videokaart aansluitingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwertyuiop123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Berichten
177
Hallo,

wat moet een moederbord hebben om 2 videokaarten aan te sluiten?

ik denk eraan om 2 HD4780's te nemen...

kan dat hierop?

PCI 3 x
PCI-X N.v.t.
PCI-E x1 2 x
PCI-E x4 N.v.t.
PCI-E x8 N.v.t.
PCI-E x16 1 x

of moet je dan een PCI-X hebben?

alvast bedankt :)
 
Ik zelf heb de 4870 net nieuw, De normale variant, dus niet 2x. Maar je zult 2 PCI-E 16x sloten nodig hebben wil je ze aansluiten op je moederbord. Succes ermee
 
die x1 is voor oude videokaarten ofzo?

bedankt :)

Ik zelf weet niet waarvoor PCI-E x1 is , Ik heb ook zoon slot maar die is ongebruikt, Je zult 2 PCI-E sloten moeten hebben voor 2 4870 kaarten.

PS. De kaart draait echt super, goeie keuze, Alhoewel 1 ook wel genoeg is denk ik. Ik draai Need for speed undercover, call of duty 5 alles op MAX zonder enige lagg, 2 gig 533mhz ddr2 ram en dual core 2.2ghz.
 
tis meer voor later...

kan er nog geen 2 betalen...


maar bedankt voor de hulp :)

ik snap het
 
Hey, het moederbord moet volgens mij ook crossfire ondersteunen, maar ik weet dit niet heel zeker.
 
zoiets dacht ik ook een beetje....

weet iemand of je nog meer nodig heb op een moederbord dan alleen 2 PCI-E x16 aansluitingen om 2 HD4870's samen te laten werken erop...?

alvast bedankt :)
 
Heb nog wat gelezen, het moederbord moet SLI ondersteunen. Dus minstens 2 PCIe aansluitingen en SLI-ondersteuning. Je kan ook er ook een enkele HD4870 X2 inzetten, toevallig net in prijs gedaald. Deze heb ik ook, zodra ik mn nieuwe voeding binnen heb kan ik er mee aan de slag, hoop ik. Zo'n beetje hetzelfde effect als twee HD4870's volgens mij :thumb:
 
x2 is wel een heel stuk duurder...
ik doe het voorlopig wel met een gewone en later nog zo 1 derbij denk...

kan je eigenlijk ook een gewone hd4870 en een hd4870x2 samen laten werken?

bedankt voor de hulp :)
 
ik lees net dat als je een betere en een slechtere bij elkaar doet.. dat de betere dan net zo langzaam wordt als de slechtere...

dus een HD4870+HD4870x2 wordt dan net zo slecht als HD4870+HD4870

en ik lees ook dat SLI alleen voor nvidia kaarten is
de variant voor ATI kaarten is crossfire

en voor het moederbord maakt het niet uit... er moeten gewoon 2 PCI-E x16 aansluitingen op zitten

crossfire moet op de kaart zitten...en de HD4870 heeft crossfire dus dat kan :)
 
SLI en/of Crossfire dient het moederbord ook te moeten ondersteunen.(chipset) Op de videokaart moet een aansluting zitten om twee of meer kaarten te kunnen koppelen(SLI).

Twee kaarten in SLI, kijk naar het koppelstukje:
sli-rig1.jpg


Twee kaarten in Crossfire, deze worden met een kabel gekoppeld;
crossfire.gif


Er zijn niet veel moederborden die beide systemen ondersteunen. Gigabyte heeft wel een paar moederborden die beide ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
ow ok,

ik keek bij de specificaties op tweakers zelf... daar staat het niet

maar bedankt voor de hulp :)
 
Graag gedaan.

Eventueel even navragen bij de winkel, voordat je het moederbord aanschaft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan