gitaar op de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
48
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn elektrische gitaar via de computer uitversterken. Mijn gitaarversterker is namelijk niet zo handzaam en dus laat ik die bij mijn band staan. Daarom zou ik thuis, met oefenen, graag mijn gitaar via de speakers van mijn pc uitversterken. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

Ik heb een pedaal waar ik mijn gitaar op inplug. Naast het feit dat dat pedaal effecten biedt, zit er ook een koptelefoonuitgang op. Die gebruik ik om het pedaal middels een kabeltje aan te sluiten op de microfoon ingang op mijn moederbord. Iemand enig idee hoe ik dat geluid dan via de luidsprekers te horen kan krijgen? Ik heb het al via Audacity geprobeerd, maar daar krijg ik geen geluid.
 
Op je microfooningang? Geeft het pedaal een versterk signaal (zitten er batterijen in)? Dan zou ik eerst eens proberen om het kabeltje op de line-in aan te sluiten (blauw) en dan het betreffende schuifje openzetten bij Volumeregeling (Opname). Mocht het dan veel te zacht klinken kun je het kabeltje op de mic. ingang aansluiten en proberen.
 
ja, het pedaaltje werkt of op batterijen of op een 9V adapter. De microfooningang heb ik dus al geprobeerd, maar bij Audacity krijg ik dan geen signaal. Ik zal de line in eens proberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan