2 PC's koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hypercube

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Berichten
85
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Lijkt me logisch want anders zou ik hier niet posten :p .

Het probleem is dat ik zeg maar geen beschikking heb over een modem/router / internet. Ik wil 2 computers aan elkaar koppelen met een internet kabel om zo een LAN verbinding to stand te brengen. Dus ik dacht, ik probeer het gewoon uit. En tot mijn grote verbazing lukt het nog ook, er komt zo een LAN verbinding te staan bij netwerkverbindingen. Maar het probleem is dat mijn doel hiervan was om zo bestanden over te brengen. We zitten in dezelfde netwerkgroep maar ik zie PC2 met PC1 niet en andersom idem.

Hoe kan dit?

ps.: het probleem is eigenlijk dat ik gewoon will lannen (gamen met de andere PC) maar bestandsoverdracht is wel een goede vergelijking, als dat werkt, werkt het lannen ook.

Ik wil dus gewoon dat die PC's elkaar kunnen 'zien'..

Thanks all!

- Martijn
 
Hoe geef ik PC2 een statisch IP als het een laptop is? :p
Er staat namelijk maar 1 DNS server by ipconfig :/
 
Dit kan haast niet iets met IP's te maken hebben, het lukt me nog steeds niet, ook niet met die topic...
 
beter uitleggen als in dat topic gaat niet echt :p

wat heb je tot nu toe gedaan en wat wil er niet lukken?
 
Op PC1 (normale PC) had ik al een static IP en heb ik gwn laten staan.
Op PC2 (laptop) is het mij niet gelukt een statisch IP in te stellen, dan doet mijn internet het niet meer.

Ik zie wel als ik met een LAN kabel ze met elkaar verbind een LAN connectie verschijnen bij netwerkconnecties, maar ik zie geen mappen als ik 'In werkgroepen ga zoeken'.
 
om elkaar te kunnen zien moeten beide pc's een ip address hebben die in dezelfde range zit.

pc1: 192.168.1.50 - subnet 255.255.255.0
pc2: 192.168.1.51 - subnet 255.255.255.0

je zult in de laptop dan toch echt een vast ip address moeten instellen om elkaar te kunnen zien, dat je dan geen internet meer heb is te begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan lukt het wel :)

Nog een vraagje: is het mogelijk om een draadloos signaal van mijn laptop via die kabel door te sturen naar PC1 zodat ik daar ook op kan internetten? :p
 
denk dat het wel mogelijk is, zou alleen niet weten hoe :D

iemand anders mischien ?
 
Ik snap er helemaal niks van.....

Als je een netwerk hebt, hoef je de pc's toch niet nog eens extra met draad met elkaar te verbinden?
gewoon op allebei bestanden delen en klaar.

Wil je de pc's WEL met een draad met elkaar verbinden, dan heb je een crossed cable nodig.
 
Musicman, ten eerste lees jij mijn probleem niet goed.. "ALS IK GEEN TOEGANG HEB TOT EEN MODEM/ROUTER..".

En ten tweede, een crossed cable is toch gewoon een internet kabel? Zo eentje die je in een modem en een PC stopt?
 
Nee, een crossed cable ziet er van buiten wel hetzelfde uit, maar is van binnen anders aan de stekkers verbonden, crossed!
 
Crosscable
(Kruiskabel.)
(Gekruiste kabel.)
Een UTP-kabel waarmee het mogelijk is om twee PC's (via netwerkkabels) direct met elkaar te koppelen, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een hub. Om het verschil te zien met een gewone UTP-kabel, moet u de uiteindes van de kabel met de RJ45-stekkers naast elkaar houden, zodat u de gekleurde draden kunt zien. De eerste (uiterst links) gekleurde draad aan het ene uiteinde van de gekruiste ethernetkabel de zelfde kleur is als de derde draad van aan de andere uiteinde van de kabel. Enkele gekleurde draden kruisen elkaar dus.
bron: www.computerwoorden.nl
 
Ok, ik heb even leuk zitten knutselen met een UTP kabel en nu is ie crossed-over. Thanks all! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan