Sitecom router zorgt voor traag (of niet) openende internetpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jscholtens

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Beste Helpmij,

We hebben onlangs een Sitecom WL-607 wireless router aangeschaft, voor draadloos internet. Deze hebben we aangesloten op de Motorola modem. We hebben Ziggo internet. Windows Firewall is ingeschakeld.

Als we deze router aansluiten op onze laptop (zowel via kabel, als draadloos), dan openen internetpagina's zeer traag of helemaal niet. We hebben Windows Vista en het probleem treedt zowel op bij I.E. als Mozilla. De verbinding is echter wel snel: filmpjes laden snel, downloadsnelheid is goed etc. Google en andere 'simpele' sites laden wel gewoon snel, maar doorklikken levert alleen een zandlopertje op.

Rechtstreeks aansluiten op de modem geeft geen enkel probleem. Ook onbeveiligde draadloze verbindingen uit de buurt werken prima. Het ligt dus echt aan (de instellingen) van de router.

Wie o wie kan ons helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes, Jorien en Marijn

Jazeker, al meerdere keren. Dat moet sowieso als je switcht tussen router en modem. We hebben de router anderhalve week al aangesloten en gewacht tot het misschien overging, maar helaas..

Jazeker, al meerdere keren. Dat moet sowieso als je switcht tussen router en modem. We hebben de router anderhalve week al aangesloten en gewacht tot het misschien overging, maar helaas..

Hoe heb je 'gereset'? Dat werkt bij de verouderde Motorola anders dan bij de Arris die op dit moment 'gangbaar' is, namelijk via een resetknopje aan de achterkant (net als de router dus).
Overigens moet ik eerlijk zeggen dat de WL-607 nu ook niet echt een 'toppertje' is ......

Huh....ik heb ook een Motorola van Ziggo maar heb geen reset knopje aan de achterkant hoor.Ik reset hem gewoon door hem van de stroom af te halen.
Ook bij mijn pa waar ik nu zit met een Motorola modem geen reset knopje.
Hier de SB5100E......

En die router is inderdaad geen topper. Je had beter een N router kunnen nemen.
Ik heb zelf de 300 N en werkt als een speer.

Laatst bewerkt:
@Raymond

Je hebt gelijk, ik had een nog oudere van motorola op 't oog waarbij dat nog wel moest .....

Best wel oud dan want mijn pa heeft hem nu toch al 3 jaar staan.
Ik zou persoonlijk voor de Firmware gaan....
Het heeft op mijn 300 N ook een probleempje opgelost hetzij van andere aard.

Resetten via het knopje op de router helpt niet. (onze splinternieuwe Motorola modem heeft ook geen reset knopje trouwens..). Of ik doe iets niet goed. Als ik op het knopje druk gebeurt er eigenlijk niks. We hebben geen handleiding bijgeleverd gekregen en die is ook niet te downloaden via sitecom.com.

Welke firmware moet ik downloaden? Allebei? Ik heb de eerste gedownload en dan krijg ik een .bin bestand, maar dan kan ik niets mee.. Wat is een .bin bestand? Bij de tweede download staat:

Note that these downloads are completely unnecessary unless you plan to do programming to alter the code.

Niets van aantrekken?

Baal er nu van dat ik deze sitecom router heb gekocht (werd ons aangeraden door Ziggo). Maar die N routers zijn verschrikkelijk duur..
Poe, wat een gedoe!

Bedankt voor jullie reacties trouwens!

Gr.

Sla deze op op het buroblad van uw computer.

Sluit daarna de router op de juiste manier aan op uw computer, hierbij gaat de kabel uit het modem in de WAN/ modempoort van de router, en een kabel uit een van de overige vrije poorten van de router naar de computer.

Voer een firmware update altijd uit als u met een kabel verbonden bent met de modem/ router, en schakel ook de draadloze verbinding tijdelijk uit.

Een draadloze verbinding kan uitvallen tijdens het updateproces, hierdoor zal de modem/ router met een halve besturing komen te zitten, en zal dan dus niet meer kunnen werken.

- Open http://192.168.0.1/ in internet explorer

- Klik op 'Toolbox'

- Open het tabblad 'Firmware'

- Klik op 'Bladeren...'

- Blader naar het opgeslagen firmwarebestand

- Druk op 'OK'

- Klik op 'Apply'

Hierna de router weer resetten.
En inderdaad, een slecht advies van Ziggo om deze router te adviseren.
De N routers zijn toch niet zo vreselijk duur?

firmware update helpt

Met de laatste update is het probleem opgelost

Firmware Router kapot??

Hallo, ik heb ook zo'n ***** router van Sitecom heel traag en internet sites werken niet.. Dus ik deed Firmware draadloos stond uit... en hij bleef haken op de pagina toen stond er geen verbinding met de server... Ik heb hem gereset, en nu krijg ik zelfs geen internet meer via Kabel, Draadloos, kom niet op de router site wat nu?

sitecom router

Resetten doe je door het knopje ingedrukt te houden terwijl je de stekker er uit en in doet ik had gister hetzelfde probleem en lostte zichzelf op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan