Computerklok

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarno5684

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
34
Hallo,

Ik heb net zoals anderen het probleem dat mijn computer klok niet meer goed loopt. Als ik mijn laptop 's nachts uitzet dan staat hij de volgende dag nog op de "oude" datum, als je hem snapt:p en de klok loopt dan niet meer goed.
Bijkomend nieuw iets is dat ik rechts in de hoek 2.56 zie staan, maar als ik "Datum en tijd" open staat er wel degelijk 14.56. Dus hoe krijg ik gewoon weer de normale 24-uurs display rechts in de hoek?
Nu roept iedereen altijd dat het een batterij is ofzo, maar ook met een laptop? Snap der niks van:s Ik dacht dat je met een accu wel ver komt toch?

Dus wie kan mij helpen? Hoe krijg ik 24-uurs display en hoe hou ik mijn klok aan het tikken?
Bij voorbaat dank,
Jarno
 
Hallo,

Ik zou naar > configuratiescherm > Datum, Tijd, Taal en Landinstellingen> De notatie van getallen, datums en tijden wijzigen, gaan.

En dan bij het land (als je hem al op Nederland hebt staan) op aanpassen klikken.
Vervolgens onder het tabblad tijd controleren of deze op U:mm:ss staat. Grote U staat voor 24 uur klok, kleine u staat voor 12 uur klok (met pm en am etc.)

Het andere probleem komt volgens mij door een verkeerde tijdszone? Dubbelklik de tijd onderin je start balk, ga naar tijdzone en controlleer deze. Daarnaast kan je kijken of je misschien een aparte tijdserver hebt ingesteld ipv de standaard: time.windows.com.

Ik hoop dat dit je verder helpt.
 
Hmm... Naja, dat moet dan maar hea.
Dat 24-uurs display verhaal is iig opgelost, danku daarvoor(K)
Maar goed... ik hoopte dat het met een laptop anders zat aangezien het een beetje meer gepiel is die open te schroeven maar goed, ik doe men best maar mocht iemand anders iets slimmers bedenken(A)
Bedankt in ieder geval,
Jarno
 
ik denk ook dat het de bios batterij is, als ik zelf weer eens aan het kl*ten ben in de bios en iets fout gaat waardoor hij niet meer opstart haal ik de batterij er 5 min uit.
als ik windows daarna weer opstart moet ik de datum eerst goedzetten en dan de tijd synchroniseren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan