Van Laptop naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Berichten
164
Wil met de laptop via de vaste PC boven op het internet, in de laptop zit een Wirelesskaart in. Nu zal er waarschijnlijk in de PC ook een wirelesskaart gezet moeten worden of kan het ook met wireless usb-stick.
Opmerking: het kan niet via een router omdat het modem op te grote afstand staat.
 
Punt 1: het maakt niet uit waar je je router zet. Je moet die niet per se bij de modem plaatsen. Als je momenteel een bekabeld netwerk hebt kan je hem evengoed naast de pc tussen modem en pc zetten. Dat zal vermoedelijk trouwens dichterbij zijn waardoor het je netwerksignaal ten goede komt...

Punt 2: Een desktop-pc wireless maken kan in principe ook met behulp van zo'n usb-apparaat. Maar ik raad je aan een draadloze netwerkkaart in je pc te steken, dit heeft namelijk drie voordelen ten opzichte van dat usb-apparaat:

1. Het is sneller.
2. De cpu moet niet onnodig belast worden vanwege extra usb-activiteit.
3. Je kan op een draadloze netwerkkaart steeds een betere antenne aansluiten dan degene die is meegeleverd, er zijn antennes te koop die een wifi-signaal beter kunnen verzenden en ontvangen. Bij een usb-apparaat is dit onmogelijk omdat de antenne is ingebouwd...
 
Even wat betreft punt 1, het dichtbij zijnde punt in mijn geval is 18m,dan krijg ik geen verbinding met het modem en van router naar PC is dan 6m(zie discussie a.veldman bij routers).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan