xbox aansluiten via Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevs

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
14
hee,
Ik heb even een vraag, ik heb al wat forums bekeken maar komt er toch niet helemaal uit!
Ik wil namelijk mijn xbox aansluiten op internet via mijn laptop!
mijn laptop is verbonden met een draadloos netwerk van thuis!
dit netwerk werk altijd goed en heb er nooit problemen mee!
nou weet ik niet of ik met de bijgeleverde kabels bij de xbox die verbinding tussen laptop en xbox kan maken?
en ik weet niet wat ik precies moet instellen bij het netwerk?
moet ik er een onbeveiligd netwerk van maken wil ik online kunnen met mijn xbox?

als ik namelijk nu mijn xbox er gewoon op aansluit geeft die een fout bij het IP adres!

heeft iemand misschien zown netwerk, en kan iemand mij daar misschien mee helpen!!
alvast bedankt!
groetjes sven

p.s ik vind het niet erg om mijn laptop aan te laten om online te kunnen met mijn laptop!!
 
Dan moet je een bridge maken tussen de LAN verbinding en je draadloos.. Dan zou die het moeten doen..

Ik heb daar een probleem mee.. Nmlk dat mijn draadloos offline gaat als ik die netwerk bridge maak..
 
en hoe zou je zo´n bridge moeten maken, misschien kan ik het dan proberen en lukt het bij mij wel!!
 
Selecteer in "Netwerkverbinding" je LAN verbinding en je draadloze verbinding,

vervolgens klik je op rechtermuisknop - verbindingsbrug maken, en dan ben je klaar ;) als 't goed is (bij mjj geeft ie dan foutmelding: "U moet ten minste twee LAN- Of hogesnelheids-internet-verbinding selecteren die niet door internet-verbinding delen worden gebruikt als u een netwerkbrug wilt maken"..
 
het is al gelukt, maar ik heb het anders gedaan,
bij vista:
- ga naar netwerkcentruim
- klikt bij jou netwerk op 'status weergeven'
dan staat linksonder een button met eigenschappen
- klik daarop, ga naar delen
- selecteer het bovenste vakje, deselecteer het onderste vakje daarna.
- klik daarna (nog steeds bij delen) op instellingen en selecteer daarvan de onderste!!

en toen deed die het bij mij!!

succes
 
Selecteer in "Netwerkverbinding" je LAN verbinding en je draadloze verbinding,

vervolgens klik je op rechtermuisknop - verbindingsbrug maken, en dan ben je klaar ;) als 't goed is (bij mjj geeft ie dan foutmelding: "U moet ten minste twee LAN- Of hogesnelheids-internet-verbinding selecteren die niet door internet-verbinding delen worden gebruikt als u een netwerkbrug wilt maken"..



dat heb ik gedaan en nog steeds is er een probleem:confused:
nog een ander idee?
 
het is al gelukt, maar ik heb het anders gedaan,
bij vista:
- ga naar netwerkcentruim
- klikt bij jou netwerk op 'status weergeven'
dan staat linksonder een button met eigenschappen
- klik daarop, ga naar delen
- selecteer het bovenste vakje, deselecteer het onderste vakje daarna.
- klik daarna (nog steeds bij delen) op instellingen en selecteer daarvan de onderste!!

en toen deed die het bij mij!!

succes

en dit is wel met een laptop hoop ik toch?
 
Ja dit is inderdaad met een laptop!!

oke ik heb het ook geprobeer met mijn laptop

Modus (draadloos) naar Laptop en dan een draadje wat bij de xbox zat in de laptop naar de xbox gedaan. en al heb ik een verbindgsbrug gemaakt en dan? en ik heb ook sven zijn idee gedaan maar werkte ook niet:S
 
Je moet naar je netwerk centrum gaan, klik links op 'adapter instellingen'.
Als het goed is komen er nu minimaal 2 icoontjes tevoorschijn. 1 van je draadloze netwerk adapter, en 1 van je lan verbinding (netwerk via de kabel).

Zorg dat beide adapters aan staan. En dat je draadloze netwerk verbonden is met je router, dus dat je een werkende internet verbinding hebt. Zorg ook alvast dat je xbox aangesloten is via een kabel naar je laptop lan-adapter.

Controleer ook of bij de systeem instellingen van je xbox, je netwerk instellingen op 'automatisch' staan. Ofterwijl, de pc bepaald wie welk ip-adres heeft.

Als je nu naar de eigenschappen gaat van je draadloze adapter, staat er ook een tabblad 'delen' boven aan.

Klik op delen, en zorg dat beide selectie vakjes ingeschakeld staan.
Als het goed is, staat er dan ook een button 'eigenschappen' of 'geavanceerde instellingen' bij, klik hier op en er komt een popup te voorschijn. Onderaan, het lijstje wat te voorschijn komt, klik je 'web-server' aan. Hierbij geef je aan dat niet alleen je netwerk gedeeld moet worden, maar ook je internet verbinding.

Klik op ok, toepassen.
Test dan de verbinding op je xbox. Bij netwerk instellingen kun je aangeven dat hij de verbinding moet checken.

Als je ze nu samen verbonden hebt, heb je internet.
 
ik heb het ook gehad, pak zo'n lan kabel al je die hebt tenminste doe die aan je laptop en xbox, en maak dan eens een netwerkbrug?
 
Je moet naar je netwerk centrum gaan, klik links op 'adapter instellingen'.
Als het goed is komen er nu minimaal 2 icoontjes tevoorschijn. 1 van je draadloze netwerk adapter, en 1 van je lan verbinding (netwerk via de kabel).

Zorg dat beide adapters aan staan. En dat je draadloze netwerk verbonden is met je router, dus dat je een werkende internet verbinding hebt. Zorg ook alvast dat je xbox aangesloten is via een kabel naar je laptop lan-adapter.

Controleer ook of bij de systeem instellingen van je xbox, je netwerk instellingen op 'automatisch' staan. Ofterwijl, de pc bepaald wie welk ip-adres heeft.

Als je nu naar de eigenschappen gaat van je draadloze adapter, staat er ook een tabblad 'delen' boven aan.

Klik op delen, en zorg dat beide selectie vakjes ingeschakeld staan.
Als het goed is, staat er dan ook een button 'eigenschappen' of 'geavanceerde instellingen' bij, klik hier op en er komt een popup te voorschijn. Onderaan, het lijstje wat te voorschijn komt, klik je 'web-server' aan. Hierbij geef je aan dat niet alleen je netwerk gedeeld moet worden, maar ook je internet verbinding.

Klik op ok, toepassen.
Test dan de verbinding op je xbox. Bij netwerk instellingen kun je aangeven dat hij de verbinding moet checken.

Als je ze nu samen verbonden hebt, heb je internet.

he, ik heb nog een ander probleem, ik weet hoe ik een verbindingsbrug moet maken, maar als ik de kabel in mijn pc steek, die verbonden is met mijn xbox, vind mijn computer LAN-verbinding NIET. Ik heb al duizenden fora gelezen over dit probleem maar nog steeds geen oplossing gevonden. Ik denk dat ik aan de settings geprutst heb of zoiets, kan jij me helpen?
 
itzzpixel

Voor jouw vraag mag je een eigen topic aanmaken.
Dit is de vraag van een ander en daarnaast is het een vraag uit 2008

Deze sluit ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan