RAM erbij maar systeembeheer laat het niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
dag,
ik heb een acer aspire SA85 met af fabriek 512 MB geheugen. nu heb ik een corsair 1GB ram gekocht en in de tweede sleuf geplaatst.

echter, bij weergave systeemeigenschappen laat ie nog steeds 512 zien. Nu heb ik pc wizard 2008 gedownload en die zegt dat mijn pc 1.5 GB geheugen heeft.

Hoe kan dit? heb ik het geheugen er niet goed ingedaan, met andere woorden, moet dit op een bepaalde manier?

Ik heb het zelfde probleem..
ik heb 2x2 gb maar hij geeft maar 2 GB aan :(

ingewikkeld:

@digiebeet:
trek de 512 er eens uit en stop de 1G eens op die plek.
Zie je dan wat ??

@Cerdie:
trek DIMM2 er eens uit.
zie je dan 1G?

grtz gerrit

ingewikkeld:

@digiebeet:
trek de 512 er eens uit en stop de 1G eens op die plek.
Zie je dan wat ??

grtz gerrit

dag gerrit, als ik de 1 GB op de plaats van 512 zet en de 512 eruit laat, dan zie ik 1G aangegeven....

ik zal nu de 512 in de tweede sleuf zetten, kijken wat ie doet

dat komt omdat een 32 bit besturings systeem maar 2 gig kan 64bit kan tot 4gig ram

Bijna goed, een 32-bits windows kan ca. 3,2Gb aan....
En 64-bits echt heel veel meer dan 4Gb, afhankelijk van moederbord/chipset

dag gerrit, als ik de 1 GB op de plaats van 512 zet en de 512 eruit laat, dan zie ik 1G aangegeven....

ik zal nu de 512 in de tweede sleuf zetten, kijken wat ie doet

En nu geeft ie 1.5GB aan... bedankt Gerrit, ik weet niet hoe of wat, maar het lijkt nu te kloppen! :D

Bijna goed, een 32-bits windows kan ca. 3,2Gb aan....
En 64-bits echt heel veel meer dan 4Gb, afhankelijk van moederbord/chipset

maar volgens mij kan geen niets een halve module aan dus bij 2 en 2 gig is het toch maximaal 2

maar volgens mij kan geen niets een halve module aan dus bij 2 en 2 gig is het toch maximaal 2

Sorry maar er klopt geen yota van jouw verhaal... Als je 2 x 2 Gb in een 32bit machine stopt dan wordt er max 3,2 van gebruikt. (Zoals mrmusic al zei) Als de 2e module helemaal niet gezien wordt dan heb je ofwel slecht contact of een compatibiliteitsprobleem. (verkeerde geheugentype)

@Cerdie:
Dat begrijp ik dan weer niet. Je geeft aan dat je ook problemen heb.
Je krijgt antwoord en dan reageer je niet meer??

-Als je na het trekken van één geheugenmodule niets meer ziet is de module die er nog in zit defect.
-Als je nog steeds 2Gig ziet is de verwijderde module defect.
-Als je slechts 1G ziet kan je moederboard niet omgaan met 2Gig modules!

grtz gerrit

Hee soz voor late reactie!
Ik heb alles doorgelzen en ik heb al eerder gehoord dat ik 64 bits versie moest installeren.
Daarnaast geeft hij 2 gig aan en helaas geen 3,2 :S..

Ik heb het volgende moederbord: NVIDIA-nForce 750i
en het RAM geheugen is van: Corsair / DDR2

Hee soz voor late reactie!
Ik heb alles doorgelzen en ik heb al eerder gehoord dat ik 64 bits versie moest installeren.
Daarnaast geeft hij 2 gig aan en helaas geen 3,2 :S..

Ik heb het volgende moederbord: NVIDIA-nForce 750i
en het RAM geheugen is van: Corsair / DDR2

Het is niet wenselijk in iemand anders zijn/haar topic ook je vraag neer te leggen en bovendien heb je zelf al je eigen topic waar je antwoorden op krijgt.

Oké, ik zal het bij mijn eigen topic houden!
sorry voor het ongemak en bedankt voor alle antwoorden mensen!

Beste mensen,

Ik heb zelf 1 gig ram (2 x 512) in mijn computer en ik heb er laatst nog 2x 512 mb bij gekocht alleen hij laat bij mij ook alleen nog maar 1 gig zien in het systeembeheer.
Ik merk ook niet zo veel verschil. Heeft iemand een idee?

Derek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan