En dat moet ie er nog ingezet worden.

Ik heb een dergelijke klus, dus nieuwe graka zetten in een laptop, 2 x in m´n leven aangenomen.

De laatste keer heb ik honderd euri´s voor de inbouw gevraagd, maar daar ga ik het nooit meer voor doen !

Dus weet waar je aan begint !

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, maar eh.....heb je ook de prijzen gezien .

En dat moet ie er nog ingezet worden.

Ik heb een dergelijke klus, dus nieuwe graka zetten in een laptop, 2 x in m´n leven aangenomen.

De laatste keer heb ik honderd euri´s voor de inbouw gevraagd, maar daar ga ik het nooit meer voor doen !

Dus weet waar je aan begint !

Greetz,

Harry.

Het vervelende is dat er weinig aanbieders zijn van deze kaartjes en daarom zijn ze zo duur.
Weet je ook hoe je kan controleren of je videokaart kapot is in een laptop?
Is daar een truukje voor? Ik heb er zelf een andere monitor aangehangen om te kijken of deze wel beeld geeft, maar die deed het ook niet. De laptop start wel op, maar ik krijg geen beeld.
Het scherm van de laptop geeft licht heel eventjes op en vervolgens zie je het weer wegtrekken. Soort van waas wat weer wegtrekt. Lijkt me sterk dat het dan een moederbordprobleem is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Kan ook de z.g. inverter zijn in je beelscherm.

Dit is voor niet al te veel geld te repareren.

Meestal zie je dan in het donker wel een vaag beeld.

Ik zou toch even de laptop bij een professioneel bedrijf laten nakijken.

Kijk hier es bijv. http://www.laptopreparatie.nl/webshop/catalog/reparatie.html

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Bedankt voor je reacties.....:thumb:

Ik zie totaal geen beeld en ook niet als ik goed kijk.
De LCD blijft opgelicht, alsof hij in schermbeveiliging staat zonder item.
Naar een professioneel bedrijf gaan kan altijd nog, probeer eerst zelf het antwoord te vinden en dit zal vast wel mogelijk zijn.:p
 
Hoi !

Sterkte, maar ik zie er geen heil in !

Wij kunnen geen laptops repareren die ondeskundig uit elkaar zijn gehaald en/of op onjuiste wijze in elkaar gezet. Ook moederborden waaraan met een gewone soldeerbout is gesoldeerd zijn niet meer door ons te herstellen.

Dit geldt dus ook voor mij.

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik denk ook dat gezien de vraagstelling en manier daarop van de ts,dat we deze niet moeten gaan lekker maken met iets dat bijna"onmogelijk"is.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan