• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

###### in plaats van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

862561

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Het volgende probleem ben ik tegen gekomen in Excel:

Tekst die in de formulebalk correct staat weergegeven, wordt in de cel weergegeven als #######.

Gebruikte celeigenschappen:
- categorie: tekst
- tekstuilijning: H--> gecentreerd V--> onder
- tekstconfiguratie: terugloop
- lettertype: Arial, standaard, 7.5
- geen rand, geen kleur
- bescherming, geblokkeerd

Andere cellen in de werkmap met exact dezelfde celeigenschappen hebben dit probleem niet. Er is een workaround maar deze is niet wenselijk ivm transitie naar ander applicaties.

De workaround maakt het probleem overigens alleen maar minder duideljik voor mij. Het probleem doet zich namelijk voor wanneer er in scherm celeigenschappen--> tabblad getal, voor de categorie 'tekst' is gekozen. Het doet zich niet voor als bijvoorbeeld de categorie 'getal' is geselecteerd. De omgedraaide wereld dus...

Voordat ik al de haren uit mijn hoofd trek, heeft er iemand een oplossing? Ik wil dus de tekst zichtbaar krijgen in de cel, zonder dat ik de celeigenschap naar categorie 'getal' hoef aan te passen.

kun je het werkblad hier posten? maakt het misschien duidelijker...

idd kolom breder

of staat er ergens een punt in plaats van een komma

ivm de informatie in de sheet is het helaas niet mogelijk de sheet te uploaden. Ik snap dat dat niet echt handig is, maar helaas, gevoelige bedrijfsinfo.

Het ligt niet aan de breedte evenmin aan eventuele leestekens (niet aanwezig). Eventuele leestekens zouden volgens mij sowieso geen probleem mogen zijn omdat ik de celeigenschappen ingesteld heb voor tekstinvoer ipv getallen/datum/enz.

Selecteer het hele blad, en zet dan cel eigenschappen op General (algemeen).

@ MegaSaxon:Dit mag niet ivm de inhoud, maar is ook niet nodig. Heb namelijk geprobeerd met verschillende woorden, zinnen en stukken tekst. Ook met de inhoud van formulebalk van een cel waarbij excel het wel goed weergeeft in die cel.

@RaymondC: via deze manier doetíe het inderdaad wel. Maar deze manier is gelijk aan de (niet relevante) workarround die ik had gevonden. Een andere applicatie die gelinkt is aan deze excel sheet kan hiermee namelijk niet overweg :-(

De cel wordt overigens gevuld met hekjes. Oneindig veel hekjes, hoe groot ik de cel ook maak...

:( :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan