• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Printknop met document selectie

• Onderwerp starter Onderwerp starter ebh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ebh

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Hallo Allemaal,

In mijn hoofdblad (Sjabloon) heb ik een VBA knop (printen). deze knop werkt nu alleen met het zichtbare document, in dit geval het Sjabloon, uitprinten.

onderstaande code gebruik ik hiervoor.

Code:
Private Sub knop_printen_Click()

mededeling = MsgBox("U gaat nu het zichtbare formulier afdrukken.", vbOKCancel, "Printen")
If mededeling = vbOK Then
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End If

End Sub

Nu wil ik vanuit het Sjabloon met een andere VBA knop 1 van mijn verschillende automatisch ingevulde offerte's welke op andere blad(en) staan uitprinten.

ik zit te denken aan het volgende,
ik druk op de knop en er verschijnt een popup window met de vraag, selecteer welk document, bijv. offerte, bevestiging, faxblad enz..) u wilt uitprinten.
De genoemde offerte, bevestiging, faxblad enz.. staan op verschillende bladtabs.

wie kan mij helpen?

alvast bedankt voor de moeite.

Mvg,
Edwin

In bijgevoegd bestand zit een knop.
Zodra je op de knop drukt, verschijnt er een menu.

Op dat menu staat links een lijst met de werkbladen en daarnaast een knop.
Selecteer 1 of meerdere werkbladen en druk op de knop.
De geselecteerde werkbladen worden vervolgens afgedrukt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

mmmmmm

dit zoek ik dus.:thumb:

Ik zie alleen niet (heb wel een vermoeden) waar ik mijn vaste (tabbladen) sheets in moet stellen, maar lukt me steeds niet:confused:,
t.w.
Blad9
Blad12
Blad14
Blad16

Mvg,
Edwin

Laatst bewerkt:
hmmmm

ik heb hem in mn document verwerkt, maar krijg de volgende fout melding.

Fout 1004 tijdens uitvoering.
Methode PrintOut van klasse Worksheet is mislukt.

het vetgedrukte gaat fout;

Code:
Private Sub CmdPrint_Click()

mededeling = MsgBox("U gaat nu het geselecteerde afdrukken.", vbOKCancel, "Printen")
If mededeling = vbOK Then
For x = 0 To LstPrint.ListCount - 1
If LstPrint.Selected(x) = True Then [B]Worksheets(LstPrint.List(x)).PrintOut Copies:=1, Collate:=True[/B]Next
End If

End Sub

In het voorbeeld (Afdrukken selectie.rar) gaat het vreemd genoeg wel goed met de KNOP OFFERTE, alleen heb ik alle andere tabbladen weggehaald zodat jullie een voorbeeld hebben. Zou ik dan een conflict kunnen hebben met andere tabbladen welke overigens andere namen hebben?, het lijkt me sterk, Ik geef een gerichte VBA opdracht.

p.s.
let niet op de foutmelding 424 als je de macro inschakeld, dat heeft met een ander menu te maken.

Laatst bewerkt:
oeps....

ik heb het gevonden. pffff

De fout die ik had gemaakt had te maken met de tabbladen die ik had verborgen.

Probleem opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan