Ik kan geen spellen meer spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxtim

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Berichten
216
Hoi, ik kan opeens geen spellen meer spelen. Hier een paar voorbeelden van wat mijn computer zegt;

nogamegk0.png


&

nogame1sd6.png


en ik heb al iets geprobeerd van DirectX maar het werkt niet en nu kan ik geen spellen meer spelen!!
 
Ga naar Start, uitvoeren, en typ

DXDIAG

doorloop de tabbladen en vertel wat je zo links en rechts allemaal aan (opmerkingen / errors) ziet.
 
Je zou kunnen beginnen met de (her-)installatie van DirectX9.0c link

Dan via Start -> Uitvoeren -> dxdiag kijken of er problemen zijn met bijv. je video- of audiodrivers voor DirectX.

Succes,

Tijs.
 
ja ik las ook ergens dat het iets te maken heeft met audio of videodrivers ofsoiets terwijl ik niks heb verwijderd
 
als ik die wil downloaden staat er:

Setup kan het bestand niet downloaden. Probeer het later opnieuw of controleer de netwerkverbinding.
 
bij dxdiag en dan bij tabblad Beeldscherm daar staat bij DirectX-Functies:

DirectDraw-Versnelling: Ingeschakeld

Direct3D-Versnelling: Uitgeschakeld en die heb ik net ingeschakeld

AGP-oppervlakteversnelling: Ingeschakeld

is dit goed???
 
Edit: Nu je die aanpassingen hebt gedaan hoef je misschien DirectX niet meer opnieuw te installeren.

Kijk nu of je spel wel werkt.

M.b.t. niet kunnen voortzetten van de DirectX installatie:

Lijkt mij dat je op een of andere manier een firewall actief hebt staan die verbinding naar buiten voor dat dxsetup.exe bestand onmogelijk maakt.

Download anders de volledige versie, en installeer die (als je XP hebt tenminste): link

Is wel in het engels, maar voor de werking zal dat wel niet uitmaken, neem ik aan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan