Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Ik kan geen spellen meer spelen

Ik kan geen spellen meer spelen

Hoi, ik kan opeens geen spellen meer spelen. Hier een paar voorbeelden van wat mijn computer zegt;

&

en ik heb al iets geprobeerd van DirectX maar het werkt niet en nu kan ik geen spellen meer spelen!!

Tera Honourable Senior Member Quandor's avatar
    Ga naar Start, uitvoeren, en typ

DXDIAG

doorloop de tabbladen en vertel wat je zo links en rechts allemaal aan (opmerkingen / errors) ziet.
    Mvg. Quandor

Tera Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±116 km
    Je zou kunnen beginnen met de (her-)installatie van DirectX9.0c link

Dan via Start -> Uitvoeren -> dxdiag kijken of er problemen zijn met bijv. je video- of audiodrivers voor DirectX.

Succes,

Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

ja ik las ook ergens dat het iets te maken heeft met audio of videodrivers ofsoiets terwijl ik niks heb verwijderd

als ik die wil downloaden staat er:

Setup kan het bestand niet downloaden. Probeer het later opnieuw of controleer de netwerkverbinding.

bij dxdiag en dan bij tabblad Beeldscherm daar staat bij DirectX-Functies:

DirectDraw-Versnelling: Ingeschakeld

Direct3D-Versnelling: Uitgeschakeld en die heb ik net ingeschakeld

AGP-oppervlakteversnelling: Ingeschakeld

is dit goed???

Tera Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±116 km
    Edit: Nu je die aanpassingen hebt gedaan hoef je misschien DirectX niet meer opnieuw te installeren.

Kijk nu of je spel wel werkt.

M.b.t. niet kunnen voortzetten van de DirectX installatie:

Lijkt mij dat je op een of andere manier een firewall actief hebt staan die verbinding naar buiten voor dat dxsetup.exe bestand onmogelijk maakt.

Download anders de volledige versie, en installeer die (als je XP hebt tenminste): link

Is wel in het engels, maar voor de werking zal dat wel niet uitmaken, neem ik aan.

Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 17 november 2008 om 20:55
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

8. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners