Eigen browser als standaart browser maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkroeze

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Hallo,

Ik ben met een webbrowser bezig.
als ik dan in mijn webbrowser aan het internetten ben.
en ik klik op een link die een nieuw venster open. opent die gewoon in internet explorer.
ik zou dan graag willen dat die pagina in een nieuw venster van men eigen webbrowser opent.
Hoe kan ik dit instellen? welke code moet ik hiervoor gebruiken?

Ik programeer met VB2008 expres editie.

Alvast bedankt voor de hulp.

Hey,

Die vraag komt mij zeer bekend voor :D
Had er zelf ook problemen mee, maar toen ik heb gezien welke wijzigingen Firefox maakt bij het installeren in het register was het niet meer moeilijk.
Echter ben je wel een aantal dingen nodig.
Zoals een instellingen Form, die kan worden aangeroepen als volgt.

programma.exe -settings

Zo zijn er nog een aantal dingen, maargoed, dat is van later belang.
Ik heb dit zelf nog niet getest, dus mijn excuus als ik het fout zou kunnen hebben!
Eerst moeten we het register opstarten, dit kan met Windows Vista als volgt:

Open het menu Start
Type in het zoekvak regedit.exe
Bevestig de melding die tevoorschijn komt met informatie dat het administratierechten nodig is. Er verschijnt een nieuw venster: Register Editor

Via Windows XP doe je het als volgt:

Open het menu Start
Klik op Uitvoeren
Type in het venster dat verschijnt regedit.exe
Klik op OK. Er verschijnt een nieuw venster: Register Editor

Ga nu als volgt te werk:

1. Navigeer naar de Sleutel 'HKEY_LOCAL_MACHINE' -> 'SOFTWARE' -> 'Clients' -> 'StartMenuInternet'
2. Maak een nieuwe Sleutel aan (rechts klikken op StartMenuInternet, dan Nieuw en vervolgens Sleutel).
3. Er word een nieuw mapje gemaakt, zoals je ziet, typ nu de applicatie in, dus bijv. MyBrowser.exe
4. Open je aangemaakte Sleutel (klik op de Sleutelnaam)
5. In het rechtervak zie je nu "(Standaard) REG_SZ (geen waarde ingesteld)".
6. Klik met rechts op (standaard) en vervolgens Aanpassen.
7. In het verschijnende venster vul je de naam in van je browser, dus bijv. jKroeze Browser ofzo :P
8. Maak nu, onder de aangemaakt sleutel, de volgende sleutels nog aan:
  • Capabilities
  • DefaultIcon
  • InstallInfo
  • shell
    • open
      • command

Als laatste voeg je in elke sleutel de dingen in die ook bij bijv. Safara for Windows, of Firefox staan, alleen dan met jou eigen gegevens.

Groetjes,
Robert

Laatst bewerkt:
Hallo Robert

Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu een internet snelkoppeling gemaakt. en die laat ik openen met mijn eigen browser. als hij dan opent gaat hij gewoon naar de startpagina die is ingesteld in de browser. dus niet naar het adres dat in de snelkoppeling staat.

Ik denk als je dus dat in het register wijzigt dat hij dan hetzelfde doet.

groeten
Johan

Hallo Robert

Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu een internet snelkoppeling gemaakt. en die laat ik openen met mijn eigen browser. als hij dan opent gaat hij gewoon naar de startpagina die is ingesteld in de browser. dus niet naar het adres dat in de snelkoppeling staat.

Ik denk als je dus dat in het register wijzigt dat hij dan hetzelfde doet.

groeten
Johan

Sorry, dat snap ik niet helemaal :P
Je moet je eigen browser als standaard browser instellen, DENK IK.
Anders moet je even proberen Opera, of Firefox ofzo als standaard browser in te stellen.
Daarna je eigen browser starten en dan kijken of een nieuw venster in IE of in je standaard browser opent.
Als het in IE opent, dan komt het omdat je het WebBrowser Object gebruikt, en die is gebasseerd op IE.

Groetjes,
Robert

Overigens staat in je onderwerp "Eigen browser als standaard browser", dus dan omet je mijn stappen ondernemen, dan zet je je eigen browser als standaard in :P

[edit]
Ow wacht!
Ik snap je al... Klopt, je moet EventArgs instellen om dat te voltooien :P
Anders opent ie niet jou pagina...

Als je wilt wil ik mijn hulp wel aanbieden om te helpen met de browser hoor :)
[/edit]

Laatst bewerkt:
nogmaals bedankt

ik gebruik inderdaad het webbrowser object.
EventArgs? wat is dat

Zou ik mijn browser als bijlage bijvoegen?

groetjes,
johan

Laatst bewerkt:
nogmaals bedankt

ik gebruik inderdaad het webbrowser object.
EventArgs? wat is dat

groetjes,
johan

1. Geen probleem ;)
2. WebBrowser Object... Tjah, dan worden nieuwe vensters ALTIJD met Internet Explorer geopend. Het enige wat je daar aan kan doen is de OpenWindow() Event van je WebBrowser Object instellen, maar ik ben nog niet zo goed dat ik weet hoe je de URL kan achterhalen met de functie OpenWindow(), dan zal je dat even moeten vragen op 't forum :P
3. EventArgs kunnent wee dingen zijn, maar in mijn geval bedoel ik bijv. Programma.exe -url word uitgevoerd, dan is -url een EventArg. Als je die kunt achterhalen kun je de URL ook meteen bijwerken in je Application. Het achterhalen van EventArgs is niet moeilijk kan je alvast zeggen :P Ik neem aan dat je nu geen wijzigingen meer in je Register wilt maken om je eigen browser standaard te maken?
4. Groetjes terug XD

Groetjes,
Robert

Laatst bewerkt:
Ik zoek wel even verder en anders open ik een nieuwe discussie

in elk geval bedankt voor je reactie.:thumb:

Johan

Ik zoek wel even verder en anders open ik een nieuwe discussie

in elk geval bedankt voor je reactie.:thumb:

Johan

Het is mij hier al gelukt mijn eigen browser standaard te maken in het Start Menu, moet het nog verder uitleggen? :)

Dat hoeft niet.
Ik heb de sleutels en waardes van firefox overgenomen .
en daar de eigen gegevens ingevoerd.

Johan

Als hij helemaal af is kan ik erover nadenken.:)

Jeej :P
Als je wilt wil ik wel meehelpen, zoals ik al eerder zei :P
Kheb kennis over een aantal dingen, HTML, CSS, PHP, MySQL, JavaScript, VB.NET, dus ik kan ook pagina's maken als about:tabs in IExplorer :P
Zelf heb ik ook een webbrowser geïntregreerd in mijn project "MyOS", een OS gebasseerd op VB.NET :P
Deze webbrowser bevat diverse dingen als tabs :)

Kheb een screenshot bijgevoegd:

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook een webbrowser geïntregreerd in mijn project "MyOS", een OS gebasseerd op VB.NET :P
Deze webbrowser bevat diverse dingen als tabs :)

Kheb een screenshot bijgevoegd:

Mooi gemaakt:thumb:

ik zou zo even mijn webbrowser bijvoegen

ik zie dat u een andere border heeft. kan je deze ook aanklikken en daarmee de browser van plaats verplaatsen.

Mijn webbrowser ik heb hem ergens anders upgeload omdat er niks gebeurde als ik op het bijlage knopje druk
http://www.mediafire.com/download.php?mm0tcm2miqz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan