Hoe kan ik mijn pc sneller laten werken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

baasz

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Berichten
7
hallo allemaal,

ik erger me de laatste tijd aan de snelheid van mijn pc en zou deze graag sneller willen maken. nu heb ik niet zo heel verstand ervan,vandaar dat ik via deze site om hulp vraag.
kan iemand mij vertellen welke geheugen kaart ik nodig heb ?

Technische specificaties
Processor
Processor-kloksnelheid 2800 MHz
Chipset Intel® 845GV
Processor Intel Pentium IV
Processorfamilie Intel Pentium 4
Front-side bus processor 400 MHz
Geheugen
Intern geheugen 256 MB
Intern geheugentype DDR333 SDRAM
Schijf
Opslagcapaciteit harde schijf 40 GB
Harde schijf-interface Ultra-ATA/100
Diskette drive 1.44 MB
Rotatiesnelheid 7200 RPM
Video
Maximum geheugen grafische adapter 64 MB
Audio
Audiosysteem Audio on board
Optische drive
Soort optische drive 16/48x DVD ROM
Beeldscherm
Inclusief monitor nee
Besturingssysteem/software
Gebundelde software Microsoft® Windows® XP Professional MUI
Drivers CD included
Recovery CD included
F-Secure virus scanner
Compatibele besturingssystemen Microsoft Windows XP Professional
Verbindingsmogelijkheden
Aansluitingen 1 x serial (9-pin, 16-byte FIFO, 16550-compatible)
1 x parallel (25-pin, with EPP and ECP)
1 x keyboard (PS/2)
1 x mouse (PS/2)
1 x monitor (15-pin, VGA)
1 x micro (mono)
1 x line in (stereo)
1 x line out (stereo)
1 x LAN RJ-45
6 x Universal
Netwerk
Netwerkfuncties Broadcom BMC 4401 10/100 MB/s, Wake-on-LAN, PXE
Gewicht en omvang
Afmetingen B x D x H 180 x 390x355 mm
Gewicht 10000 g
Beveiliging
Beveiligingseigenschappen Passwords for system and setup
Enable / disable interfaces incl USB
F-Secure virus scanner
Certificaten
Certificering CE certification according to EU Directives
89/336/EEC (EMC) and
73/23/EEC (Product safety)
Ergonomics ISO9241 (GS mark)


Informatie van de fabrikant (Fujitsu-Siemens)
Intel® Pentium® 4 Processor 2,80 GHz
256 MB (1 x 256MB DDR333 SDRAM)
40 GB (ATA-100, 7200RPM) HDD



Mischien een stommevraag ik heb een externe hd met 320 gb (op mijn pc zit 40 gb)zou ik de externe als vaste opslag plaats kunnen laten werken? en is dit van invloed op de snelheid van mijn pc?

alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou maar eens beginnen met het bijplaatsen van extra intern geheugen. 246mb is wel heel erg weinig!

Ik zou er 2 x 512mb PC2700 DDR333 SDRAM bijplaatsen als er plaats is
 
Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

het eertse wat me opvalt is het weinige interne geheugen wat je hebt.
256mb op xp houd niet over....

zou je daar bijv (indien mogelijk)1 a 2 gb inzetten dan scheelt dat een slok op een borrel
 
Koop er hier eventueel 2 van.

De externe hdd als opslag voor systemfiles gaat niet werken, de externe hdd voor documenten / muziek zal prima werken, maar het gaat je pc niet versnellen. Het verdrievoudigen van het geheugen wel.

Met jouw pc heb je aan 1 gig intern (met XP als OS meer dan voldoende) Ik zou eerder, gelet op de rest van het systeem, gaan voor 768 mb totaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik was #$#@^%$& nog aan het typen en Alternate aan het linken, terwijl jullie al postten.
 
Laatst bewerkt:
Koop er hier eventueel 2 van.

De externe hdd als opslag voor systemfiles gaat niet werken, de extnere hdd voor documenten / muziek zal prima werken, maar het gaat je pc niet versnellen. Het verdrievoudigen van het geheugen wel.

Met jouw pc heb je aan 1 gig intern (met XP als OS meer dan voldoende) Ik zou eerder, gelet op de rest van het systeem, gaan voor 768 mb totaal.


kan je mij uitleggen hoezo het niet gaat werken met systemfiles want de 40 gb die op de pc zitten raken sneller vol dan de externe hd toch?
 
denk dat je nu al wel weet waar je knelpunt zit.

volg de link van Pasja(;)) qua geheugen en je bent een heel eind opweg

succes:thumb:
 
kan je mij uitleggen hoezo het niet gaat werken met systemfiles want de 40 gb die op de pc zitten raken sneller vol dan de externe hd toch?
Sterker nog, het zou je pc m.i. eerder vertragen als je via usb-0 (want dat heb je denk ik) bepaalde bewerkingen naar de externe hdd zou verplaatsen.
De externe hdd louter en alleen voor opslag van foto's / muziek / films gebruiken en Windows en al zijn mappies gewoon vanaf C draaien.

Baasz, als ik vragen mag, hoe oud ben jij?
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog, het zou je pc m.i. eerder vertragen als je via usb-0 (want dat heb je denk ik) bepaalde bewerkingen naar de externe hdd zou verplaatsen.
De externe hdd louter en alleen voor opslag van foto's / muziek / films gebruiken en Windows en al zijn mappies gewoon vanaf C draaien.

Baasz, als ik vragen mag, hoe oud ben jij?

oke dan zal ik dat dan gaan doen en jij weet toevallig vast wel hoe ik er achter kan komen hoeveel van die kaarten er in mijn pc kan?
 
Koop er hier eventueel 2 van.

De externe hdd als opslag voor systemfiles gaat niet werken, de externe hdd voor documenten / muziek zal prima werken, maar het gaat je pc niet versnellen. Het verdrievoudigen van het geheugen wel.

Met jouw pc heb je aan 1 gig intern (met XP als OS meer dan voldoende) Ik zou eerder, gelet op de rest van het systeem, gaan voor 768 mb totaal.

Zou 2 x 512mb extra niet beter zijn omdat de pc ook onboard video heeft??
 
oke dan zal ik dat dan gaan doen en jij weet toevallig vast wel hoe ik er achter kan komen hoeveel van die kaarten er in mijn pc kan?
Dat was ik net van plan aan je te vragen: welk moederbord er in de pc zit. De uitgebreide info vermeldt niets over het merk / type mobo.

Hoe héét de computer, staat er geen naam op de kast of zo? (En dan bedoel ik natuurlijk niet FJ / Siem, want dat weten we al, maar een type aanduiding)

Zou 2 x 512mb extra niet beter zijn omdat de pc ook onboard video heeft??
Dat hang mogelijk een beetje af van het type moederbord?

Baasz, serieuze vraag hierboven: als ik vragen mag, hoe oud ben jij? Reden vertel ik je als je geantwoord hebt.
 
Laatst bewerkt:
Download en installeer dit tooltje eens, mogelijk worden we wat wijzer omtrent het type moederbord.
 
ik ben net 18 mag ik vragen waarom?

ik weet helaas niet wat voor moederbord erin zit omdat ik nu niet op die pc ben omdat ik er op de één of andere manier niet mee op internet kan komen. er is mij vertelt dat ik waarschijnlijk xp er opnieuw op moet gooien.
 
Dit tool die ik zojuist linkte kun je ook op een andere manier overzetten CD'tje of zo.

Als je 18 bent dan heb ik een geheel ander advies voor je:

Je bent 18 en dús ben je
óf al aan het werk;
óf student M.B.O.
óf student H.B.O. / aca.
ót werkeloos, maar in ieder geval

verkeer je op die leeftijd in een positie om op periodieke basis Eurootjes te generen.

Derhalve een simpel maar welgemeend advies: investeer helemaal geen ene Eurocent meer in die machine (6 / 7 jaar oud ???) maar spaar tot je 500 tot 750 euro hebt en je koopt nu een machine is die sneller werkt dan dat jij bij kunt houden.
 
Dit tool die ik zojuist linkte kun je ook op een andere manier overzetten CD'tje of zo.

Als je 18 bent dan heb ik een geheel ander advies voor je:

Je bent 18 en dús ben je
óf al aan het werk;
óf student M.B.O.
óf student H.B.O. / aca.
ót werkeloos, maar in ieder geval

verkeer je op die leeftijd in een positie om op periodieke basis Eurootjes te generen.

Derhalve een simpel maar welgemeend advies: investeer helemaal geen ene Eurocent meer in die machine (6 / 7 jaar oud ???) maar spaar tot je 500 tot 750 euro hebt en je koopt nu een machine is die sneller werkt dan dat jij bij kunt houden.

ja klopt ik studeer en werk ik woon sinds maart op curacao ,

dus het is niet de moeite waard om deze pc sneller te maken maar gwn beter om te sparen?

en kan jij mij dan een aantal dingen opnoemen waar ik dan op moet letten bij de keuze maken
 
Let wel, dit is zomaar een voorbeeldje, Klik (Klik in de link op "meer details")

Om even een vergelijk te maken:
de gelinkte pc is qua snelheid 21 jaar, lid van het 1e van de een of andere profclub en jouw pc is 50 jaar, heeft 2 versleten enkels en moet iedere week naar de fysio.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan