• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform voor materiaalbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josno

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Is het mogelijk om een userform te maken waar je in een veld de code in typ en de overige velden ziet incl afbeelding (zie hyperlink voor verwijzing van de directory waar de foto's staan naam afbeelding is gelijk aan de code in kolom A) tevens moeten er record kunnen worden gewijzigd of toegevoegd. Zie bijgesloten excel voorbeeld totaal zijn dit er zo'n 2000

Bijlagen

In deze topic heb ik iets soortgelijks gedaan.
Aan de hand van de tekst werd het bijbehorende plaatje getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Link werkt niet

In deze topic heb ik iets soortgelijks gedaan.
Aan de hand van de tekst werd het bijbehorende plaatje getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reactie echter als ik je link benader krijg ik een foutmelding

JoSno

Bedankt voor je reactie echter als ik je link benader krijg ik een foutmelding

JoSno

Ik kan het gewoon openen.:shocked:
Zoek dan op deze Excel-site naar voorraadsysteem.

De topic is van november 2008.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voorraadsysteem

Ik kan het gewoon openen.:shocked:
Zoek dan op deze Excel-site naar voorraadsysteem.

De topic is van november 2008.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Deze had ik bekeken, maar de foto's krijg ik niet te zien als ik de directory aanpas en er worden te veel dingen gedaan zoals extra werkbladen aanmaken en voorraad telling. Ik heb hiermee lopen spelen maar krijg hem niet zoals ik hem wil. Dit bronbestand gebruik ik om aan de hand van scanner gegevens bestellijsten te maken per leverancier in een ander excel bestand

JoSno

Deze had ik bekeken, maar de foto's krijg ik niet te zien als ik de directory aanpas en er worden te veel dingen gedaan zoals extra werkbladen aanmaken en voorraad telling. Ik heb hiermee lopen spelen maar krijg hem niet zoals ik hem wil. Dit bronbestand gebruik ik om aan de hand van scanner gegevens bestellijsten te maken per leverancier in een ander excel bestand

JoSno

De foto''s zijn verwijzingen naar bestanden op de pc.
Het kan zijn dat je niet het laatste bestand hebt gezien.
Het bestand is wel aan te passen naar je wensen.
Wat zal helpen is dat je een simpel voorbeeld bestand maakt waarin je aangeeft wat je voor ogen hebt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wensen

Wat zal helpen is dat je een simpel voorbeeld bestand maakt waarin je aangeeft wat je voor ogen hebt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In mijn bijgesloten bestand bij mijn vraag staan 7 kolommen.In kolom A is het artikelnummer waarop in het formulier moet worden gezocht (intypen) de andere 5kolommen B tot F moeten worden weergegeven in het formulier, moeten muteerbaar zijn en de wijzigingen moeten dan weer worden opgeslagen. Daarnaast als je in het formulier de waarde van Kolom A ingeef dan zo het fijn zijn als in het formulier de foto's van het artikel verschijnt. De directory waar de foto's staan staat in Kolom G.
Sorry en nieuwe records moeten kunnen worden toegevoegd met verplichting dat alle record moeten zijn ingevuld
JoSno

Laatst bewerkt:
Voorbeeld bestandje

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb het voorraadsysteem aangepast aan mijn wensen. Echter er zijn een paar dingen die ik anders zou willen of nog niet werken.

Art.nr VOC: (voorheen product) de treklijst genereerde hij aan de hand werkbladen kan dit ook aan kolom A gerelateerd worden
Foto: de verwijzing in sDir geeft voor mij de lokatie aan waar de foto's staan bestandsnaam is gelijk aan Art.nr.VOC. Maar ik krijg hem nog niet te zien
Ik zie een knop beheer echter krijg een foutmelding in Visual Basic kan ik via beheer bijvoorbeeld bij leverancier en eenheid gegevens invoeren tbv dropdownlist. Dit zijn vaste waardes en het is handig hier door dmv treklijst te kunnen kiezen of om de eerste letter in te geven
Kostprijs ik zou graag de currency op € willen hebben en dat het mogelijk is om de punt ook als komma te laten werken

Dit lukt me nog niet, zou je me hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt

JoSno

Bijlagen

Ik heb het voorraadsysteem aangepast aan mijn wensen. Echter er zijn een paar dingen die ik anders zou willen of nog niet werken.

Art.nr VOC: (voorheen product) de treklijst genereerde hij aan de hand werkbladen kan dit ook aan kolom A gerelateerd worden
Foto: de verwijzing in sDir geeft voor mij de lokatie aan waar de foto's staan bestandsnaam is gelijk aan Art.nr.VOC. Maar ik krijg hem nog niet te zien
Ik zie een knop beheer echter krijg een foutmelding in Visual Basic kan ik via beheer bijvoorbeeld bij leverancier en eenheid gegevens invoeren tbv dropdownlist. Dit zijn vaste waardes en het is handig hier door dmv treklijst te kunnen kiezen of om de eerste letter in te geven
Kostprijs ik zou graag de currency op € willen hebben en dat het mogelijk is om de punt ook als komma te laten werken

Dit lukt me nog niet, zou je me hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt

JoSno

Ik heb een aantal aanpassingen aangebracht.
1. De art. nr verwijst nu naar de artikelen in de A-kolom.
2. De currency is aangepast naar €
3. De knop Beheer is verwijderd om dat deze nu naar een nietbestaande userform verwees.

Ik kreeg de foto's te zien.
Indien dat bij jou niet zo is dan kan het wellicht zijn dat de extensie niet klopt.

Als ik nog iets vergeten heb, of je hebt nog vragen, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Foto's en Kostprijs

3. De knop Beheer is verwijderd om dat deze nu naar een nietbestaande userform verwees.

Indien dat bij jou niet zo is dan kan het wellicht zijn dat de extensie niet klopt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Geweldig, dank je wel. Ik het zelf nog een aanpassing gedaan voor 2 treklijst adhv jouw codes. De foto's krijg ik niet aan de gang en extensie is juist volgens mij. Is er behalve sDir nog een mogelijkheid om rechtstreeks foto's op te vragen uit de map. Want als ik kies invoegen dmv van macro doet hij dit wel in het document. Is dit in de userform ook in te bouwen. Ik sluit de foto wel bij. Bij Kostprijs kan ik geen getallen met een komma bijv 1,25 resluteert 1,01 moet er wat aan de currency worden aangepast?

Bijlagen

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb beide problemen opgelost de currency heb ik aangepast dmv #.## en de foto's was mijn eigen fout verkeerde directory

Hartelijk bednakt voor je hulp

Josno

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb nog een vraagje als ik een artikelnr wijzigt houd hij het plaatje vast. Kan ik nog iets toevoegen om de foto te unloaden na wijziging van het art nr en dat hij dan de juiste foto op haalt

JoSno

Je zou aan het begin van Private Sub Cbo_Product_Change() onderstaande code toe kunnen voegen.
Code:
            Image1.Picture = LoadPicture("")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je zou aan het begin van Private Sub Cbo_Product_Change() onderstaande code toe kunnen voegen.
Code:
            Image1.Picture = LoadPicture("")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Geweldig wederom dank je wel. Weer een hoop geleerd

JoSNo

@Offthefield Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan