Kan printer Microsoft Office Document Image Writer niet initialiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludo16

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
42
Op sommige momenten loopt mijn pc vast.
Wanneer ik in het systeemlogboek ga kijken, krijg ik volgende foutmelding te zien.

"Kan printer Microsoft Office Document Image Writer niet initialiseren, omdat geen geschikt Microsoft Office Document Image Writer Driver stuurprogramma werd aangetroffen."

Kan iemand mij zeggen waar ik deze driver kan vinden of hoe ik dit moet oplossen.

Ik gebruik Windows XP prof. en MS Office 2003.

Alvast bedankt.

Ludo
 
Hoi,

Vraag: zit de pc waar je dit probleem mee hebt in een netwerk, ofwel op een router met ook andere computers.
En zo ja: Is ImageWriter geïnstalleerd als een 'gedeelde' printer?

Zorg dat je de cd van msoffice bij de hand hebt.

Klik in het printer-overzicht met de rechtermuisknop op Document Image Writer
Eigenschappen
Tabblad 'Delen'
Klik onderaan ..... zie bijlage (stuurprogramma laden) en volg de instructies.

Mogelijk is de Document Image Writer als 'standaard' printer gekozen, schakel dit dan uit. Kans dat je het probleem niet meer hebt.
Mogelijk is er ook een printopdracht gegeven, terwijl er geen printer was aangesloten en staat die opdracht nog klaar om geprint te worden naar Document Image Writer.
 
Bedankt voor de reactie Teun,

Als ik ga zien bij mijn printers, komt de imageprinter niet voor in mijn lijst. Ik zie enkel mijn HP-printer staan en een pdf-printer. 2 printers die ik zelf heb geïnstalleerd.
Ik meen me wel te herinneren dat ik ooit deze imageprinter verwijderd heb, omdat ik ervan uitging dat ik deze toch niet nodig had.
Kan ik die terug gaan halen vanuit office?

Groeten.
Ludo
 
Kan ik die terug gaan halen vanuit office?

Ja, met de cd van MsOffice.
Zodra je die plaatst krijg je een menu waarbij je onderdelen kan toevoegen en verwijderen.
Je kunt het ook doen via het configuratiescherm > software.
Je klikt op MsOffice en hebt dan de mogelijkheid wijzigen/verwijderen.
Onder wijzigen kan je onderdelen toevoegen of verwijderen.
Het staat onder de hulpprogramma's naar ik weet.
 
Helaas Teun,
Ik zie geen mogelijkheid om de imageprinter toe te voegen.

Groeten

Ludo
 
Wel degelijk .....

Office-hulpprogramma's > Microsoft Office Document Imaging > Microsoft Office Document Image Writer.
Op het pijltje klikken en kiezen voor 'Uivoeren vanaf mijn computer'

Zie bijlage
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    45,6 KB · Weergaven: 86
Teun,

Ik heb hetzelfde beeld dat jij meegestuurd hebt, gezien op mijn pc. Ik heb geopteerd om uit te voeren vanuit mijn PC (stond reeds zo ingesteld). Ik heb de voortgangbalk gezien. Maar de printer is niet terug te vinden bij mijn printers.
 
Hallo,
Ik zie de image printer nog steeds niet bij mijn printers staan, maar ik krijg ook geen foutmeldingen niet meer. Vermoedelijk is de driver dan wel actief nu.
Bedankt voor het meedenken. Ik beschouw dit nu als gesloten.
Beste groeten

Ludo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan