Wachtwoord Draadloos Netwerk Instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
333
Beste,

Ik heb een laptop en maak gebruik van een draadloos netwerk en heb twee acces points Linksys A, Linksys G.
Ik wil mijn draadloos netwerk echter beveiligen, hoe kan ik dit doen?

Bedankt,

Ahmed
 
Als er Vista op staat en de accespoints hebben een verschillen SSID (dat kan haast niet anders) kan je gewoon switchen op het moment dat de andere 'buiten bereik' is. Zo niet, dan kan je jezelf ook jewoon afmelden.
 
Ik heb een XP. Kan je me stap voor stap uitleggen hoe ik mijn netwerk moet beveiligen.
Appreciate it.
 
Je kunt het hier vinden op mijn site. Kijk vooral ook onderaan, bij de 'handleidingen'
 
Ik krijg een pagina met setup, lan password, status, logout advanced?
 
Ik krijg een pagina met setup, lan password, status, logout advanced?

Welja, wat denk je dat 'LAN password' inhoudt? ;)

Normaliter stel je je soort beveiliging in op je wireless router of acces point (bv. WEP, WPA, WPA2), en dan geef je daarbij ook nog een sleutel op (een reeks door jou gekozen karakters, een paswoord).

Dat dien je op te slaan, er zal wel een Opslaan / Save knop zijn in dat venster van de instellingen.

Eens opgeslagen, neem je een laptop of pc die met dit draadloos netwerk dient te verbinden, en je kijkt of je netwerk bij de lijst van gevonden netwerken staat, dubbelklik er op en je zal om een paswoord gevraagd worden (dit is het paswoord dat je ook daarstraks ingaf), geef het in, en na enkele seconden zou je apparaat moeten verbonden zijn met je router / access point.

Noot: WPA2 gaf bij mij in eerste instantie problemen, ik moest eerst een 'fix' downloaden van Microsoft. Je vindt hem hier.

Noot2: Let er zeker ook op dat je met dezelfde soort beveiliging werkt op alle deelnemende apparaten, anders kan het nog zijn dat je apparaten elkaar niet 'verstaan'. Dus als je je router instelt dat hij WEP moet gebruiken, zorg dan ook dat je laptops WEP gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu op password gedrukt, maar dit staat voor de password als je de site 192.168.0.1 wilt ghebruiken, maar niet voor mijn draadloos netwerk
 
Als ik op de optie Advance druk krijg ik de volgende opties;

Advanced Features
Advanced Internet Special Applications, DMZ, URL Filter
Access Control Define Internet access rights for PCs on your LAN.
Remote Management Allow management of this device via the Internet.
Virtual Servers Allow Internet users to access Servers on your LAN.
Dynamic DNS Use with "Virtual Servers" to allow Internet users to connect to your Servers using a URL instead of an IP address.
Upgrade Firmware The firmware can be upgraded using your Web Browser.
Advanced Configuration
PC Database View and modify the list of PCs.
Options Backup DNS, TFTP firmware upgrade, UPnP.
Security Firewall and other security-related settings.
Logs Set system log options, E-mailing of logs, view all logs.
MAC Address Set the MAC (hardware) address for the WAN (Internet) port.
Routing Only required if your LAN has other Routers or Gateways.

Waarop moet ik drukken om mijn netwerk te beveiligen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan