Hoe kan ik mijn pc sneller laten werken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Let wel, dit is zomaar een voorbeeldje, Klik (Klik in de link op "meer details")

Om even een vergelijk te maken:
de gelinkte pc is qua snelheid 21 jaar, lid van het 1e van de een of andere profclub en jouw pc is 50 jaar, heeft 2 versleten enkels en moet iedere week naar de fysio.

dankje ziet er goed uit man maar zou je het kunnen aangeven met mhz ram moederbord ect ect omdat ik dat dan kan kijken aangezien ik nu op curacao woon.
 
Nee, voor een relatieve leek zou dat alleen maar meer verwarring scheppen, want de gelinkte quad core heeft een tragere core snelheid dan jouw single core Pentium, maar is in de dag / dagelijkse praktijk oneindig veel sneller. Dan hebben we het nog niet eens over de videokaart. Jij hebt nú "onboard", (eem opoefiets) en in de gelinkte pc zit een 50 cc bromscooter.

De architectuur van de Quad core i.c. de L1 / L2 cache is zodanig "anders" dat jouw pc gezien moet worden als een leuke joint, terwijl de gelinkte pc het equivalent is van 2 partypilletjes..............
 
Laatst bewerkt:
Wellicht dat ik overheen heb gelezen, maar waar gebruik je deze pc voor?
Als dit voor gamen is, dan sluit ik me helemaal aan bij Pasja. Maar ik lees dit nergens.

Deze pc is prima geschikt om op te internetten, downloaden, office-gebruik, etc etc.
Er zit een groot probleem in deze pc: Het grote gebrek aan geheugen.
Ik zou er minimaal 2x512MB bij zetten. Ik heb geen idee hoe duur dat op curacao is, maar in nederland is dat in elk geval niet zo heel erg duur. (± 20-25 euro)
Heb je dat gedaan, dan zal je pc veel en veel sneller zijn. Echt een verschil van dag en nacht. (en is het op curacao duurder, dan moet je maar denken aan het strand waar jij elk moment naar toe kan: het is hier maar bitter koud :p)

Probeer verder je gewone harde schijf niet te vol te laten raken. Dus zet je mp3tjes en dergelijke zoveel mogelijk op de externe. Zolang je maar minimaal een paar gig aan vrije ruimte houdt op je c-schijf.
 
Aanname: als dat het enige zou zijn wat TS ermee doet, zou mogelijk de volgende ergernis niet bestaan: want dáárvoor is íe idd. snel genoeg.
Echt niet.
Heb je wel eens op een pc gezeten (de laatste tijd) met maar 256MB en XP?
Ik heb dat pas nog gehad met een pc van familie.

Die pc was me toch traag als je een paar (niet super zware) programma's open had staan.
Even het geheugen met 512MB verhoogd en dat was me daar toch een wereld van verschil.
Niet een klein beetje sneller hoor, maar gigantisch sneller.

Het gaat hier niet om van 1 gig naar 2 gig te gaan in combi met XP, maar van 256MB naar 512MB.
Ik snap best dat een pc met maar 256MB niet vooruit te branden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan