geen audio via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miguel NL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Berichten
2
Mijn xbox 360 en DVD speler zijn beide met een componentkabel op de daarvoor bestemd ingang op mijn Sony STR-DA2400ES receiver aangesloten. Ook audio out van beide apparaten is aangesloten. Beeld krijg ik, maar ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar om het geluid van beide apparaten via de speakers van de tv te krijgen.

Ik bekijk de beelden van de xbox 360 en de dvd speler via een HDMI-kabel op mijn Sony KDL-32V2000 LCD toestel. In de handleiding van de receiver zie ik staan dat er geen audiosignaal via HDMI loopt, wanneer je een audio-/videobron bekijkt die op de component IN aansluiting van de receiver is aangesloten. Hoe kom ik wel aan een audiosignaal?
 
Zelf heb ik mijn xbox360 via component op de tv zitten en daarna via de tv-out naar de hifi-set.

Maar als jouw receiver geen audio via HDMI ondersteund is een mogelijkheid wellicht gewoon een tulp-stekkertje ?
 
Volgens de handleiding kan ik de pre-out gebruiken om een audiosignaal naar de tv te sturen. Ik krijg echter nog steeds geen audio via de tv-speakers. (Ook niet wanneer ik TV+AMP bij instellingen kies.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan