Netwerksleutel vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kidkiddie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
2
Hallo,

Ikzelf heb een macbook, en sindskort hebben wij ook nog een asus mini notebook.
Ik wil graag inloggen op ons draadloze netwerk (van Ziggo) en de laptop vraagt dan om de netwerksleutel. Nou kom ik er maar niet achter hoe ik deze moet vinden, ziggo vertelt mij dat ik moet inloggen in mijn router maar ook hiervan heb ik niet al teveel verstand.
Kan iemand mij helpen om deze laptop ook het internet op te krijgen.
Alvast bedankt
 
Tjah die netwerksleutel is inderdaad ingesteld op de router. En die kunnen Ziggo (of wij) jou ook niet vertellen.

We zouden je er misschien doorheen kunnen helpen, maar heb je ook enig idee wie de andere pc's/laptops heeft aangesloten?
Of als je mogelijk nog ergens wat documentatie van de Ziggo zooi hebt liggen.
 
Probeer het volgende:

Sluit betreffende laptop aan met een netwerkkabel op je router, internet zou nu moeten werken. Ga naar start -> uitvoeren en toets in “cmd”. Klik op OK. Toets in de dosbox in “ipconfig” en noteer het IP adres wat achter Standaardgateway staat. Open internet Explorer en toets in de adres balk het IP adres in van je standaard gateway en geef enter. Je zou nu in het menu van je router moeten komen. Als er om een username & password gevraagd wordt van je router kun je die waarschijnlijk vinden ergens op je router zelf of in de gebruiksaanwijzing van je router.

Als je in het menu van je router bent zoek je naar Wireless en dan security (per router verschillend) hier moet dan ergens de WEP of WPA key te vinden zijn. Kan zijn dat er alleen puntjes staan. Dan zal je de key zelf moeten aanpassen en op alle pc’s opnieuw moeten instellen.

Good luck!
 
Verplaatst van Webserver naar Draadloos netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan