is 6-pin en pci-e het zelfde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee, pci power connector kan 8 pins of 6 pins zijn (normaal is het 6 pins)
Maar bij mijn voeding moet ik ze allebei aansluiten.

Je hebt ook 8-pin power connector voor PCI-E, en zelfs 6+2 pins. Het ligt aan de PCI-E-kaart welke connector je nodig hebt...

De 6 pin:
pcie6index.jpg

8 Pins:
pcie8index.jpg

en de 6+2pins:
pcie6plus2index.jpg

ik ga een video kaart halen : xfx geforce gtx260 black edition (in sli) de video kaart heeft
"2 x 6-pin (PCie)" en de voeding die ik wil hebben heeft "4 x 6+2-polig" ik wilde weten of die op elkaar paste. mijn vriend zei dat 6+2 polig heel wat anders was dan PCIe, de +2 pins heb ik misschien nodig voor toekomstige kaarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Das zeker minimaal een 1000W-voeding?

Zoveel heb je niet nodig hoor voor een GTX260...

Als die kaart 2 keer 6-pins nodig heeft, en je voeding heeft 4 keer "6+2"-aansluitingen. Dan gaat dat zeker passen. Je houdt zelfs 2 keer een "6+2"-aansluiting over, (en ook nog 2 keer die +2 losse stekkertjes omdat je die 6 pins gebruikt)

Zorg er trouwens wel voor dat een je dikke voeding hebt die minimaal 680Watt kan leveren volgens het advies van de XFX-website... (http://www.xfxforce.com/en-gb/products/graphiccards/200series/260GTX.aspx#4)

Edit: 'k zie net dat je een 750Watt voeding hebt...

TS: mooie specs van die voeding! 4x een 8 pins zie je niet veel bij voedingen van dat wattage.

Als die kaart 2 keer 6-pins nodig heeft, en je voeding heeft 4 keer "6+2"-aansluitingen. Dan gaat dat zeker passen. Je houdt zelfs 2 keer een "6+2"-aansluiting over, (en ook nog 2 keer die +2 losse stekkertjes omdat je die 6 pins gebruikt)

Zorg er trouwens wel voor dat een je dikke voeding hebt die minimaal 680Watt kan leveren volgens het advies van de XFX-website... (http://www.xfxforce.com/en-gb/products/graphiccards/200series/260GTX.aspx#4)

Edit: 'k zie net dat je een 750Watt voeding hebt...

met een 500W kan je dat ding prima draaien hoor. (al zou ik 550W aanraden als je nieuw koopt)
Er klopt ook geen **** van die info:

Non-SLI: 630W Minimum Power Supply
SLI: 680W Minimum Power Supply

De videokaart zou dan 680-630W verbruiken = 50W. Nu, de videokaart verbruikt wel een beetje meer.... Er de rest van je systeem verbruikt niet 580W....

TS: mooie specs van die voeding! 4x een 8 pins zie je niet veel bij voedingen van dat wattage.

met een 500W kan je dat ding prima draaien hoor. (al zou ik 550W aanraden als je nieuw koopt)
Er klopt ook geen **** van die info:

Non-SLI: 630W Minimum Power Supply
SLI: 680W Minimum Power Supply

De videokaart zou dan 680-630W verbruiken = 50W. Nu, de videokaart verbruikt wel een beetje meer.... Er de rest van je systeem verbruikt niet 580W....

onder de 700 watt vind je bijna geen voedingen met 4keer 6+2 pins pci-e

ALS je de site van XFX moet geloven heb je niet 2x 6pins nodig maar 1 van 6 en 1 van 8.
One 6-Pin Power Connector
One 8-Pin Power Connector

Ik zie het vanzelf wel, want ik hebt twee van die black edition in bestelling. Met de 1000w Corsair voeding.:)

ALS je de site van XFX moet geloven heb je niet 2x 6pins nodig maar 1 van 6 en 1 van 8.

Ik zie het vanzelf wel, want ik hebt twee van die black edition in bestelling. Met de 1000w Corsair voeding.:)

het is 2 PLUS 6 pin... kun je gebruiken als 6 pin en 8pin hier is de black edition die ik wil hebben: KLIK maar eigenlijk vind ik de normale gtx260 mooier

Laatst bewerkt:
Ja dat weet ik dat je de 6+2 als 6 en 8 pins kunt gebruiken. Ik heb de voeding al hier liggen. Nu de kaarten nog.:p

De black edition is wel sneller dan de normale versie. Daarbij wordt de normale versie niet meer gemaakt.

Ja dat weet ik dat je de 6+2 als 6 en 8 pins kunt gebruiken. Ik heb de voeding al hier liggen. Nu de kaarten nog.:p

De black edition is wel sneller dan de normale versie. Daarbij wordt de normale versie niet meer gemaakt.

ik zit nog te twijfelen tussen de black edition en de normale gtx260 als ik een mooie kaart wil pak ik de normale, en als ik voor de prestatie ga pak ik de black editie. ik heb nog genoeg tijd om na te denken omdat ik er nog even voor moet werken:rolleyes:. trouwens ik ben pas 15 :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan