DNS problemen [win2k3]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rspike

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
101
Probleempje:

Krijg het volgende verhaal als ik mn client computer wil aanmelden op het domein

De domeinnaam MSP kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.

Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein MSP:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.MSP.

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.
2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:

MSP
. (hoofdzone)

Wat moet ik hieraan doen?
 
Probeer eens de volledige DNS naam te gebruiken (b.v. DOMAINNAME.local).
 
Heb ik geprobeerd MSP & MSP.LOCAL (geeft alles weer in hoofdletters maar dat maakt niet uit toch?)

Maar doet niks... heel raar..

Ik heb trouwens alleen _MSDCS zie plaatje,

dnsb.png


terwijl ik voorheen altijd het onderste plaatje had.

dns2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bouw de DNS maar opnieuw op, eerst alles weggooien, dan via de 'wizard' de DNS opnieuw opbouwen, vergeet niet te kiezen voor de versie 'ingebouwd in AD'.
 
Bouw de DNS maar opnieuw op, eerst alles weggooien, dan via de 'wizard' de DNS opnieuw opbouwen, vergeet niet te kiezen voor de versie 'ingebouwd in AD'.

Gedaan, alleen steeds fout!

Krijg geen _srv records etc en _tcp / _udp / _sites mappen... heel raar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan