assembly spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

poelske88

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Berichten
36
Hey,
wij zouden voor school een programma/spel in assembly moeten maken (masm)
ik was van plan om pong te maken, maar met onderaan een balkje waarop je de bal moet laten botsen

ik ken eigenlijk niet veel van assembly

kan er iemand mss helpen om dat balkje te tekenen en te laten bewegen door keyboard input
een beetje voorbeeldcode, hints of goede websites met informatie om iets grafoisch te tekenen en te werken met keyboard input

alles is welkom

alvast bedankt
 
Hey,
wij zouden voor school een programma/spel in assembly moeten maken (masm)
ik was van plan om pong te maken, maar met onderaan een balkje waarop je de bal moet laten botsen

ik ken eigenlijk niet veel van assembly

Ik neem aan dat je wel ervaring hebt met programmeren in een andere taal ? Op de onderstaande site kun je in elk geval wat nuttige informatie vinden over het programmeren in Assembly(geen games, maar je moet toch ergens beginnen :p)

http://win32assembly.online.fr/

kan er iemand mss helpen om dat balkje te tekenen en te laten bewegen door keyboard input
een beetje voorbeeldcode, hints of goede websites met informatie om iets grafoisch te tekenen en te werken met keyboard input

Windows of Linux ? Als je Windows gebruikt dan kun je ook zoeken naar 'Windows Game Programming'. (als je geen externe libraries gebruikt en gewoon gebruikt maakt van de Windows APIs dan zijn deze uiteraard hetzelfde voor Assembly, C(++), VB, etc)

Verder kun je uiteraard met Google véél vinden. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan